همشهری‌آنلاین: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تاکید کرد مقاومت ذلت نمی پذیرد

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار از لبنان، سید حسن نصر‌الله دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره حملات صهونیست ها به نوار غزه در بیروت سخنرانی ایراد کرد.

سید حسن نصر الله گفت: بسیار جای تاسف دارد که ما در حالی وارد سال هجری قمری و سال میلادی جدید می شویم که در برابر یک فاجعه انسانی بزرگ قرار داریم فاجعه ای که به مرگ بسیاری از عزیزان ما ختم شده است و شمار شهدای ما در نوار غزه مظلوم و رنج کشیده از سیصد نفز نیز گذشته و شمار زخمیان نیز از هزار نفر گذشته است این در حالی است که مقاومت پایدارانه به راه خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: ما در ساعات کنونی در برابر نمونه جدیدی از صحنه های کربلا قرارگرفته ایم و اگر به تاریخ مراجعه کنیم متوجه می‌شویم چه در تاریخ ماگذشت. واقعیت کربلا این است که گروهی مومن پایبند به کرامت، شرافت و عزت امت خود با ظلم، ستم، پستی و ذلت مقابله کردند و زمانی که با دوگزینه تسلیم شدن خوارگونه و رویارویی نامتوازن و نابرابر روبرو شدند گزینه دوم را که به شهادت می انجامید برگزیدند. این گروه که با تشنگی، گرسنگی، قتل و تهدید محاصره شده بود از رویارویی با ظالمان عقب نشینی نکرد و این انسان‌های پاک یکی یکی شهید می‌شدند آیا این همان چیزی نبوده که در کربلا روی داده است حسین (ع) در آنجا بود و الگویی را پدید آورد و مدرسه‌ای انسانی و اسلامی را در امتداد تاریخ به وجود آورد و کلمه معروف خود را که ما هر روز به ویژه در روز دهم محرم استفاده می‌کنیم به کار برد و آن هیهات من الذله بوده است

برای مقابله با هر تجاوزی به کشورمان آماده‌ایم

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد برای مقابله با هر تجاوزی به کشورمان آماده‌ایم.
سید حسن نصرالله گفت ما در لبنان، اسرائیل را شکست داده‌ایم و برای مقابله با هرگونه تجاوزی به کشورمان آماده‌ایم.

سید حسن نصرالله افزود در این روزهای تاریخی باید به مسئولیت تاریخی خود در قبال حوادث غزه عمل کنیم و فقط به تظاهرات و تجمع اکتفا نکنیم بلکه باید همه تلاش خود را برای دفاع از ساکنان غزه به کار گیریم. دبیرکل حزب الله به پیام آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری و اعلام روز دوشنبه به عنوان عزای عمومی اشاره کرد و گفت ما به این روز اهمیت می دهیم تا فردا همبستگی خود را با ساکنان غزه اعلام کنیم و من به نوبه خود از شما می خواهم فردا بعد از ظهر ساعت سه در تجمع گسترده در ورزشگاه الرایه برای اعلام همبستگی با ساکنان غزه شرکت کنید

کمک به مردم غزه

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر نقش ملتهای منطقه در کمک به مردم غزه خطاب به انان گفت: ملتها باید با تظاهرات و فشار بر دولتها برای توقف تجاوزگری دشمن اقدام کنند حتی اگر هدف گلوله قرار گیرند چرا که دولتهای عرب توان توقف حملات را در غزه دارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از بیروت سید حسن نصرالله در جمع عزادران حسینی در مراسم شب اول دهه محرم در حسینه سید الشهدا در جنوب بیروت خطاب به مسئولان مصری گفت: اگر گذرگاههای رفح را باز نکنید در کشتار و محاصره ملت فلسطین شریک هستید.
وی افزود: نظام مصر بدون قید و شرط باید به مردم غزه کمک کند و باید اذوقه وحتی سلاح به مردم غزه برساند. مردم غزه تصمیم خود را گرفته اند و با شهادت و پایداری و مقاومت این تصمیم را عملی می کنند و از ان دست نمی کشند.

دبیرکل حزب الله با اشاره به نقش مخرب برخی رسانه های عربی در موضوع غزه خاطرنشان کرد :این بار نیز همانند جنگ سی و سه روزه برخی دولتهای عربی و بوقهای تبلیغاتی انها می کوشند مسئولیت تجاوز اسرائیل را متوجه مقاومت کنند.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه تجربه نشان داده است جز مقاومت هیچ گزینه دیگری برای ملتهای منطقه وجود ندارد تاکید کرد: برخی دولتهای عربی بطور عملی در حمله دشمن به غزه شریکند همانگونه که در جنگ سی و سه روزه شریک دشمن بودند.

وی افزود: برخی دولتهای عربی از اسرائیل می خواهند برای از بین بردن حماس و جهاد اسلامی اقدام کنند بطوری که برخی از مسئولان اسرائیلی می گویند حجم حمایت عربی از اسرائیل در جنگ غزه بیش از حجم حمایت انها در جنگ سی و سه روزه است.
دبیرکل حزب الله لبنان هدف رژیم صهیونیستی از جنایت غزه را تحمیل سازش امریکایی اسرائیلی برمنطقه با شروط ذلت بار ان دانست و گفت: نظامهای عربی که پیمان سازش با اسرائیل را امضاء کرده اند در جنایت رژیم صهیونیستی در غزه شریک هستند.
سیدحسن نصرالله با بیان اینکه جنگ غزه کاملا مطابق جنگ سی و سه روزه است گفت: ما امروز شاهد کربلای جدیدی در غزه هستیم.

دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید بر ضرورت هوشیاری مقاومت در خصوص تحرکات اخیر رِژیم صهیونیستی در مناطق مرزی با جنوب لبنان گفت : اماده باش اسرائیل در مرز لبنان ممکن است ناشی از نگرانی واکنش از اراضی لبنان باشد و این احتمال وجود دارد که دشمن در صدد تجاوزگری به لبنان باشد.

وی تاکید کرد: نیروهای مقاومت در هوشیاری و امادگی کامل هستند زیرا با دشمن خونخوار و فریبکاری روبرو هستیم.

سید حسن نصرالله در خاتمه خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فردا را روز عزای عمومی اعلام کردند ما نیز عزادار خواهیم بود و به این مناسبت تجمع بزرگی در ساعت سه بعداز ظهر در ضاحیه برگزار می‌کنیم

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از مردم مصر خواست در قالب جمعیت‌های میلیونی به خیابانها سرازیر شوند و دولت‌شان را مجبور کنند تا مرز این کشور را با غزه بگشاید.

رهبر حزب الله در سخنرانی تلویزیونی گفت در صورتی که مردم به صورت میلیونی به خیابانها سرازیر شوند، آیا در این صورت پلیس قادر است میلیونها مصری را به قتل برساند.
وی افزود مردم مصر، شما باید این مرز را با زور سینه هایتان باز کنید ... اگر مصر گذرگاه رفح به غزه را باز نکند، به عنوان شریک جرم رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینی ها محسوب خواهد شد.

سید حسن نصرالله در ادامه راهپیمایی گسترده جنبش مقاومت حزب الله را در حومه جنوبی و شیعه نشین بیروت در روز دوشنبه به نشانه همبستگی با مردم غزه خواستار شد.
وی گفت: من از شما دعوت می کنم بعد از ظهر با حضور در یک راهپیمایی بزرگ و گسترده در مراسم سوگواری شهدای فلسطین شرکت کنید و بدین ترتیب همبستگی خود را با آنها نشان دهید.

... ما به جهان خواهیم گفت که ما اینجا هستیم و تروریسم و کشتار نمی تواند ما را به وحشت بیاندازد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت دبیر کل حزب الله لبنان حملات هوایی اسرائیل را به غزه با جنگ سی و چهار روزه اسرائیل در حمله به لبنان در تابستان دو هزار و شش (هشتاد و پنج) تشبیه کرد که طی آن بیش از یک هزار و دویست لبنانی که اغلب انها را غیر نظامیان تشکیل می دادند، کشته شد.

وی افزود دشمن اسرائیلی قادر است به طور هم زمان در چندین جبهه بجنگند و رزمندگان حزب الله آماده اند تا هرگونه حمله احتمالی اسرائیل را به لبنان، دفع کنند.

ما از برادرانمان در جنبش مقاومت در جنوب لبنان درخواست کرده ایم درحال آماده باش باشند زیرا با دشمن جنایتکار و خیانتکاری مواجه هستیم ... ما آماده‌ایم با هرگونه تجاوز به سرزمین، کشور یا عزت‌مان مقابله کنیم

کد خبر 71777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز