جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه با تهدیدات هیبریدی و شناختی از سوی دشمنان در واکنش به شکست‌هایشان در منطقه روبرو هستیم، گفت: راه مقابله با این جنگ‌ها اجرای سیاست‌های پدافند غیرعامل است.

امیر عزیز نصیر زاده

به گزارش همشهری آنلاین، امیر عزیز نصیرزاده جانشین ستادکل نیروهای مسلح در همایش ملی نکوداشت پدافند غیرعامل کشور که صبح امروز در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما در موقعیت بسیار حساس ژئوپلیتیکی و در منطقه‌ای منحصربه‌فرد قرار گرفته است.

وی افزود: جذابیت‌های این منطقه علاقه بازیگران سیاسی و طمع استکبار جهانی را نسبت به منابع جلب کرده است.

امیر نصیرزاده ادامه داد: انقلاب اسلامی پیامدهای وسیعی در معادلات جهانی و منطقه‌ای ایجاد کرد و منافع دنیای غرب و استکبار جهانی را تحت‌الشعاع قرار دارد؛ از این رو توطئه‌ها و فتنه‌ها در طول گذار ۴ دهه انقلاب شکل گرفت و در مقاطعی شدت یافت.

وی خاطرنشان کرد: توطئه استکبار جهانی ملت ایران در دهه اول انقلاب، ملت ایران را با جنگ تحمیلی مواجه کرد. در دهه دوم انقلاب نیز با وضعیت چندقطبی در کشور مواجه شدیم. در دهه سوم دشمن با رمز تقلب در انتخابات به دنبال مهار و توقف حرکت تمدن‌ساز انقلاب اسلامی بود.

جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: استکبار جهانی در دهه چهارم انقلاب‌ با بستر فناوری تحولات زیادی در تهدیدات ایجاد کرده است. امروز با تهدیدات هیبریدی و شناختی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: با روی کارآمدن دولت جدید شتاب پیشرفت در کشور آغاز شد و به تبع آن، امید در میان مردم زنده شد. جراحی اقتصادی صورت گرفت و راه روشنی بین مردم باز شد. مطابق با منطق سیاست‌های بین المللی و منطقه‌ای، ایران در سازمان‌های مهمی عضو شد و به عنوان یک کنشگر اثرگذار در معادلات و مجامع بین‌المللی نقش آفرین گردید که این خوشایند دشمنان نبود.

امیر نصیرزاده گفت: استکبار جهانی همزمان با موفقیت‌های جمهوری اسلامی در عراق، سوریه، یمن، افغانستان و لبنان متحمل شکست‌های متعدد شد. از این رو جنگ‌های شناختی و ترکیبی را علیه ملت ایران آغاز کرد.

وی گفت: امروز زندگی ما به گونه‌ای شده که مدام در حال جنگ هستیم و خانواده‌های ما و اقشار مختلف جامعه به نوعی با جنگ شناختی و هیبریدی ایجاد شده از سوی دشمنان درگیر هستند.

جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: آفندها غیرعامل و ناشناخته شده‌اند و این تهدیدات آفندی در یک بستر فناورانه که نیاز به حفاظت دارد، توسعه پیدا کرده است. امروز تنها راه مقابله با این جنگ‌ها اجرای سیاست‌های پدافند غیرعامل است.

امیر نصیرزاده گفت: دشمنان با ایجاد نارضایتی به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان هستند. این‌ها با ایجاد اختلال در خدمت‌رسانی دولت، اهداف خود را دنبال می‌کنند و تنها راه مقابله با آنها متوسل شدن به سیاست‌های پدافند غیرعامل است.

وی افزود: در جنگ سخت اگر نیرویی از دست دهیم در واقع یک نفر از ما به شهادت که بالاترین درجه معنوی است ارتقا یافته؛ درحالی که در این نبرد پیچیده شناختی با هر تلفات به نفرات دشمن اضافه خواهد شد.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز سازمان پدافند غیرعامل کارش پیشگیری و ایجاد مصونیت است و اگر نشد باید آسیب‌ها را کاهش دهد و پایداری را استمرار بخشد. در این مسیر یکی از مهمترین اقدامات فرهنگ‌سازی است که نقش صداوسیما در این رابطه قابل توجه و اساسی است.

امیر نصیرزاده تاکید کرد: پدافند غیرعامل فقط مختص بخش‌های نظامی نیست و باید در تمامی نهادها و دستگاه‌ها تسری یابد و با جدیت دنبال شود.

وی افزود: در بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی امروز دشمن تا منازل ما و ادراک و رفتار ما نفوذ می‌یابد؛ بنابراین باید با قوانین الزآم‌آور در این حوزه حرکت کنیم. ما باید سازمان پدافند غیرعامل را تقویت کنیم و تلاش این عزیزان را در سراسر کشور ارج نهیم.

جانشین ستادکل نیروهای مسلح گفت: امروز یکی از راه‌های قوی شدن، پیشرفت در حوزه پدافند غیرعامل و جدی گرفتن تهدیدات در این عرصه است.

وی با بیان اینکه نباید دشمن را زیاد قوی و یا خیلی ضعیف شمرد، افزود: ما نباید مرعوب دشمن شویم در عین حال که باید تلاش کنیم و با جدیت در این عرصه استمرار حرکت داشته باشیم. همه ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ پدافند غیرعامل را در سطح کشور توسعه دهیم.

کد خبر 716531
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha