چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران گفت: وضع آلودگی هوای تهران در مقایسه با پارسال نامناسب‌تر است.

به‌ گزارش واحد مرکزی خبر رشیدی افزود: آلودگی هوا در 57 روز امسال بیش از حد استاندارد بوده است در حالیکه در سال گذشته این آلودگی در 15 روز اتفاق افتاد.

وی گفت: آلودگی بالاتر از حد استاندارد تاکنون ‌در 15 روز فصل سرمای امسال اتفاق افتاده است در حالی که این میزان آلودگی در سال گذشته فقط در یک یا دو روز بود.

رشیدی با اشاره به این که آلودگی هوا در مناطق پرترافیک بیشتر است افزود:‌ نتیجه سنجش آلودگی هوای امروز 11 دی نشان می‌دهد که میزان آلودگی در مناطق تجریش، قلهک و اقدسیه بیشتر از نقاط دیگر بوده است.

وی گفت: ‌در مجموع وضع آلودگی هوای تهران مناسب نیست. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران به استقرار آزمایشی دستگاه سنجش آلودگی این شرکت در میدان ونک اشاره کرد و افزود: در این میدان برخی از خودروها به صورت نمونه انتخاب و میزان آلودگی آنها از طریق اگزوز خودرو سنجیده می‌شود.

وی گفت: بررسی‌های این شرکت نشان می‌دهد خودروهای کاربراتوری سال 1382 به قبل آلودگی بسیار بیشتری در مقایسه با خودروهای انژکتوری دارند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران تاکید کرد: خودروهای کاربراتوری باید اصلاح و یا از شهر خارج شوند.

کد خبر 72016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز