همشهری آنلاین: رئیس جمهور با بیان اینکه دنیا امروز باید عزادار مردم غزه باشد تصریح کرد:

 دشمن تا بن دندان مسلح بر مردم بی گناه و بی دفاع غزه حمله کرده است و البته ما می‌دانیم و دنیا بداند که رفتارهای جنایت کارانه صهیونیست‌ها و اربابان آنها به هیچ وجه نشانه قدرتشان نیست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای محمود احمدی نژاد که در همایش بزرگداشت برگزیدگان سی سال سلامت سخن می‌گفت با اشاره به وقایع غزه افزود: حرکت صهیونیست‌ها نشانه نهایت ضعفشان است که با موشک و مسلسل به جان زنان و کودکان و مردان بی دفاع افتاده‌اند و ا ین نشان می‌دهد که اندیشه و سلطه صهیونیسم به پایان راه رسیده است.

رئیس جمهور صحنه امروز فلسطین و غزه را آزمایشگاهی دانست که دقیق و بسیار خوب کار خود را انجام می‌دهد و تصریح کرد: در این آزمایشگاه تمام ابداع های حقوق بشر و شعارهای حقوق بشری محک خورد و بطلان آن به اثبات رسید.

احمدی نژاد با اشاره به برخوردهای دو گانه کشورهای حامی صهیونیسم در تعریف حقوق بشر افزود: آنهایی که درکشورهای مخالف عقاید‌شان تا پای گربه‌ای زیر ماشین می‌رود، فقان حقوق بشر و عزاداری سر می‌دهند در مقابل قطعه قطعه شدن زنان و کودکانی که از کمترین امکانات پزشکی محرومند سکوت می‌کنند و این نشان دهنده حقیقت ماجراست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه صهیونیسم هم در نظریه و هم در عمل در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با بن بست کامل مواجه شده است گفت:‌ دوران به اصطلاح آقایی آنها به پایان رسیده است و آنها هم اکنون از مردم و مقاومت فلسطین انتقام می‌گیرند اگرچه آنها می‌دانند که نه د رمنطقه ما بلکه در هیچ کجای دنیا جایی ندارند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همبستگی ایران ا‌سلامی را با مردم غزه و فلسطین اعلام و تاکید کرد:‌ تا جایی که از دستمان برمی‌آید در کنار ملت فلسطین هستیم و به آنها کمک می کنیم اما در عین حال به صهیونیست‌ها نیز هشدار می‌دهیم که جنایت بس است. تنها اثر این جنایت آنست که پرونده ننگین آنها را سیاه تر می‌کند و در روز حساب کشی محاکمه آنها سنگین تر خواهد شد.

احمدی نژاد به گفتگوهای خود با برخی کشورها اشاره و تصریح کرد:‌از کشورهای اطراف فلسطین خواسته شد که اگر خودتان همت و غیرت کمک ندارید شرایطی را فراهم کنید تا مردم و جامعه پزشکی ما بروند و کمک برسانند. البته آنها به خیال خود به دنبال خاموش کردن مقاومت فلسطین‌اند اما این خیالی خام بیش نیست چرا که همه ملت‌ها بیدار شده‌اند و ملت فلسطین هم یکی از آنهاست.

رئیس جمهور به فشارهای مختلف کشورهای غربی و صهیونیست‌ها برای تسلیم کردن ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یک مشت احمق که در مراکز اقتصادی و سیاسی دنیا تکیه زده بودند خیال می‌کردند می‌توانند با فشارهای مختلف محاصره اقتصاد‌ی و بسیاری از راهکارهای دیگر، ملت‌ما را تسلیم کنند اما نتوانستند و البته ما آنها را نصیحت کردیم اما ظاهرا گوش شنوا و نصیحت پذیر وجود ندارد.

وی تاکید کرد: صهیونیست‌ها و اربابان آنها بدانند چه بخواهند و چه نخواهند به پایان راه رسیده‌اند و این جنایت آنها را به جایی نخواهد رساند

کد خبر 71704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز