همشهری آنلاین: نخست‌وزیر استرالیا روز شنبه گفت این کشور به آمریکا اعلام کرده است هیچ یک از زندانیان سابق بازداشتی در گوانتانامو را نمی‌پذیرد.

خبرگزاری آلمان از سیدنی گزارش داد، جولیا گیلارد به خبرنگاران گفت کانبرا برای دومین بار درخواست دولت آمریکا را برای پذیرش تعدادی از 225 زندانی که هنوز در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در خاک کوبا نگهداری می‌شوند، رد کرد.

گیلارد گفت: «اوایل سال 2008 ما درخواستی را از دولت آمریکا برای بررسی پذیرش گروهی از زندانیان دریافت کردیم. دولت استرالیا آن درخواست را رد کرد. دسامبر 2008 ما درخواست دوم را دریافت کردیم. ما این درخواست را بررسی کردیم و شب گذشته به وقت استرالیا، جمعه به وقت آمریکا، به دولت آمریکا گفتیم نمی‌توانیم با این درخواست موافقت کنیم.»

گیلارد گفت این درخواست‌ها مورد به مورد بر مبنای اصول امنیت ملی و مهاجرتی استرالیا بررسی شدند.

وزارت امور خارجه آمریکا هفته گذشته از حدود 100 کشور خواست تا تعدادی از 255 زندانی را که تا دو سال آینده در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما هم در زندان نظامی گوانتانامو خواهند بود، بپذیرند.

گیلارد گفت هر دو این درخواست‌ها را از دولت بوش و نه اوباما دریافت کرده است.

استرالیا یکی از اعضای ائتلاف تحت رهبری آمریکا بود که در سال 2003 به عراق حمله کرد و همچنین پس از حملات 11 سپتامبر در آمریکا به سرنگونی دولت طالبان در افغانستان کمک کرد.

کد خبر 72162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز