مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد باد شدید در پایتخت خبر داد و گفت: شهروندان مراقب سقوط اشیا باشند و از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وزش باد

به گزارش همشهری آنلاین، حامد یزدی‌مهر بعدازظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران درباره صدور هشدار زرد هواشناسی اظهار کرد: طبق گزارش هواشناسی برای فردا اواخر وقت چهارشنبه 25 آبان تا صبح  جمعه 27 آبان در سطح استان تهران به‌ویژه ارتفاعات، بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

یزدی‌مهر با اشاره به پیش‌بینی بارش تگرگ در مناطق مستعد بارش و احتمال کولاک در ارتفاعات بالادست گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی در بعضی ساعات مه و بارش برف مورد انتظار است.

او نسبت به لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: از همه مردم می‌خواهیم از اتراق کنار رودخانه‌ها و قرار گرفتن در جاده‌ها بدون تجهیزات کافی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در ادامه نسبت به عدم پارک خودرو کنار سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌تمام نیز هشدار داد و گفت: عدم تردد در فضای باز برای افراد آسیب‌پذیر و احتیاط در تردد به‌خصوص در جاده‌های بیابانی نیز توصیه می‌شود.

او با تذکر اینکه "در زمان صدور هشدار زرد باید نسبت به شکستن درختان فرسوده حساسیت بیشتری داشته باشیم"، افزود: به همه کارفرمایان و مالکان ساختمان‌های نیمه‌کاره توصیه می‌شود در خصوص جلوگیری از سقوط اشیا توجه لازم را داشته باشند و همچنین نسبت به احتمال آسیب به سازه‌های موقت تمهیدات لازم را انجام دهند تا شاهد حادثه ناگواری در این زمینه نباشیم.

کد خبر 720466
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha