سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری گفت: هزار و ۲۴ فقره کیفرخواست برای متهمان اغتشاشات اخیر در تهران صادر شده است. چهار شعبه در دادگاه عمومی و انقلاب، یک شعبه در دادگاه کیفری دو و یک شعبه در دادگاه کیفری یک کلانشهر تهران برای رسیدگی به پرونده‌های اغتشاشات اخیر تعیین شده است.

مسعود ستایشی

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، امروز (سه‌شنبه، ۱۷ آبان ماه) در جریان نشست خبری خود به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ می‌دهد.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای نشست خود ضمن تسلیت به ملت ایران و مردم در استان شهید پرور فارس در خصوص حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع)، اظهار کرد: جنایت تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) عبرت‌های مختلفی برای نخبگان مسئولان دستگاه‌های مختلف و آحاد مردم داشت و علاوه بر غم و اندوه، موجب بیداری و آگاهی عمومی و ایجاد وحدت به تعبیر رهبر معظم انقلاب در برابر دشمن جنایت کار شد.

وی با بیان اینکه برای دشمنان امنیت، میان هیچ کدام از ایرانیان تفاوتی وجود ندارد و هدفشان تاثیر گذاری آن‌ها بر روی ذهن جامعه و امنیت عموم شهروندان است، گفت: خودداری نهادهای حقوق بشری که مدعی حمایت از مردم هستند، صرفا فقط ادعا است، چرا از محکوم کردن جنایات تروریستی شاه چراغ و موارد مشابه خودداری می‌کنند؟ این چرایی پاسخ دارد، باید پاسخی صریح از نهادهای حقوق بشری اعلام شود.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه تقسیم بندی تروریست و به استخدام گیری تروریست علیه قانون ثمره‌‎ای جز به خطر انداختن زندگی مردم ندارد، تصریح کرد: نادیده گرفتن خطر دشمن در کمین ایران و عدم مرزبندی با آن باعث عقب افتادن از قاطبه مردم خواهد شد.

وی ضمن تبیین علت صبر دستگاه قضایی و پاسخگویی قوه قضاییه به مطالبه افکار عمومی در خصوص آشوب‌های اخیر در کشور و برخورد با اغتشاشاگران، گفت: سوالی مطرح می‌شود که صبر تا کی؟ تحمل تا چه اندازه؟ تدابیر قوه قضاییه و مجموعه دستگاه‌‍های حاکمیتی از ابتدای خلق آشوب بر آن استوار بود که عناصر اصلی این آشوب طلبی برای ملت شناخته شوند.

مدارا؛ تدبیر قوه قضاییه از ابتدای آشوب‌ها

سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای نشست خبری خود گفت: نهادهای حقوق بشری که مدعی حمایت از مردم هستند چرا از محکوم کردن جنایات تروریستی شاهچراغ(ع) و موارد مشابه خودداری می‌کنند. تقسیم بندی تروریسم به عنوان ترورسیم خوب و بد و نیز به استخدام گرفتن تروریستها و حمایت از خشونت آنها علیه قانون ثمره‌ای جز به مخاطره انداختن زندگی مردم ندارد و نخواهد داشت. طبق تدابیر قوه قضاییه و مجموعه دستگاه‌های حاکمیتی از ابتدای آشوب‌ها قرار شد مدارا صورت گیرد تا مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا سازند.

مسببین اغتشاش باید پاسخگو باشند

ستایشی گفت: هر کسی در این اغتشاشات متحمل خسارات چه مادی و چه معنوی شده است حق دارد مطالباتش را از مرجع قضایی ذیربط مطالبه کند. طی چند روز گذشته تعداد شکایت‌ها در دستگاه قضایی افزایش داشته است. کسانی که مرتکب آشوب شده و مسبب اغتشاشات بوده‌اند اعم از مباشر، معاون و … در صورت رسیدگی به اتهامات و احراز آن باید نسبت به خساراتی که وارد کرده‌اند باید پاسخگو باشند.

تعیین شعبه‌های رسیدگی به پرونده‌های اغتشاشات

سخنگوی دستگاه قضا گفت: یک هزار و ۲۴ فقره کیفرخواست برای متهمان اغتشاشات اخیر در تهران صادر شده است. چهار شعبه در دادگاه عمومی و انقلاب، یک شعبه در دادگاه کیفری دو و یک شعبه در دادگاه کیفری یک کلانشهر تهران برای رسیدگی به پرونده‌های اغتشاشات اخیر تعیین شده است. شعباتی در شهرستان‌های اسلامشهر، پردیس، دماوند و شهریار نیز تعیین شده‌اند.

پاسخ سخنگوی قوه قضاییه به تعداد بازداشتی‌های دانشگاهیان

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود، تاکنون چه تعداد دانش‌آموز، دانشجو، معلم و استاد دانشگاه بازداشت شده‌اند؟ گفت: تعداد انگشت شماری بازداشت شده‌اند و این تعداد انگشت شمار هم جرائم مهمه مرتکب شده‌اند.

کد خبر 718524
منبع: میزان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha