رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از آغاز یکصدوپنجاه و ششمین جلسه علنی این شورا طی سخنانی اقدام رژیم صهیونیستی دربه خاک وخون کشیدن مردم غزه را حامل همه زشتی‌ها، پلیدی‌ها، درنده‌خویی‌ها، آن هم در زمانی دانست که دم از تمدن و حقوق بشر زده می‌شود.

وی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: سکوت و همراهی و همگامی کشورهای به‌ظاهر سلامی وحاکمان آنها که ادعای مسلمانی دارند در تشجیع بیشتر اسرائیل نسبت به ادامه جنایاتش مؤثربوده است.

وی اظهار امیدواری کرد که‌نتیجه این جنگ نیزمثل جنگ 33 روزه لبنان به پیروزی مسلمانان فلسطینی و محو و نابودی صهیونیست جهانی منجرشود.

محمد علی نجفی دیروز در یک نطق پیش از دستور بی‌سابقه اعلام کرد که  اگر برای حل مشکلات جانکاه ترافیک، آلودگی هوا و کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی که عرصه را بر شهروندان تهرانی تنگ کرده همچنان از همدلی و تشریک مساعی بین ارگان‌های مرتبط خبری نشود و مشکل به‌صورت لاینحل باقی بماند، دست یاری به سوی مقام معظم رهبری دراز می‌کنیم تا فکری به حال مردم صبور تهران کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران وضعیت موجود را غیرقابل تحمل دانست و تصریح کرد:‌ اعضای شورای شهر هم به‌عنوان نمایندگان مردم نباید به این بهانه که بررسی شرایط بغرنج موجود خارج از حیطه اختیارات آنهاست از دادن پاسخ قانع‌کننده به موکلان خود سرباز زنند بنابراین از رئیس شورای شهر تهران آقای چمران که رابطه خوبی با ریاست محترم جمهوری دارند درخواست می‌کنم تلاش مضاعفی به‌ویژه در این ایام که بودجه شهرداری و بودجه کل کشور در حال بررسی است انجام دهند تا در چارچوب بودجه سال 88 از طریق جلسات مشترک با دولت وظایف مدیریت شهری و دولت در قبال موضوعات مورد اشاره روشن شود تا قدری از این مشکلات و سختی‌ها کاسته شود. نجفی درهمین جا تاکید کرد: اگر از طریق جلسات مشترک با دولت به نتیجه نرسیم از رهبری برای رسیدگی به مشکلات شهرتهران استمداد خواهیم جست.

فعالیت مراکز معاینه فنی تا 12 شب

دیروز شورای شهر تهران میزبان مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو بود. چمران قبل از سخنرانی وحید نوروزی بابت مراجعه مردم به مراکز معاینه فنی ابراز خوشحالی کرد و گفت: درحالی که تا مهرماه گذشته تنها از52 درصد ظرفیت مراکز معاینه فنی خودرو استفاده می‌شد خوشبختانه هم‌اکنون نه تنها این ظرفیت پرشده بلکه ساعت کار این مراکز تا 12 شب ادامه یافته و می‌توان امیدواربود در صورت معاینه فنی تمام خودروهای شهر به میزان 23 درصد ازآلودگی هوای تهران کاسته شود.

چمران از بخش خصوصی دعوت کرد با توجه به افزایش بهای خدمات مراکز معاینه فنی خودرو نسبت به سرمایه‌گذاری در این بخش اقدام کنند.

نوروزی نیز در ادامه این صحبت‌ها اظهار داشت: که روز دوشنبه 8500 دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه کردند که نسبت به هفته گذشته با رشد حدود 5 درصدی مواجه شده است.

وی همچنین خبر دادکه تا‌کنون 3مرکز تا 12 شب فعال بودند اما تا پایان هفته تمام مراکز ما
 12 ساعته خواهند شد و بدون اینکه حتی یک پیچ از ماشین آنها بازشود مصرف سوخت، کمک فنر و ترمز آنها را اندازه‌گیری می‌کنیم.مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران همچنین اضافه کرد: خودروهای انژکتوری تولید 3سال گذشته امروز به اندازه 5خودرو آلاینده تولید می‌کنند چرا که در اگزوز این خودروها مبدل کاتالیستی وجود دارد که پس از 80 هزار کیلومتر به کلی نابود می‌شود درحالی‌که خودروسازان هیچ تعهدی را در قبال تعویض این مبدل‌ها  نمی‌پذیرند و هیچ قانونی هم برای موظف کردن آنها به این کار وجود ندارد؛ درحالی‌که مسئولیت اجتماعی که بر دوش خودروسازان قراردارد به‌مراتب بیش از مسئولیتی است که آنها به لحاظ فنی دارند.

الزام ارائه کد ملی و پستی از سال 88

در پی سؤال هفته گذشته محمد علی نجفی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره نحوه تعویض پلاک منازل و وجود برخی گلایه‌ها از سوی شهروندان در این باره، ملاصالحی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، سید مناف هاشمی مدیرکل وصول درآمد شهرداری تهران و نصیری معاون فنی شرکت پست برای پاسخگویی در شورای شهر حضور یافتند.

ملاصالحی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: طرح تعویض پلاک‌ها مصوبه 10 سال گذشته مجلس است که در کل کشور به جز تهران اجرایی شده است ضمن اینکه توسعه و تجمیع شهر احتیاج به طرح جامع در این باره داشت به همین دلیل تا پایان امسال 3 میلیون ملک ویلایی و آپارتمانی شهر تهران پلاک جدید دریافت خواهند کرد.

مناف هاشمی هم به ارائه توضیحاتی کوتاه درباره جمع‌آوری اطلاعات در400 زمینه اطلاعاتی، شناسایی 32هزار معبر بی‌نام در شهر، اصلاح نقشه‌های شهر، ممیزی املاک شهر، ‌به روزکردن بانک اطلاعات املاک، ابعاد درآمدی نظیر تثبیت تجاری، شناخت تخلفات ساختمانی و اصلاح شماره شناسه ملکی پرداخت.

نصیری، معاون فنی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در بخشی از گزارش خود به اعضا گفت: کدپستی به مثابه یک بانک اطلاعاتی با 29 میلیون رکورد اطلاعاتی در کشور خواهد بود و از سال 88 کلیه مراجعات و اقدامات شهروندان از سوی نهادها و سازمان‌ها بدون کد ملی و پستی امکان‌پذیر نیست.

قرار شداین مسئله علاوه بر اینکه در جلسات مشترک دیگری بررسی شود، درصورت امکان، 2کد شهرداری و پست یکی شودو برخی توضیحات کتبی از سوی سازمان زیباسازی واداره پست برای پاسخگویی به ابهامات شورا ارسال شود.

کد خبر 71953

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز