شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۵
۰ نفر

گروه ورزشی: فرآیند انتخاب بازیکنان تیم ملی والیبال بنا به گفته حسین معدنی در دور برگشت لیگ‌های برتر و دسته یک وارد مرحله جدیدی خواهد شد

سرمربی تیم ملی بزرگسالان با اشاره به ملاک دعوت بازیکنان تیم ملی می‌گوید: «ملاک گزینش دعوت‌شدگان به دور دوم تمرینات تیم ملی به چگونگی عملکرد آنها در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ‌برتر برمی‌گردد و حضور اولیه بازیکنان در اردوی سه روزه اخیر دلیلی برای دعوت دوباره از آنان نخواهد بود.»

این نکته بدون شک هشداری برای آن دسته از بازیکنانی خواهد بود که می‌پندارند در هر شرایطی جای پای محکمی ‌در اردوی تیم ملی دارند و با این اتمام حجت که از سوی سرمربی تیم ملی اعلام شد در دور برگشت شاهد تحرک بیشتری از بازیکنان حاضر و شایسته در ترکیب 14 تیم حاضر خواهیم بود. در ادامه  عنوان داشت: «حضور بازیکنان تنها در لیگ برتر ملاکی برای دعوت شدن به اردوی تیم ملی نیست و به همین دلیل پیگیری و ارزیابی مسابقات دسته اول باشگاه‌های کشور همزمان با لیگ برتر در دستور کار قرار گرفته است.»

ماموریت ویژه

در همین رابطه از سوی سرمربی تیم ملی بزرگسالان ماموریت ارزیابی بازیکنان شایسته برای دعوت به تیم ملی به بهروز عطائی دستیارش ( سرمربی کنونی کاله آمل صدرنشین لیگ دسته یک) واگذار شده تا او با توجه به شناخت بیشترش از بازیکنان این دسته به اردوی آتی تیم ملی دعوت به عمل آورد. البته عطائی چندی پیش در فاصله استراحت بین دو نیم‌فصل لیگ دسته یک و قبل از انتخابش به عنوان یکی از دو دستیار معدنی در مورد اینکه آیا به نظر او بازیکن شایسته‌ای برای دعوت به تیم ملی در نیم‌فصل اول مشاهده شده یا خیر، به همشهری گفت: «در دور رفت لیگ دسته یک از جمع نزدیک به 170 تا 180 بازیکن شاغل در این دسته بازیکنی را مناسب دعوت به اردوی اولیه تیم ملی ندیده‌ام.»

حال باید منتظر بود و دید تا با چراغ سبز نشان داده‌شده از سوی سرمربی تیم‌ملی آیا بازیکنی از لیگ یک به اردوی دوم تیم ملی - که با توجه به نبود زمان کافی، کادر فنی فرصتی برای آزمایش آنان همانند اردوی سه  روزه اخیر نخواهند داشت - انتخاب خواهد شد؟ واقعیت این است با توجه به اهمیت رقابت‌های انتخابی والیبال جهان 2010 ایتالیا در مرحله دوم به میزبانی تهران در خردادماه سال آینده مربیان تیم ملی نمی‌توانند در این زمینه چندان ریسک کنند و تن به خطر دهند. اما مهم‌ترین فراز صحبت‌های اخیر سرمربی تیم ملی در این بخش بود که او به مهر گفت: «چه بسا نفرات شایسته‌ای باشند که به هر دلیلی فرصت انعقاد قرارداد با تیم ‌های لیگ برتری را به دست نیاورده و در عین شایستگی و توانایی به عضویت تیم‌های دسته یکی درآمده باشند.»

معدنی در حالی شاخص شایستگی را فاکتوری پررنگ در انتخاب دعوت‌شدگان خوانده است که از جمع بازیکنان شاغل در لیگ‌برتر بدون توجه به سن و سال، تنی چند از شایسته‌ها از نگاه تیزبین مربیان تیم ملی از قلم افتاده‌اند و او حتی از موضع خود مبنی‌ بر دعوت احتمالی از امیر حسینی بهترین پاسور لیگ برتر در نیم‌فصل هم عقب‌نشینی کرد. البته بودند بازیکنانی به جز امیر حسینی که هنوز هم شایستگی بازی در تیم ملی را دارند که بحث سیستم جدید ابداعی گائیچ آنان را از حضور مجدد در تیم ملی باز داشته است.

اردوی هشت مرحله‌ای والیبالیست‌های نوجوان

 در ادامه برنامه‌های تیم‌های ملی والیبال، تیم والیبال نوجوانان با حضور در هشت مرحله اردوی آماده‌سازی برای سفر به ایتالیا و دفاع از عنوان قهرمانی خود در پیکارهای جهانی این رشته آماده خواهد شد. اردوهای آماده‌سازی تیم والیبال نوجوانان از 15 اسفندماه در یکی از شهرهای کشور آغاز شده و تا پیش از آغاز مسابقات جهانی در ایتالیا ادامه خواهد داشت.

والیبالیست‌های نوجوان ایران که در مسابقات 2007 مکزیک عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کردند، مهرماه گذشته با صعود به فینال هفتمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا مجوز شرکت در مسابقات جهانی 2009 ایتالیا را به دست آوردند. شاگردان ست کوویچ در این مرحله با غلبه بر ژاپن برای چهارمین‌بار عنوان قهرمانی آسیا را به‌دست آوردند. اعضای تیم والیبال نوجوانان در مجموع هشت مرحله اردوی آماده‌سازی برای حضور در مسابقات جهانی پشت سر خواهند گذاشت.برای آنها برپایی دو مرحله اردوی برون‌مرزی در بلگراد و ایتالیا نیز در نظر گرفته شده است.

کد خبر 72547

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز