شنبه ۳ تیر ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

فرهاد عشوندی: یک بازی با تیم محلی در سوئیس در عصر یک پنج شنبه، در حالی که کمتر از سه هفته تا شروع جام جهانی مانده بود، اتفاقی تلخ را برای اردوی تیم ملی کشورمان به همراه داشت.

مجتبی جباری بازیکن استقلال و ستاره لیگ، آسیب دید تا خبرگزاری فرانسه بنویسد زیدان آسیا جام جهانی را از دست داد. بی شک مجتبی بزرگ ترین غایب ایران در جام جهانی بود. البته خودش معتقد است در هر صورت، اوضاع تیم همین می شد که حالا شده.

خیلی بد حذف شدیم؟
خیلی هم دور از انتظار نبود. تیم ما مشکل بدنی داشت و معلوم بود نمی توانیم کار خاصی انجام بدهیم.

ولی قبل از شروع بازی ها خیلی امیدوار بودیم.
ما همیشه با تیم های آسیایی بازی می کردیم و هیچ موقع، تیم کشورمان را در بازی با تیمی بزرگ و آماده محک نزده بودیم تا بفهمیم چقدر مشکل داریم.

بازی با بوسنی یا کرواسی چطور؟
هیچ وقت با تیم های قوی در اوج آمادگی شان بازی نکردیم.

پس به نظرت تیم، خوب آماده نشده بود؟
تیم مشکل بدنی داشت. این را خیلی راحت می توانید در بازی های ما ببینید. ما توانی برای حمله نداشتیم. شما به دیگر تیم های آسیایی نگاه کنید، آن ها تا آخرین ثانیه بازی می جنگند. اما تیم ما توان این کار را نداشت. نمی بایست با این شرایط، انتظار معجزه داشته باشیم.

پس با این شرایط، برانکو را مقصر می دانی
برانکو تا قبل از شروع بازی ها نتایج خوبی گرفته بود. منطقی بود که مسؤولان فدراسیون او را حفظ کنند. اما جام جهانی نشان داد که کلاس تیم ما و سطح فوتبال ما در حد همین تیم های آسیایی است.تیم ایران رفته بود دفاع کند و تمام امیدش به خلاقیت های فردی بود. اما در جام جهانی نمی شود این طوری نتیجه گرفت.

در این ضعف تیمی، برانکو چقدر نقش داشت؟
این را باید کارشناسان بگویند. اما برانکو کلا در بدنسازی خیلی موفق نبود. حقیقت  اش این که بیشتر حجم تمرین های برانکو، کارهای ایستگاهی و شوت به دروازه بود. این تمرین ها هر چند بانشاط اند، اما تاکتیک نیستند.

برانکو گفته به بی تجربگی بازیکنانم باختم.
فکر نمی کنم دلیل قانع کننده ای باشد، چون تنها یاران جوان برانکو معدنچی و آندو بودند که هر دو خیلی خوب بازی کردند. تازه اگر این جوان ترها بی تجربه هستند، به این دلیل بود که هیچ وقت فرصتی برای بازی پیدا نمی کردند.

بهترین بازیکن ایران در جام جهانی؟
(بدون مکث می گوید) فکر می کنم آندو تیموریان بهترین بود.

فکر نمی کنی جای خودت خالی بود؟
نه، چون هیچ وقت برای تیم ملی بازی نکرده بودم که کسی بخواهد احساس کند جایم خالی است.

وضعیت پایت چطور است؟
دارم فیزیوتراپی می کنم. هنوز چند ماهی زمان می خواهد تا برگردم.

کد خبر 720

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز