جمعه ۱۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

گروه بین‌الملل: سید حسن نصرالله در چهارمین شب محرم در مجمع سیدالشهداء(ع) در منطقه الرویس در جنوب لبنان به ارزیابی اوضاع غزه پرداخت.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود با تاکید بر پیروزی مقاومت اسلامی در نوار غزه اعلام کرد: امید بسیار بزرگی به تحقق پیروزی مقاومت اسلامی در نوار غزه داریم.به گزارش المنار، سیدحسن نصرالله گفت: اسرائیل از روز اول می‌پنداشت که مقاومت شکست می‌خورد، اما این مقاومت بود که شهرک‌های صهیونیستی را تا عمق 40 کیلومتری با موشک‌های خود هدف قرار داد.

وی افزود: غزه برای 208 شهر و شهرک صهیونیستی و 635 هزار ساکن سرزمین‌های اشغالی می‌تواند خطرساز باشد و همه‌ این محدوده‌ را در چارچوب خطر قرار دهد، غزه می‌تواند به این راه خود ادامه دهد و مطمئنا فریاد خود را از این پس بلندتر و بلندتر خواهد کرد.

نصرالله خاطرنشان کرد: ملت فلسطین در نوار غزه همانند ملت لبنان است که مقاومت را در آغوش کشید و همیشه حامی مقاومت اسلامی و نیروهای پایدار مقاومت ایستاد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به ایستادگی و مقاومت مردم فلسطین و نیروهای مقاومت و ادامه‌ شلیک موشک‌ها از سوی غزه به اهداف اسرائیلی گفت: این مقاومت و ایستادگی تنها یک راه حل در برابر دشمن می‌گذارد و آن انجام حمله‌ زمینی است؛

اما ظاهرا اسرائیل در انجام این حمله‌ زمینی تردید دارد، زیرا انجام عملیات زمینی به نوار غزه با توجه به نزدیکی انتخابات در اسرائیل بیشتر شبیه یک شمشیر دولبه است که می‌تواند برای اسرائیل بسیار خطرساز باشد.

وی تاکید کرد: اسرائیلی‌ها این یقین و اعتماد به نفس را ندارند که بتوانند در این عملیات زمینی پیروز شوند و نگران آن هستند که یک بار دیگر طعم تلخ شکست را بچشند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان یادآور شد: زمانی که عملیات زمینی و جنگ رویارویی مردان آغاز ‌شود، در آن زمان صدای فریاد اسرائیل را همگان خواهند شنید.سیدحسن نصرالله اظهار داشت: زمان به نفع اسرائیل نیست و مطمئنا شرایط به سود دشمن و تبانی‌گران نیست.

تا بدین لحظه به‌رغم تمامی خون‌هایی که در غزه ریخته شد، پیروزی به نام غزه به ثبت رسیده است، چراکه مقاومت و ملت فلسطین همچنان ثابت قدم و استوار ایستاده و مطمئنا هیچ‌یک از اهداف این جنگ اسرائیلی تا بدین لحظه محقق نشده است.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: به یاری خداوند نتیجه‌ این جنگ چیزی جز شکست برای رژیم صهیونیستی نخواهد بود؛ همانطور که پیروزی در لبنان به یاری خداوند محقق شد؛ درگیری و جنگ در نوار غزه در شرایطی بسیار سخت‌تر از شرایط لبنان برای اسرائیل انجام خواهد گرفت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با درخواست مجدد برای شکست محاصره‌ نوار غزه ادامه داد: ما همچنان بر درخواست خود از تمامی حکام عرب و دولت مصر جهت پایان دادن به این محاصره و بازگشایی گذرگاه رفح اصرار داریم.

وی متذکر شد: اگر کسی پیش از این شکی در پیروزی غزه داشت، امروز پس از گذشت چند روز از این جنگ ناجوانمردانه دیگر نباید شکی در پیروزی غزه داشته باشد. چگونه می‌توانیم در این پیروزی شکی داشته باشیم در حالی که غزه در زمانی که تحت محاصره بود ایستادگی کرد و پیروز شد.

نصرالله ابراز داشت: امروز اگر گذرگاه رفح باز شود و تمامی زخمی‌ها منتقل شوند و کمک‌های مردمی به نوار غزه و مقاومت ارائه شود، مطمئنا شرایط تغییر خواهد کرد و به سود غزه و مقاومت خواهد بود؛ هر چند که تا بدین لحظه به‌رغم وجود این امکانات نیز پیروزی از آن غزه و مردم آن بوده است.

سیدحسن نصرالله با انتقاد مجدد از موضع‌گیری‌های مسئولان مصری گفت: آنچه ما از مسئولان مصری برای توجیه عدم‌بازگشایی گذرگاه رفح شنیدیم قابل‌قبول و قابل توجیه نیست و هیچ کس را در جهان عرب و جهان اسلام قانع نمی‌کند.

این توجیهات هیچ صاحب عقل و صاحب درایتی را نمی‌تواند قانع کند و باید بگویم اینگونه توجیهات فاقد هر گونه ارزش سیاسی، قانونی، اخلاقی و دینی است.وی خاطرنشان کرد:‌ مسئولیت ما آن است که در حال حاضر تمام تلاش خود را بر بازگشایی گذرگاه رفح متمرکز کنیم؛ چرا که جنگ همچنان پابرجاست و ادامه دارد. 

سید حسن نصرالله بیان داشت: تمامی ملت‌ها در جهان باید به یاری غزه بشتابند؛ چرا که شرایط غزه امروز با توجه به تبانی‌های گسترده‌ انجام شده بسیار سخت است و باید بدانیم که برادران ما در شرایطی بسیار سخت ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان همچنین از اطلاعاتی خبر داد دال بر اینکه هدف جنگ علیه نوار غزه نابودی مقاومت به‌عنوان مقدمه‌ای برای کنفرانس بین‌المللی با مشارکت آمریکا، اسرائیل و اعراب برای ایجاد راه‌حل صلح در منطقه است.

وی اظهار داشت: اسرائیلی‌ها تاکنون هدف روشنی برای این جنگ تعیین نکرده‌اند و مقاومت در نوار غزه حمله هوایی اسرائیلی‌ها را  تحت الشعاع قرار داده و نیروی هوایی اسرائیل نمی‌تواند تعیین‌کننده  نتیجه‌ جنگ باشد.

کد خبر 72119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز