همشهری آنلاین: شبکه‌ خبری الجزیره از آتش‌بس موقت سه ساعته اسرائیل در نوار غزه و مخالفت گروه‌های فلسطینی با این نوع آتش‌بس خبر داد

به گزارش ایسنا، خبرنگار این شبکه‌ تلویزیونی با ارائه‌ گزارشی اظهار داشت: به دنبال گسترش حملات نظامی اسرائیل به مناطق مختلف فلسطینی از جمله مدارس تحت نظارت سازمان ملل و محکومیت گسترده‌ی جهانی نسبت به این حملات و نیز گسترش خسارت‌های جانی سربازان اسرائیلی در درگیری‌های مسلحانه با نیروهای مقاومت اسلامی ساعتی پیش کمیته‌ امنیتی دولت اسرائیل با تشکیل جلسه‌ فوق‌العاده اعلام کرد اسرائیل با آتش‌بس سه ساعته که روزانه سه ساعت حملات نظامی در چارچوب این آتش بس به نوار غزه متوقف خواهد شد موافق است.

به دنبال اعلام این آتش‌بس سه ساعته گروه‌های مقاومت اسلامی با اعلام مخالفت خود نسبت به این آتش‌بس اعلام کردند: اسرائیل در صدد سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های جنگی خود در نوار غزه می‌باشد و این چنین آتش‌بسی از سوی گروه‌های مقاومت اسلامی به عنوان آتش‌بس یک طرفه تلقی می‌شود.

این در حالی است که روز گذشته جنگنده‌های صهیونیستی با هدف قرار دادن چند مدرسه وابسته به سازمان ملل که مقر استقرار اصلی غیرنظامیان فلسطینی بود و به صورت پناهگاهی برای غیرنظامیان فلسطینی استفاده می‌شد، منجر به شهادت رساندن شماری از فلسطینیان شدند.

افزایش تلفات رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر براساس گزارش رسیده از منابع پزشکی اسرائیلی و نیز منابع آگاه فلسطینی تعداد کشته‌شدگان اسرائیلی‌ها از آغاز جنگ تا کنون به 22 کشته و 100 زخمی رسیده است.

همزمان با افزایش تلفات سربازان اسرائیلی در جنگ زمینی جنگنده‌های اسراییلی تا بدین لحظه اهداف خود از این جنگ را محقق نساخته که در راس آن متوقف ساختن حملات موشکی گروه‌های مقاومت اسلامی به نقاط مختلف اسرائیل قرار گرفته است.

از شب گذشته تا کنون بیش از ده‌ها موشک به مناطق مختلف اسرائیل از جمله اسدود ، پایگاه نظامی تسیلم ، سبیروت و مژدل اصابت کرده‌اند.

همچنین گردان عزالدین قسام شب گذشته با پخش یک فیلم ویدئویی تصاویری از به هلاکت رسیدن یک سرباز اسرائیلی که هدف تک‌تیراندازان مقاومت اسلامی فلسطین قرار گرفته بود و نیز منفجر شدن چندین مقر استقرار نیروهای اسراییلی در مرزهای نوار غزه را پخش کرد.

سازمان ملل ادعای اسرائیل را تکذیب کرد

این در حالی است که سازمان ملل با تکذیب تمامی ادعاهای اسرائیل نسبت به استقرار سکوهای موشکی در مدرسه‌ وابسته‌ به آنروا [غزه؛ ده‌ها کشته در حمله موشکی اسرائیل به مدرسه] اعلام کرد :ما در تماس کامل با اسرائیل بودیم و به مقامات مسئول اسراییلی اطلاع داده بودیم که این مدارس تنها پناهگاه غیرنظامیان فلسطینی است و هیچ سکوی پرتاب موشک یا نیروهای مقاومت در این مدارس وجود نداشته است و به رغم آن اسرائیل این پناهگاه‌های مردمی را مورد هدف قرار داد.

همزمان با ادامه‌ حملات زمینی ،‌هوایی و دریایی اسرائیل به نوار غزه تلاش گسترده‌ دیپلماتیک از سوی کشورهای اروپایی و عربی برای متوقف ساختن ادامه‌ حملات نظامی به نوار غزه همچنان ادامه دارد. اما به رغم تمامی این تلاش‌ها هیچ نتیجه‌ ملموسی جهت متوقف ساختن این جنگ به دست نیامده است به طوری که نشست شورای امنیت برای چهارمین بار متوالی جهت صدور قطعنامه برای برقراری آتش‌بس فوری و متوقف ساختن عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه به شکست انجامید. [غزه؛ نشست شورای امنیت پشت درهای بسته]

تداوم محکومیت‌های جهانی

این در حالی است که محکومیت‌های جهانی گسترده نسبت به جنایت‌های جنگی اسرائیل بر حق مردم مظلوم فلسطین در کشورهای مکزیک، آرژانتین،‌ انگلیس، هند، پاکستان ، ‌افغانستان، مالزی، اردن، لیبی، سودان، الجزایر ادامه دارد.

در این تظاهرات مردم خشمگین با به آتش کشیدن پرچم‌های اسرائیل و آمریکا خواهان محاکمه سران اسرائیلی نسبت به جنایت‌های جنگی انجام شده در نوار غزه شدند.

این در حالی است که دولت مصر نیز از طرح مشترک خود با فرانسه برای متوقف ساختن عملیات نظامی در نوار غزه خبر داد.

حسنی مبارک رئیس جمهور مصر اظهار داشت: این طرح مشترک فرانسه و مصر بر متوقف شدن فوری عملیات نظامی در نوار غزه ، استقرار نیروهای بین‌المللی در این منطقه و اعلام آتش‌بس فوری متمرکز است.

عثامه حمدان نماینده‌ حماس نیز در لبنان در واکنش به این طرح مشترک مصری و فرانسوی اعلام کرد: جنبش حماس ملاحظاتی نسبت به این طرح دارد و پس از بررسی آن ملاحظات خود را اعلام خواهد کرد.

هشدار حزب الله

از سوی دیگر دبیر کل حزب‌الله لبنان با هشدار نسبت به ادامه‌ تبانی‌های انجام شده علیه فلسطین اعلام کرد: حزب‌الله لبنان در جنگ ژوئیه 2006 به رغم تمام تبانی‌های انجام شده هرگز موضع‌گیری خصمانه‌ای با عاملان این تبانی اتخاذ نکرد اما امروز در این جنگ ظالمانه که کودکان و زنان فلسطینی هدف موشک‌های اسرائیلی قرار گرفته می‌شوند ما اعلام می‌داریم موضع‌گیری خصمانه‌ای با تمامی عاملان این تبانی‌ها که فلسطین را تسلیم موشک‌های اسرائیل کردند اتخاذ خواهیم کرد.

نصرالله با هشدار مجدد به سران اسراییلی اظهار داشت: مقامات مسوول اسراییلی بدانند که حزب‌الله امروز در آمادگی بسیار بالایی نسبت به گذشته قرار گرفته است و در صورت هرگونه احتمال تجاوز مجدد اسرائیلی‌ها باید یقین بدانید که جنگ ژوئیه 2006 برای ما شوخی بیش با شما اسرائیلی‌ها نبود اما در هر جنگ جدید دیگری با قدرت جدید خود و محکم‌تر از گذشته و توانمندتر از گذشته مقابله خواهیم کرد.

همچنین کمیته‌ امنیتی اسرائیل پس از نشست خود امروز اعلام کرد: با طرح مشترک مصر و فرانسه جهت برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه موافق است و آن را تایید می‌کند

کد خبر 72438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز