یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
۲۲ نفر

هر روز به عشق آموزش، درهای سالن نه چندان بزرگ پینگ‌پنگ کانون قدس در ایران زمین را باز می‌کند. شاگردانش از همه رده‌هایی سنی هستند. البته خودش سن و سال زیادی ندارد اما ۲۵ سال از زندگی‌اش را با پینگ‌پنگ گذرانده است. «حامد نادری» که سال‌ها عضو تیم‌ملی پینگ‌پنگ کشور بود، همه هم و غمش کشف استعدادهاست.

نادری

همشهری آنلاین - مریم باقرپور: از ۹سالگی سراغ ورزش رفته و اوایل فوتبال بازی کرده اما در ۱۰ سالگی رشته تخصصی پینگ‌پنگ انتخاب اصلی‌اش می‌شود. سال ۱۳۷۹در مسابقات پینگ‌پنگ دانش‌آموزی مقام قهرمانی کشور را کسب می‌کند و از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۱ به عضویت در تیم‌ملی در آمده ‌است. نادری درباره انتخاب این رشته ورزشی می‌گوید: «رشته پینگ‌پنگ کاملاً سرعتی، استقامتی و قدرتی است و باعث ایجاد هماهنگی ذهن با اندام بدن می‌شود. در واقع ورزشکاران این رشته همزمان با داشتن روحیه نشاط و شادابی و تقویت عضله بدن، به تقویت مغز خودشان هم کمک می‌کنند. به همین دلیل این رشته را ۲۵ سال ادامه دادم و حالا هم در حال آموزش آن به دیگران هستم.»

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

این قهرمان ملی، برنده ورزشی پرورش می‌دهد

مدرسه‌ای به قدمت۱۱ سال

بازی در ۹۰ لیگ حرفه‌ای در پرونده‌ ورزشی نادری است. او مدال‌های زیادی از مسابقات مختلف مانند بازی‌های جهانی آلمان (سال ۲۰۰۲) مجارستان و هندوستان را برای کشور کسب کرده و حتی از کشور عمان برای حضور و مربیگری دعوت شده است. اما ایران و تلاش برای هموطنانش را بیشتر ترجیح می‌دهد. به همین دلیل از ۱۱ سال پیش در کانون فرهنگی قدس مشغول آموزش به علاقه‌مندان رشته پینگ‌پنگ است. او درباره برپایی کلاس‌های آموزشی می‌گوید: «پینگ‌پنگ رشته مورد علاقه‌ام بود و هست، بنابراین با توجه به مدرک تحصیلی‌ام در رشته تربیت‌بدنی در مدارس فعال شدم. ۱۱ سال پیش هم با همکاری آموزش و پرورش، نخستین مدرسه پینگ‌پنگ غرب تهران را در گوشه‌ای از زمین کانون قدس منطقه۲ دائر کردم و تا به امروز صدها شاگرد آموزش داده‌ام.»

کسب رتبه‌های برتر

حالا هر روز قهرمان سابق تیم‌ملی از ساعت ۴ به کانون قدس در خیابان ایران زمین می‌رود تا درهای سالن را باز کند و میزبان علاقه‌مندان به رشته پینگ‌پنگ باشد. در سالن ۷ میز پینگ‌پنگ وجود دارد که از کودک ۶ ساله تا شهروند ۷۰ ساله زیر نظر نادری و دوستانش آموزش می‌بینند.

البته برخی از شاگردان مدرسه پینگ‌پنگ، مانند محمدحسین داداشی، ادیب طاهری، آرمان شریفیان و سروش هاشم‌نژاد به عضویت در تیم‌های ورزشی در آمده و قهرمان تهران و کشور شده‌اند. برخی هم مانند «ایلیا کارگر»، «رایان فتاحی»، «مهیار نادری» و ده‌هاغ نفر دیگر علاوه بر کسب مقام قهرمانی استادن تهران توانسته‌اند عنوان استعدادها برتر استان تهران را کسب کنند.

نادری می‌گوید: «بیش از یک دهه پیش با هدف ارتقای ورزش دانش‌آموزان سالن را تجهیز کردم و با گذر زمان به تعداد شاگردان مدرسه افزوده شد. چون اینجا زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می‌کند و خانواده‌ها به چنین اماکنی اطمینان بیشتری دارند. البته نتایج خوبی هم گرفته‌ایم. به طوریکه در تمام این سال‌ها بیشتر تیم‌های اعزامی از آموزش و پرورش به مسابقات از کانون بوده‌ و خوشبختانه همیشه رتبه‌های برتر شهر تهران و حتی قهرمانی کشوری را کسب کرده‌اند. بنابراین معتقدم سرمایه‌گذاری مسئولان آموزش و پرورش در این زمینه تأثیرگذار بوده است.»

این قهرمان ملی، برنده ورزشی پرورش می‌دهد

استقبال مدارس از مدرسه خاص

استقبال علاقه‌مندان به رشته ورزشی پینگ‌پنگ بالا است و تابستان امسال بیش از ۱۵۰ نفر در کلاس‌ها ثبت‌نام کردند و اکنون هم ۶۰ نفر عضو ثابت دوره‌های آموزشی هستند. البته سالمندان هم از برنامه‌های آموزشی بی‌بهره‌نبوده و هر روز از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ حضورشان در کانون چشمگیر است. نادری می‌گوید: «با توجه به اینکه سرعت، تمرکز و حرکت در پینگ‌پنگ مهم است، افرادی که بیماری پارکینسون دارند و حتی افراد دارای نقص عضو در کلاس‌ها شرکت می‌کنند، چون تأثیر مثبت زیادی در وضعیت جسمی و روحی آنها دارد.»

مدرسه پینگ‌پنگ قدس هر روز از ساعت ۱۴ تا ۲۱ فعال است و در این ساعت‌ها علاوه بر علاقه‌مندان، مدارس هم از برنامه‌های آموزشی استفاده می‌کنند. به طوریکه بیشترین شاگردان مدارس سروش، ایران طلب، نیمایشیج، راه رشد از امکانات سالن استفاده کرده و دانش‌آموزان‌شان توانسته‌اند از همین طریق به مسابقه‌های قهرمانی راه یابند. نادری می‌افزاید: «با جانمایی ۷ میز پینگ‌پنگ استاندارد و مطابق با میزهای مسابقات جهانی، این امکان برای دانش‌آموزان فراهم شده تا پس از آموزش، طعم بازی واقعی را حس کنند و زمان حضور در مسابقه‌ها با مشکلی مواجه نشوند.»

این قهرمان ملی، برنده ورزشی پرورش می‌دهد
حضور گروه‌های مختلف سنی در برنامه‌های آموزشی این مرکز
کد خبر 723597

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    2 0
    تمام قهرمانان باید بتونند دانش خودشون را به نسل بعد منتقل کنند که هم کار داشته باشند هم بیمه و هم نشاط برای خود و جامعه ایجاد کنند.
  • انسان IN ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    1 0
    آقای نادری واقعا انسان بزرگواری هستند، خدا حفظشان کند، کاش امثال ایشان مورد حمایت و تشویق ویژه قرار بگیرند.
  • سهیل IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    دانش آموزان سایر مناطق هم میتوانند از امکانات کانون و این سالن استفاده کنند؟
  • خدایاری IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    این ورزشکار چقدر شبیه بازیگرهاست