مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران از تجهیز هفت بوستان پایتخت به مبلمان مخصوص معلولان جهت ارتقای سطح دسترسی این افراد به فضاهای شهری خبر داد.

نيمكت مخصوص معلولان

به گزارش همشهری‌آنلاین، رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به «روز جهانی معلولان» گفت: همه افراد در یک جامعه باید بدون وجود محدودیت حق حضور در جامعه و استفاده از امکانات جامعه را داشته باشند و هیچ فردی نباید به دلیل نامناسب بودن تجهیزات شهری از این حق محروم شود.

صیادی ادامه داد: سازمان زیباسازی شهرتهران در راستای احیای حقوق شهروندی این بخش از افراد جامعه، اقداماتی را در سطح طراحی، ساخت و تجهیز فضاهای عمومی و شهری بر اساس وظایف ذاتی سازمان انجام داده است.

او مناسب سازی و تجهیز هفت بوستان پایتخت به مبلمان مخصوص معلولان را از جمله این اقدامات بر شمرد و افزود: مناسب‌سازی و تجهیز بوستان‌های شهر یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند زمینه حضور معلولان در سطح جامعه را فراهم کند که در نهایت باعث افزایش رفاه، آرامش و بالابردن روحیه اجتماعی و مشارکت پذیری این افراد می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی در این مرحله، ۲۱۵ عدد مبلمان شهری ویژه معلولان شامل نیمکت‌های مخصوص این افراد به صورت انفرادی و خانوادگی، سطل زباله ویژه، آبخوری ویژه و ... در مجموع هفت بوستان پایتخت از جمله بوستان شهدای وردآورد منطقه ٢١، بوستان معلم منطقه ٢٠، بوستان امام علی (ع) منطقه ١، بوستان سمیه منطقه ٤، بوستان بهار منطقه ٢٢، بوستان مصطفی خمینی منطقه ۱۲ و بوستان مصطفی خمینی در منطقه ۱۱ نصب شده است.

کد خبر 725242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha