چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت خودروساز ژاپنی هوندا اعلام کرد قصد دارد در دو سال آینده نوعی موتوسیکلت برقی را در قالب برنامه‌اش برای تولید وسایط نقلیه با بهره‌وری بالا و تولید گازهای گلخانه‌ای کمتر بسازد.

خبرگزاری آلمان از توکیو گزارش داد، جزییات این طرح هنوز فاش نشده است، اما انتظار می‌رود این موتوسیکلت سال 2010 به بازار عرضه شود. شرکت وکتریکس (Vectrix) که در آمریکا واقع است، ادعا می‌کند در تولید اسکوترهای برقی و دوچرخه‌های دارای کارآیی بالا که گاز گلخانه‌ای منتشر نمی‌کنند، پیشرو است. این شرکت هم قصد دارد اسکوترهای Vx1 و Vx1e را در لهستان تولید کند.

تاکئو فوکوئی، مدیر اجرایی هوندا در واکنش به ارزیابی‌ها در این خصوص که این شرکت خودروسازی در سال جاری میلادی شاهد سقوط 70 درصد درآمد خود به 1.6 میلیارد یورو خواهد بود، گفت این شرکت بر منابع خود برای تولید موتورهای کوچک دیزلی و ارتقای تولید موتورهای برقی برای خودروهای هیبریدی متمرکز خواهد شد.

هوندا پیش از این در اقدامی شگفت‌آور از مسابقات اتومبیل‌رانی جهانی فرمول 1 کنار کشید و دلیل این اقدام خود را صرفه‌جویی در هزینه‌هایش برای مواجهه با سقوط شدید فروش خود اعلام کرد.

کد خبر 72001

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز