رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: حدود ۲۱۰ مرکز پزشکی هسته‌ای از رادیوداروی تولید سازمان انرژی اتمی استفاده می‌کنند و به طور حدودی سالی یک میلیون نفر از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

محمد اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مهمترین دستاورد صنعت هسته‌ای کشور ما و هر کشوری که صنعت هسته‌ای دارد، خدمات رسانی به مردم است، گفت: بخش سلامت و درمان به طور ویژه برای مقابله با سرطان، هم در بخش تشخیصی و هم در بخش درمانی، نیاز مبرم به محصولات سازمان انرژی اتمی دارد.

وی در تشریح دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: بحمدالله ظرفیت‌هایی در سنوات گذشته ایجاد شده و توسعه‌ خوبی در این سال‌ها در حوزه هسته ای ایجاد شده است. ما سال گذشته ۳ رادیو داروی جدید را رونمایی کردیم، امروز هم به مرتبه‌ای رسیدیم که حدود ۲۱۰ مرکز پزشکی هسته‌ای از این محصولات استفاده می‌کنند و به طور حدودی سالی یک میلیون نفر از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

اسلامی خاطرنشان کرد: اگر صنعت هسته‌ای نبود و ما سوخت راکتور تهران را خودمان به صورت بومی تولید نمی‌کردیم، حتماً در زمینه رادیودارو وابسته به خارج از کشور بودیم و رادیودارو هم طبق منطق آمریکایی‌ها تحریم است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان بیان کرد: برخلاف شعاری که غربی‌ها می‌دهند و صحبت از حقوق بشر می‌کنند، مهم‌ترین حقوق بشر همین نیازهای بخش سلامت است که توسط آن‌ها تحریم شده است. 

کد خبر 725418
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha