جمعه ۱۲ آبان ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه روز است که ارتش رژیم صهیونیستی با هجوم به نوار غزه به کشتار فلسطینیان پرداخته است. به اعتراف منابع نظامی صهیونیستی تاکنون دست کم 30 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

پایگاه خبری اشپیگل آنلاین از تل‌آویو گزارش داد، یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد امکان اعلام دقیق شمار قربانیان وجود ندارد.
حمله به بیت حانون از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده است تا به ادعای نظامیان صهیونیست جلو حملات راکتی شبه‌نظامیان فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی گرفته شود. درگیری‌های شدیدی در جریان این حملات شکل گرفته است.
بنا به اعلام منابع نظامی صهیونیستی این وسیع‌ترین حملات پس از تابستان گذشته است. یکی از مساجد در بیت‌حانون نیز از جمله اهداف نظامیان صهیونیست است.
حماس اعلام کرد، در حملاتی که به این مسجد صورت گرفت، پنج فلسطینی به ضرب گلوله به شهادت رسیدند. زنان نیز تلاش کردند با حضور در این محل سپری انسانی تشکیل دهند.
بنا به اعلام شاهدان عینی یک زن 40 ساله از جمله قربانیان این حملات بود و 10 زن دیگر نیز زخمی شدند.
در همین حال، گروه بزرگی از زنان فلسطینی خود را به مسجد بیت حانون رساندند که نظامیان صهیونیست و تانک‌های این رژیم آن را احاطه کرده بودند. سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی ادعا کرد رزمندگان فلسطینی بدین ترتیب موفق شدند در پناه زنان از مسجد خارج شوند.
در کل نوار غزه فلسطینیان در جریان برپایی نماز جمعه تظاهرات کردند و خروج نظامیان صهیونیست را از بیت حانون خواستار شدند.
نظامیان صهیونیست یکی دیگر از بهانه‌های خود را برای هجوم به سرزمین های فلسطینی‌نشین، دستگیر شدن گیلاد شالیت، سرباز صهیونیست به دست رزمندگان فلسطینی در تاریخ 25 ژوئن گذشته است.
در رام الله، مقر تشکیلات خودگردان در کرانه باختری، عبدل رحمان سیدان، وزیر مسکن فلسطینی دستگیر شده است. نیروهای امنیتی صهیونیست ادعا کرده‌اند یک فعال حماس را دستگیر کرده‌اند.  رژیم صهیونیستی تا کنون چند وزیر و نماینده حماس را ربوده و دستگیر کرده است
کد خبر 7194

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز