همشهری آنلاین: واشنگتن پست خبر داد: "در عملیات سیای در اول ژانویه در شمال پاکستان دو تروریست که مدت‌ها تحت تعقیب بودند، کشته شدند."

خبرگزاری آلمان از واشنگتن گزارش داد، آنگونه که این روزنامه روز پنجشنبه در نسخه اینترنتی خود خبر داد، این افراد از عوامل گرداننده بمبگذاری هتل ماریوت اسلام‌آباد در سپتامبر 2008 بودند. [انفجار مرگبار در هتل ماریوت اسلام‌آباد]

در حمله به هتل ماریوت دستکم 50 تن کشته شدند. هر دو این افراد با راکتی کشته شدند که یک هواپیمای بدون سرنشین آن را شلیک کرد.

بر اساس این گزارش، یکی از این افراد تبعه کنیا بود. وی با نام اسامه الکینی، رییس عملیات القاعده در پاکستان بود و همدست او شیخ احمد سلیم سودان نام داشت. هر دو این افراد به خاطر یک سلسله عملیات انتحاری در پاکستان در ماه گذشته با هم ارتباط پیدا کردند. آنها مدت‌ها بود به خاطر ارتباط با بمبگذاری در سفارت آمریکا در شرق آفریقا در سال 1998 در فهرست افراد تحت پیگرد اف.بی.آی قرار داشتند. آن سال در نایروبی، پایتخت کنیا و در دارالسلام، پایتخت تانزانیا بیش از 200 تن به خاطر این حملات کشته شدند.

سیا در خصوص این گزارش اظهار نظر نکرد. یکی از مقامات ضدتروریستی آمریکا کشته شدن این دو تن را تایید کرد. وی گفت آنها زمانی که در حال زمینه‌چینی برای حملات جدید بودند، کشته شدند.

کد خبر 72489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز