حامد محضرنیا، خواننده موسیقی پاپ گفت: پول اولین نقش را در زمینه فضای نظارتی بر انتشار موسیقی دارد و تعیین می‌کند چه موسیقی در فضای مجازی بیشتر به گوش مردم برسد.

کنسرت

حامد محضرنیا خواننده، گفت: در ۵ سال گذشته پول اولین نقش را در زمینه فضای نظارتی بر انتشار موسیقی دارد، پول تعیین می‌کند که چه موسیقی در فضای مجازی بیشتر به گوش مردم برسد، با استعلام ساده از مدیران پخش در فضای مجازی مشخص می‌شود که برای انتشار یک قطعه موسیقی از حدود ۲ میلیون تومان تا ۷۰۰ میلیون برای خرید باکس تبلیغاتی خرج می‌شود.

 به گفته محضرنیا، زور خواننده‌ای می‌چربد که در این زمینه هزینه‌ی بیشتری کند، اگر خواننده اثری را با بهترین کیفیت تولید کند، اما اثر به خوبی پخش نشود این کار به گوش مردم نمی‌رسد و جدای از پول مقوله‌ای به اسم موزیک ویدیوها، استفاده از سلبیری ها، مشارکت واینرها، تولید دابسمش‌ها توسط پیج‌های پر مخاطب در دیده شدن اثر در فضای مجازی نقش دارد که کاری پر هزینه است.

محضر نیا گفت: مرجع اصلی صدور مجوز برای انتشار موسیقی که وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی است، این مرجع باید برای ایمن کردن فضای مجازی سایتی را طراحی کند تا پس از صدور مجوز قطعه افرادی حضور داشته باشند و مسئولیت آماده سازی، طراحی اصولی و انتشار قطعه موسیقی در سایت این رسمی را به عهده بگیرند، از طریق این راه، خروجی موسیقی‌های دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین و در فضای امن منتشر خواهد شد.

این خواننده پاپ گفت: همه خواننده‌ها یک پارچه قطعه‌ای که منتشر می‌شود را از آن پیج و یا سایت به اشتراک بگذارند این رویه‌ی انتشار موسیقی باعث می‌شود تا دست دلال‌ها و عواملی که بدون انجام کار حرفه‌ای میلیونی از این فضا سود می‌برند کوتاه شود.

وی افزود: در انتشار یک قطعه موسیقی که بخش عمده فعالیت با عواملی، چون آهنگساز، شاعر، تنظیم کننده، نوازنده و خواننده است سود کلانی را پخش کننده کار در این فضا بدست می‌آورد و بعضا هم آن آهنگ به گوش مخاطب نمی‌رسد و شنیده نمی‌شود، همچنین خرید تیتراژ سریال، و نمایش‌های خانگی از دیگر راه‌های مقابله چنین فضای مسمومی است.

او می‌گوید: برای مقابله با چنین مواردی مرجع اصلی تعیین کننده است و افرادی که چندین سال است در فضای موسیقی فعالیت دارند دارای سرمایه‌ای به اسم تجربه هستند و به نظرم باید از چنین تجربه‌هایی استفاده شود تا دست دلال‌ها کوتاه شود و موسیقی درست، سالم در فضای ایمن شده مجازی به گوش مردم برسد.

محضرنیا گفت: در آگاهی بخشی به مردم در جایگاه موسیقی موفق نبوده ایم و موسیقی امروز ما سلیقه‌ای و گروهی شده است، بین سلیقه دفتر موسیقی صداوسیما و سلیقه دفتر موسیقی وزارت ارشاد فاصله بسیاری مثل فاصله شمال و جنوب وجود دارد، در این سال‌ها ارشاد و صداوسیما در فصای موسیقی مقابله یکدیگر بوده اند، قطعه‌ای که دفتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن مجوز می‌دهد دفتر موسیقی صداوسیما آن مجوز را به رسمیت نمی‌شناسد و بر عکس، سلیقه مدیران و مسئولین باعث ایجاد دو دستگی در فضای موسیقی و بین هنرمندان، خوانندگان شده است.

به گفته محضرنیا، چنین شرایطی، عدم موفقیت در آگاه ساختن مردم نسبت به جایگاه موسیقی را ایجاد می‌کند، بعد از گذشت چندین سال هنوز در زمینه ساماندهی فضای موسیقی موفق عمل نکرده ایم امیدوار هستم که مشکلات دنیای موسیقی حل شود.

محضرنیا گفت: مشکلات و خرابی سایت وزارت ارشاد باعث ایجاد استرس و دغدغه برای تولید قطعه موسیقی توسط خوانندگان می‌شود و اگر خواننده‌ای موسیقی خود را در چنین شرایطی منتشر کند موسیقی اش بدون مجوز است، خرابی سایت و دیرکرد در دریافت مجوز روند فعالیت خواننده را کند خواهد کرد و باعث می‌شود که خواننده نتواند آهنگ خود را به موقع منتشر کند.

وی افزود: همانند سال‌های گذشته که پیشنهاد کردم، می‌گویم که موسیقی کشور باید مثل سازمان نظام مهندسی و نظام پزشکی شود که با دادن جواز مثل مجوز کسب به خوانندگان، موسیقی ساماندهی شود، با ارائه مجوز خواننده طبق چهارچوب تعیین شده فعالیت و قطعه موسیقی خود را منتشر کند و در صورت خارج شدن از آن چهارچوب اعمال جریمه و یا محرومیت صورت بگیرد.

کد خبر 723312
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha