نایب رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت:یکی از مشکلات احداث تونل‌های شرقی و غربی کلانشهر تهران وجود قنات‌های زیرزمینی است.

قنات

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد آقامیری با اشاره به پروژه احداث تونل شهری شهید متوسلیان در بزرگراه شهید صیاد شیرازی گفت: شورای اسلامی شهر تهران در حال تهیه لایحه‌ای برای ارائه به مجلس شورای اسلامی است تا متولی واحدی برای این معضل پایتخت و به طور کلی کشور مشخص شود.

او با بیان یکی از مشکلات احداث تونل‌های شرقی و غربی کلانشهر تهران وجود قنات‌های زیرزمینی است که به دلیل نبود امکان تغییر مسیر احداث پروژه‌ها را گاه به تعویق می‌اندازد، گفت: در گذشته بیش از ۵۰۰ قنات فعال داشته که این تعداد هم اکنون به حدود ۷۰ قنات کاهش یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: ساخت و سازهای غیراستاندارد و عدم رسیدگی به موقع به قنات‌های پایتخت منجر به فرونشست خاک تهران و دیگر شهرها شده، به طوری که هم اکنون در دشت ورامین شاهد روزانه نشست یک میلیمتری خاک هستیم که این آمار در پایان سال بیش از ۳۰ سانتیمتر است و حکایت از نیاز مبرم به رسیدگی و مدیریت استاندارد و فنی این معضل دارد.

آقامیری با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی شورای اسلامی شهر به منظور تهیه لایحه‌ای جلوگیری از فرونشست زمین در کشور گفت: هم‌اکنون این کمیته در شورای عالی استان‌ها آغاز به کار کرده که پس از تهیه و تدوین لایحه مذکور به منظور مدیریت هر چه بیشتر فرونشست خاک تهران به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

کد خبر 721427
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha