گروه سیاسی: از زمان آغاز حملات ددمنشانه رژیم ‌صهیونیستی به نوار غزه، بی‌تردید دانشجویان ایرانی در صف اول اعتراض به این فجایع و در پیش گرفتن راهکارهای عملی برای کاهش آلام مردم مظلوم فلسطین بوده‌اند.

از ساعات ابتدایی یورش صهیونیست‌ها به غزه، علاوه بر اینکه دانشجویان سراسر کشور در بیانیه‌های متعدد خود از دولت‌ ایران و همچنین کشورهای اسلامی خواستند که برای قطع حملات رژیم‌صهیونیستی وارد عمل شوند، دانشجویان دانشگاه‌های تهران که یکی از اصلی‌ترین علل شرایط امروز غزه را همراهی مصر با صهیونیست‌ها می‌دیدند، در مقابل دفتر حفاظت منافع مصر در تهران تجمع کردند و این تجمع به تحصن تبدیل شد.

دانشجویان که بیش از 3 روز است در مقابل این دفتر تحصن کرده‌اند، روز گذشته در نامه‌ای خطاب به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری از وی خواستند که دفتر حافظ منافع مصر در تهران را تعطیل کند.

در این نامه ضمن تأکید بر اینکه جنایات رژیم صهیونیستی و غرب در باریکه غزه محصول موافقت‌های حقیرانه برخی سران عرب با اسرائیل است و در این میان رژیم مصر به سرکردگی حسنی مبارک با مسدود کردن گذرگاه رفح در ایجاد وضعیت بحران انسانی در غزه تأثیر بسزایی دارد، آمده است: علاوه بر تعطیلی دفتر حفاظت منافع مصر، از رئیس‌جمهوری می‌خواهیم مقدمات شکایت از حسنی مبارک خائن و برخی دیگر از سران عرب در دادگاه‌های صالحه را پیگیری نمایند.

ضرب‌الاجل برای مصر و اردن

جنبش دانشجویی همچنین روز گذشته در 2 نامه جداگانه خطاب به مسئول دفتر حافظ منافع مصر و همچنین سفیر اردن در تهران به آنان 48 ساعت مهلت دادند یا سکوت خود در قبال فجایع غزه را بشکنند یا اینکه تا 48 ساعت آینده تهران را ترک کنند.

در نامه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالتخواه دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت(طیف شیراز) خطاب به احمد مفلح، سفیر اردن و عمرو الزیات، مسئول دفتر حفاظت منافع مصر آمده است: چنانچه حملات اسرائیل به غزه را محکوم نکنید، شما و مسئولان این سفارتخانه باید تا ساعت 12 روز پنجشنبه، خاک ایران را ترک کنید، در غیراین صورت، دانشجویان به پشتوانه توده میلیونی ملت مسلمان ایران‌، وظیفه انقلابی خود را همانند آنچه در 13 آبان 1358 رخ داد، به انجام خواهند رساند.

تحصن در مقابل سفارت کشورهای عربی

محمدحسن علاقه‌مند، مسئول کمیته هماهنگی اقدامات میدانی ستاد دانشجویی حمایت از مقاومت اسلامی نیز عصر دیروز در کنفرانس خبری این کمیته گفت: تجمعات دانشجویان معترض ایرانی به سازش سران عرب با رژیم اشغالگر قدس، به مقابل سفارتخانه‌های کشورهای عربی شرکت‌کننده در کنفرانس ادیان نیویورک کشیده خواهد شد.

به گزارش فارس، وی با اشاره به برگزاری تجمعات بزرگ دانشجویی در مقابل دفتر سازمان ملل و دفتر حافظ منافع مصر در تهران، تأکید کرد: هدف از تجمع و تحصن در برابر دفتر حافظ منافع مصر در تهران، تعطیلی این دفتر و اخراج مسئول آن از ایران و همچنین فراخوانی مسئول دفتر حافظ منافع ایران در مصر است.

علاقه‌مند افزود: تجمعات دانشجویی از مقابل دفتر حافظ منافع مصر به مقابل سفارت انگلیس و همه کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس ادیان که با سران رژیم صهیونیستی جلسات خصوصی برگزار کرده و حمله به غزه را برنامه‌ریزی کردند، کشیده خواهد شد؛ چرا که خون مظلومان فلسطین بر گردن این دولت‌هاست.  وی همچنین خاطرنشان کرد: دوشنبه گذشته 45 تجمع و دیروز (سه‌شنبه) 52 تجمع از سوی بسیج دانشجویی در سراسر کشور انجام شد و این تجمعات برای لبیک‌گویی به پیام مقام معظم رهبری ادامه خواهد یافت.

ثبت‌نام در گردان‌های استشهادی

خبرگزاری فارس همچنین روز گذشته گزارش داد: در حالی که کمتر از یک روز از تشکیل گردان‌های استشهادی قوای محمد رسول‌الله، به همت بسیج دانشجویی سراسر کشور سپری شده است، بیش از 20 هزار دانشجوی ایرانی برای اعزام به غزه ثبت‌نام کردند.

براساس این گزارش، این دانشجویان هفته آینده تجمع بزرگی را در تهران و سراسر کشور برگزار خواهند کرد.

تحصن دانشجویان در فرودگاه مهرآباد

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور از روز گذشته به‌منظور اعلام آمادگی برای دفاع از مردم مظلوم غزه، در مقابل ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد تحصن کردند. 

دانشجویان دانشگاه‌های علم و صنعت، امام صادق، شاهرود، سیستان و بلوچستان، امیرکبیر، شهید بهشتی و... با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، یا ایهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا آمادگی خود را برای اعزام به غزه اعلام کردند.

محمدصالح مفتاح، سخنگوی متحصنین در گفت‌وگو با همشهری گفت: این تحصن تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و ما انتظار داریم مسئولان، شرایط را برای اعزام دانشجویان به غزه فراهم کنند. وی همچنین خاطرنشان کرد: نظیر این تحصن دانشجویی، در فرودگاه‌های شیراز، یزد و مشهد نیز در حال برگزاری است.

کد خبر 71948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز