چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

گروه بین‌الملل: سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، پیشنهاد دولت فرانسه - رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا - برای آتش بس 48ساعته در غزه را رد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: پیشنهادی که از سوی وزیر امور خارجه فرانسه ارائه شده در برگیرنده هیچ‌گونه تضمینی مبنی بر توقف حملات موشکی گروه‌های فلسطینی به اسرائیل نیست.

این در حالی است که منابع ارتش رژیم صهیونیستی از استقرار گسترده نیروهای زمینی این ارتش در مرزهای نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی و آمادگی آنها برای انجام حمله زمینی به غزه خبر دادند که انتظار می‌رود این حمله روز پنجشنبه صورت گیرد.

رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی ارتش این رژیم اعلام کرد: نیروهای ارتش از ساعات اولیه صبح پنجشنبه آماده اجرای دستور حمله نظامی به جنوب نوار غزه هستند. این منابع همچنین تاکید کردند: پیوستن نیروهای ذخیره به گردان‌های نیروهای زمینی مستقر در نوار غزه به‌ویژه در شرق گذرگاه صوفا و کرم ابوسالم به پایان رسیده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نیز نوشت: نیروهای اسرائیلی به شکلی گسترده در نوار مرزی مستقر شده‌اند و این آماده باش با استقرار گسترده نیروهای توپخانه‌ای نیز همراه بوده است. این روزنامه به نقل از نیروهای رژیم صهیونیستی نوشت: ما طی ماه‌های گذشته برای چنین حمله‌ای آماده شده بودیم.

این روزنامه همچنین اعلام کرد: نیروهای ارتش معتقدند که این حملات در مدت کوتاهی پایان یابد. این ادعا در حالی مطرح شده است که رهبران حماس خود را آماده جنگ تمام عیار زمینی با رژیم صهیونیستی کرده‌اند.

با وجود این، حملات رژیم اشغالگر قدس به غزه برای پنجمین روز متوالی ادامه یافت. 
روز چهارشنبه پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در چندین نوبت به مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه داشت و منازل فلسطینیان، وزارتخانه‌ها و پایگاه‌های گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس هدف قرار گرفت.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، در حملات 5روزه صهیونیست‌ها به مردم غزه تاکنون 400فلسطینی به شهادت رسیده و 1700نفر دیگر زخمی شده‌اند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب همچنین 4حمله به مناطق مختلف غزه از جمله اردوگاه جبالیا و زمین‌های کشاورزی شمال غزه انجام دادند.

همزمان با آغاز شمارش معکوس برای یورش رژیم صهیونیستی به غزه، گابی اشکنازی، رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم نیز اظهار داشت که از عملکرد نیروهای ارتش در غزه تاکنون راضی است.

ایهود اولمرت، کفیل نخست‌وزیری این رژیم نیز که از پایگاه هوایی حتسریم در جنوب سرزمین‌های اشغالی بازدید می‌کرد، در جریان گزارش‌های مربوط به حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه قرار گرفت.

به گزارش منابع صهیونیستی، اولمرت همچنین روز چهارشنبه از کابینه این رژیم خواست تا با فراخوان2500 نیروی ذخیره دیگر به نیروهای ذخیره موجود، موافقت کند. در جلسه یکشنبه کابینه 6700 نیرو از نیروهای ذخیره برای حمله نظامی به غزه فرا خوانده شده بودند.

موشک‌ها در یک قدمی پرز

هنگام بازدید شیمون پرز، رئیس‌جمهوری رژیم صهیونیستی از شهرک صهیونیست‌نشین عسقلان، این شهرک هدف موشک‌های رزمندگان مقاومت اسلامی قرار گرفت و وی به پناهگاه انتقال یافت.

هنوز گزارش خبر حمله موشکی مبارزان فلسطینی به شهرک صهیونیست‌نشین عسقلان در دست نیست. ایلی یشای، رئیس حزب تندروی شاس و وزیر صنایع رژیم صهیونیستی نیز دوشنبه شب در جریان بازدید از شهرک صهیونیست‌نشین اسدود، هدف موشک‌های مقاومت اسلامی فلسطین قرار گرفت.

در تصاویر فرار وی از موشک‌های فلسطینی که بارها و بارها از تلویزیون‌های مختلف پخش شد و مورد تمسخر قرار گرفت، وی که در حال مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی صهیونیستی است به محض شنیدن صدای موشک‌ها روی زمین می‌نشیند و به حال سینه‌خیز زیر خودرویی که در کنار آن ایستاده است، مخفی می‌شود.

این در حالی است که مبارزان فلسطینی سه‌شنبه شب موفق شدند موشک‌های خود را تا عمق سرزمین‌های اشغالی شلیک کنند و منطقه بئرالسبع، واقع در صحرای نقب را برای نخستین بار مورد هدف قرار دهند. این در شرایطی است که شمار زیادی از ساکنان شهرک‌های سدیروت و کیبوتسات در مجاورت نوار غزه برای فرار و دور شدن از تیررس موشک‌های مبارزان فلسطینی به منطقه بئرالسبع رفته بودند.

2 فروند موشک مبارزان فلسطینی نیز لحظاتی بعد از نخستین حمله به منطقه صهیونیست‌نشین بئرالسبع در جنوب فلسطین اشغالی اصابت کرد.

این موشک‌ها از نوع گراد بود که یکی از آنها به ساختمانی در منطقه بئرالسبع اصابت کرد.

این موشک‌ها که برای نخستین بار به فاصله 56کیلومتری نوار غزه در فلسطین اشغالی اصابت کرد‌ و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال منطقه بئرالسبع را هدف قرار داد، رژیم صهیونیستی را به‌شدت نگران کرده است.

کد خبر 72036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز