گروه سیاسی: در پی حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه که تا‌کنون منجر به شهادت صد‌ها شهروند بی‌گناه فلسطینی شده، ایران خواهان اقدام اضطراری شورای امنیت و سازمان کنفرانس اسلامی‌برای توقف این جنایات شد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری نیز روز گذشته در گفت‌و‌گوی تلفنی با رئیس جمهوری  سوریه  و  امیر قطر بر اتخاذ تدابیر فوری برای متوقف‌کردن جنایات اشغالگران صهیونیست تاکید کرد.

از سوی دیگر همزمان با برگزاری تجمع‌های اعتراض‌آمیزی که توسط دانشجویان و طلاب قرار است امروز برگزار شود، گروه‌های مختلفی چون مجمع تقریب مذاهب اسلامی، فراکسیون خط امام و جمعیت دفاع از مردم فلسطین با صدور بیانیه‌های جداگانه جنایات اسرائیل را در نوار غزه محکوم کردند.

در بخشی از بیانیه‌ جمعیت دفاع از ملت فلسطین آمده است:‌ این تهاجم جنایتکارانه درحالی انجام می‌گیرد که اسرائیل از مدت‌ها قبل موضوع این حمله را مطرح می‌کرد و روز پنجشنبه نیز کابینه این رژیم حمله ارتش به غزه را تصویب کرد، با وجود این مقدمات، متأسفانه جامعه جهانی و دولت‌های منطقه نسبت به این مسئله واکنشی از خود نشان ندادند و حتی وقتی خانم لیونی، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در قاهره از آمادگی اسرائیل برای این حمله سخن گفت دولت‌های عربی واکنشی از خود نشان ندادند.

سخنگوی وزارت خارجه در همین رابطه اقدام وحشیانه و ضد‌بشری رژیم صهیونیستی را اضافه شدن پرونده دیگری به پرونده سیاه جنایات جنگی و تروریسم دولتی این رژیم دانست و افزود: این جنایت هر چند با هدف ظاهری کسب بیشتر آرا در رقابت انتخاباتی غاصبان اراضی اشغالی صورت می‌گیرد ولیکن سند محکمی‌ بر استمرار رویکرد تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و نتیجه سکوت دردآور مجامع مسئول بین‌المللی در برابر محاصره ظالمانه علیه زنان، مردان و کودکان مظلوم نوار غزه به حساب می‌آید.

حسن قشقاوی افزود: سؤال مهمی‌ که در این میان در ارتباط با محافل حقوق‌بشر کشورهای غربی مطرح است، این است که آیا حمله به مناطق مسکونی و کشتار ده‌ها مرد و زن و کودک در خیابان و کوچه آن هم با فجیع‌ترین نوع خود هیچ واکنش و احساس انسانی را نباید به همراه داشته باشد و یک امر جدی حقوق بشری قلمداد نشود؛

درحالی‌که به لحاظ رویه‌ها و شاخص‌های بین‌المللی موجود، اعمال اینگونه خشونت‌ها و رویکردهای جنایت‌آمیز نسبت به مناطق مسکونی و شهروندان یک رویکرد نابخشودنی و غیرقابل‌قبول است.

وی با توجه به ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و وضعیت وخیم انسانی حاکم بر این منطقه در نتیجه محاصره آن، خواستار اقدام عاجل و اضطراری مجامع بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد و سازمان کنفرانس اسلامی‌ و همه کشورها و ملت‌های اسلامی‌ و آزادیخواهان جهان برای بازداشتن این رژیم از ادامه جنایت‌های خود و کمک به مردم مظلوم فلسطین به‌ویژه درمان مجروحان این حملات شد.

فاجعه‌بارترین حادثه تاریخ

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: آنچه امروز در عرصه فلسطین اشغالی و غزه می‌گذرد به‌عنوان یک تراژدی و شاید فاجعه‌بارترین حادثه تاریخ بشر است که دارد اتفاق می‌افتد.

علی سعیدی اظهار داشت: ملتی بیش از ده‌ها روز است که به لحاظ مواد غذایی، دارویی و سوخت در محاصره کامل به سر می‌برد و منجر به تلفات گسترده نیروی انسانی شده و می‌شود اما جای تعجب است که محافل بین‌المللی و سران کشورهای عربی که برای کوچک‌ترین مسئله‌ای حساسیت نشان داده و قطعنامه‌ای صادر می‌کنند، در برابر این فاجعه انسانی سکوت کرده و کوچک‌ترین اقدامی انجام نمی‌دهند.

اقدام سازمان کنفرانس اسلامی علاءالدین بروجردی هم گفت:‌ جنایت‌های جدید صهیونیست‌ها نمایش وحشیگری و نقض حقوق بشر کشورهای مدعی تمدن و حقوق بشر است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید یکپارچه با برگزاری اجلاس فوق‌العاده سازمان کنفرانس اسلامی از طریق درخواست مشترک از سازمان ملل این اقدام را سریع‌تر پیگیری کنند به ایسنا ‌گفت: به لحاظ نظامی به هیچ وجه این اقدام صهیونیست‌ها نشان‌دهنده توانمندی آنها نیست، زیرا حمله به مردمی که توان پدافند هوایی ندارند توسط جنگنده‌هایی که از فاصله بالا مردم بی‌گناه را مورد حمله قرار می‌دهند، نشان‌دهنده ضعف و زبونی صهیونیست‌هاست نه قدرت آنان.

فرار از بحران درونی

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران شرایط رژیم صهیونیستی را بحرانی دانست و مردم غزه را قربانی اقدامات پیش‌دستانه سران این رژیم برای فرار از این بحران‌ها عنوان کرد.

حسن بیادی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا با اشاره به اقدام صهیونیست‌ها در مطرح‌کردن مسئله آتش‌بس با گرو‌ه‌های فلسطینی در 6‌ماه قبل و نقض این آتش‌بس و جنایات فجیع آنها در غزه، تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله‌‌ای که باید بدان اشاره کرد این است که رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال است و حامیانش از جمله آمریکا هم احساس کرده‌اند که حمایت از این رژیم هزینه‌های زیادی برای آنها دارد و به خاطر حمایت از صهیونیست‌ها در دنیا دچار مشکل شده‌اند.

اعتراض دانشجویان و طلاب

امروز، تجمع دانشجویی در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

دانشجویان و استادان دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز در حمایت از مردم مظلوم غزه تجمع می‌کنند.طلاب غیرایرانی مقیم قم‌ نیز در حرکتی خودجوش با برگزاری راهپیمایی باشکوهی محاصره نوار غزه را محکوم کردند.

به گزارش ایلنا، طلاب و فضلای غیرایرانی، صبح‌‏ دیروز با برگزاری راهپیمایی باشکوهی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و نوار غزه، جنایات رژیم اشغالگر قدس را به‌شدت محکوم و خواستار برخورد جدی جوامع بین‌المللی در این زمینه شدند.

این راهپیمایی از مقابل بیت حضرت امام خمینی(ره) در شهر قم به سوی حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

طلاب غیرایرانی کشورهای هند، پاکستان، افغانستان، ‌عراق، ‌لبنان، ‌آمریکا، نیجریه و سوریه با شعارهایی حمایت همه‌جانبه خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

ارسال کمک‌های ایرانی

این حملات در حالی در سایه سکوت بین‌المللی و بی‌تفاوتی کشورهای عربی، همچنان ادامه دارد که بنا به اعلام پایگاه خبری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ،کشتی حامل کمک‌های انسان دوستانه مردم ایران و جمعیت هلال احمر، به‌دلیل اقدام رژیم صهیونیستی در مسدود کردن مرزهای زمینی و هوایی فردا از طریق آبی به سوی غزه عزیمت خواهد کرد.

کد خبر 71701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز