نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور کشور آذربایجان با بیان اینکه چقدر این رئیس جمهور نسبت به تاریخ بی اطلاع است، تاکید کرد: اگر دقت کنید متوجه می شوید که آذربایجان از ایران جدا شد و اگر بنا باشد کسی ملحق شود باید نخجوان به ایران ملحق شود.

میرتاج الدینی

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمدرضا میرتاج الدینی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی نوبت صبح امروز یکشنبه مجلس  با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه اش بیان کرد: مردم تبریز و آذربایجان منتظرند که دولت با همت بیشتر و با مدیریت جهادی هر چه سریع تر چهار پروژه عمده را به اتمام برسانند.

وی افزود: امیدواریم قطار راه آهن میانه به تبریز در دهه فجر به ایستگاه خاوران در تبریز برسد. همچنین انتظار داریم با آبرسانی به دریاچه ارومیه و ترمیم ۷۰۰ متر تونل زاب، روان شدن آب به دریاچه ارومیه و آب تصفیه خانه های تبریز و ارومیه مشکل دریاچه ارومیه حل شود. باید آبرسانی به تبریز از رودخانه مرزی ارس بر اساس حقابه آذربایجان شرقی انجام شود، با اینکار مشکل آب در ۲۰ سال آینده آذربایجان شرقی حل خواهد شد و البته در فاینانس این پروژه مشکلی وجود دارد که باید سازمان برنامه و بودجه مسئاه را حل کند. همچنین با دستور نهایی معاون اول رئیس جمهور انتظار می رود خط دوم قطار شهری تبریز عملیاتی شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هفته کتاب، اظهار کرد: از تلاش علمی جامعه کتابداران و نهاد کتابخانه های عمومی کشور تشکر می کنم، همچنین پیشرفت اعجاب آمیز موشکی و آزمایش موشک های فراصوتی و ابرصوت را تبریک می گویم که این اقتدار نظام اسلامی را نشان داد.

میرتاج الدینی در ادامه در سخنی با جوانان، دانشجویان و دانش آموزان عنوان کرد: ایران در هیچ دوره ای از تاریخ این میزان عظمت و شکوه را به خود ندیده است، تاریخ ۲۵۰ سال گذشته را مرور کنید در حال حاضر ایران در هندسه قدرت جهانی یک ضلع قوی و یک نقش آفرین موثر است که رهبر انقلاب هم فرمودند «به جایگاه برجسته ایران در قدرت نظم نوین جهانی فکر کنید».

وی با بیان اینکه در چهل و اندی سال گذشته شاهد مخالفت ها، تحریم ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی بوده ایم، اما همچنان این ملت با اقتدار به راه خود ادامه می دهد، تصریح کرد: در ۸ سال جنگ تحمیلی، یک وجب از خاک کشور را به دشمن نداده ایم در حالی که در تاریخ گذشته پیمان نامه و عهدنامه های ننگینی چون عهدنامه گلستان و ترکمنچای را داریم که ۱۴ ولایت از ایران عزیز جدا شد؛ از جمله باکو، قره باغ، ایروان و مناطق دیگر.  

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در سخنی با رئیس جمهور آذربایجان بیان کرد: اخیرا سخنی بزرگتر از دهان خود گفته است و در مورد زبان ترکی آذری و آذربایجانی ها صحبت کرده و گفته «سرنوشت تلخ جدایی آذری ها از آذربایجان»؛ چقدر این رئیس جمهور نسبت به تاریخ بی اطلاع است، اگر دقت کنید متوجه می شوید که آذربایجان از ایران جدا شد و اینطور نیست که شما می گویید.

میرتاج الدینی افزود: این نکته را یادآور می شوم و به خوبی به خاطر بسپارید با این لفاظی ها مشکلی در همسایگی ما ایجاد نکنید که نیازی به لشگرهای محمدرسول الله(ص)، علی ابن ابی طالب(ع)، لشگر امام حسین(ع) نیست، تنها لشگر عاشورا جواب شما را می دهد.

نماینده مردم تبریز در پایان به زبان آذری مطالبی را خطاب به الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان گفت و تاکید کرد: این را بشنود که اگر بنا باشد کسی ملحق شود باید نخجوان به ایران ملحق شود.

کد خبر 719709
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • یاغچی ابادی IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1 1
    یاشاسین ایران یاشاسین آذربایجان یاشاسین میرتاجدینی