دوشنبه ۹ دی ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

ترجمه - کیکاووس زیاری: رسانه‌های گروهی دائما در خبرهای خود می‌گویند جیمز کامرون آماده کارگردانی این یا آن فیلم است یا قرار است این یا آن پروژه را کار کند و معمولا هم خبری از تولید این فیلم‌ها و پروژه‌ها نمی‌شود!

تازه‌ترین خبر این است که وی علاقه خود برای کارگردانی نسخه جدیدی از فیلم کلاسیک «سیاره ممنوع» را ابراز کرده است. حالا باید دید این پروژه هم مثل خیلی کارهای دیگر 10سال اخیر این فیلم‌ساز به بایگانی سپرده می‌شود، یا راه خود را روی پرده سینما باز می‌کند.

نسخه اصلی که یک کار علمی- تخیلی است و این روزها لقب یک اثر کلاسیک را گرفته است، سال 1956 اکران عمومی شد و نمایش آن با سروصدا و جنجال زیادی همراه بود. فیلمنامه نسخه جدید را جی‌مایکل استراژینسکی نوشته و آماده ساخت است.

نزدیکان کامرون می‌گویند که علاقه وی برای ساخت نسخه دوباره‌سازی شده فیلم به سال 1998 برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که نمایش عمومی «تایتانیک» با موفقیت عظیمی همراه شده بود. اما تهیه‌کنندگان فیلم در آن زمان علاقه‌ای برای تولید آن نداشتند. با این حال، کمپانی برادران وارنر این روزها دوباره به سراغ این پروژه رفته و چنین به نظر می‌رسد که کامرون هم هنوز آن علاقه قدیمی را برای کارگردانی فیلم دارد و دلسرد نشده است.
سخنگوی کمپانی برادران وارنر هیچ چیزی را در رابطه با این خبر تایید یا تکذیب نکرده است.

جیمز کامرون هم در دسترس نیست تا در این باره با خبرنگاران صحبت کند و فقط گذشت زمان نشان خواهد داد که موضوع تولید این فیلم واقعا جدی است یا نه. کامرون بعد از فروش 600میلیون دلاری «تایتانیک» - که تا به امروز لقب پرفروش‌ترین فیلم کل تاریخ سینمای آمریکا را همراه خود به یدک می‌کشد- هیچ فیلم بلند سینمایی داستانی را جلوی دوربین نبرده است.

طی 10‌سال گذشته بارها و بارها خبر کارگردانی یک فیلم جدید از وی در سطح وسیعی پخش شده، ولی هیچ یک از آنها به مرحله واقعیت نپیوسته است. گفته می‌شود موفقیت کلان «تایتانیک» باعث ترس کامرون از شروع یک پروژه جدید شده است، زیرا همه از او انتظار تکرار موفقیتی شبیه «تایتانیک» را دارند. البته موفقیت 570 میلیون دلاری «شوالیه تاریکی»- که بعید نیست به 600 میلیون دلار هم برسد- می‌تواند باعث آرامش خاطر کامرون شود و او را به صرافت ساخت یک فیلم تازه بیندازد!

رویترز- 23 دسامبر 2008

کد خبر 71730

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز