رئیس سازمان مدیریت بحران تهران گفت: دپوی مواد غذایی در سوله‌ها بر عهده هلال احمر است و هلال احمر اعلام کرده است که بسته‌های ۷۲ ساعته و ۱ ماهه و ۳ ماهه وجود دارد، در کل تاریخ سازمان، مدیریت بحران تهران مواد غذایی نداشته است.

علی نصیری

به گزارش همشهری آنلاین، علی نصیری رئیس سازمان مدیریت بحران تهران در حاشیه بازدید از سوله‌های مدیریت بحران تهران با بیان اینکه سوله مدیریت بحران یکی از اقدامات خوب مدیریت شهری است گفت: در بحران ممکن است راه‌ها بسته و مشکلاتی ایجاد شود و مردم در منطقه خود محصور شوند و تا زمانی که کمک‌ها ممکن است مشکلاتی ایجاد شود و بر همین اساس این سوله‌ها ایجاد شد تا مردم خودشان بتوانند مشکلاتشان را حل کنند.

او با اشاره به اینکه کارکرد سوله‌های مدیریت بحران چیست گفت: مدیریت بحران دارای سه نوع پایگاه است که یک دسته آنها پایگاه ویژه مدیریت بحران است و در تمام مناطق یک سوله ویژه وجود دارد و یک پایگاه پشتیبان و ۵ پایگاه معین نیز وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران تهران گفت: پایگاه پشتیبان ویژه و چند منظوره است و در آن فضای دپوی اموال و اقلام و اتاق جلسات وجود دارد همچنین در کنار برخی از سوله‌ها پد هوایی وجود دارد و البته دکل‌های خود ایستا را نیز ایجاد کرده‌ایم که در زمان زلزله با تکان‌ها نمی‌افتند و ۳۰ درصد آنها تأمین شده است.

نصیری با اشاره به گنجایش سوله‌های مدیریت بحران گفت: ۲۸ هزار نفر در تمام سوله‌های تهران گنجایش دارد، وظیفه ما اسکان تمام مردم نیست بلکه به عنوان کمک به ارگان‌های امدادی هستیم.

او درباره نگهداری مواد غذایی در سوله‌های مدیریت بحران گفت: هرگز در تعاریف خود زیر ساخت نگهداری مواد غذایی را نداشته‌ایم چند سال پیش سوله ای دست فروشگاه شهروند بود اما اکنون هیچ سوله ای دست فروشگاه شهروند نیست، ما در مواقع بحران از خدمات شهروند استفاده می‌کنیم اما در سوله‌های مدیریت بحران هیچ مواد غذایی نگهداری نمی‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران تهران با بیان اینکه برنامه سالیانی برای احداث و به روز رسانی سوله‌های بحران در دستور کار خود قرار داده‌ایم، گفت: درحال حاضر ۳۸ ناحیه تهران سوله مدیریت بحران ندارند یعنی در برخی نواحی هیچ سوله ای وجود ندارد و در برخی دیگر چند سوله وجود دارند و مناطق ۷،۳،۱ فقیر ترین مناطق در حوزه سوله مدیریت بحران هستند.

نصیری ادامه داد: هزینه ساخت و تجهیز یک سوله ۴۵ میلیارد تومان است و تجهیزات آن به ۱۵ میلیارد احتیاج دارد. چندی پیش جلسه شورای عالی مدیریت بحران با حضور رئیس جمهور برگزار و مصوب شد در بازه زمانی ۴ ساله ۳۸ سوله که در تهران کم است ساخته شود.

او تصریح کرد: سازمان ورزش ۵۲ سوله را در اختیار دارد و دستور کتبی شهردار تهران را اخذ کرده‌ایم تا مالکیت را به مدیریت بحران واگذار کند و می‌توانم قول بدهم که تا پایان سال تلاش کنیم تمامی این سوله‌ها را پس بگیریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران تهران افزود: دپوی مواد غذایی در سوله‌ها برعهده هلال احمر است و هلال احمر اعلام کرده است که بسته‌های ۷۲ ساعته و ۱ ماهه و ۳ ماهه وجود دارد و در کل تاریخ سازمان، مدیریت بحران تهران مواد غذایی نداشته است.

کد خبر 720126
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha