سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۹
۰ نفر

فرانک عطیف: خوره دستگاه‌های جدید و پیشرفته‌ای، یا دو روبرت خوره این‌جوری می‌شناسی؟

وقتی مناسبتی پیش می‌آید، البته جدای از روند همیشگی پیشرفت دستگاه‌ها، سروکله این جور ابزارها بیشتر پیدا می‌شود؛ مناسبت‌هایی مثل تغییر سال و بهانه هدیه دادن در  سال جدید میلادی هم یکی از اینهاست و بازار معرفی و عرضه این ابزارها، که کارایی و کاربردهایشان گاه جالب و مهم است، رونق گرفته. بعضی از جالب‌ترین‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

این یک نوع ساعت مچی است  اما از نوع بزرگ؛ البته نه خیلی شبیه ساعت مچی- دیواری هایی که چندین سال پیش مد شده بود. چیز خیلی خاصی ندارد، مثلاً نمی‌توانی با آن به کسی تلفن بزنی یا پیام کوتاه رد و بدل کنی، اما برای بعضی‌ها حس قدیم را زنده می‌کند، شاید   40- 50 سال پیش رایا حس دیدن مجموعه تلویزیونی «استارترک» (Star trek) و یا همین نزدیک‌ها نه فیلمی آن قدر قدیمی، ‌فیلم سفینه فضایی اودیسه: 2001. چیزهایی هم که توی صفحه اش می بینی نه باتری است نه بطری.

سرتان شلوغ است، تو و بقیه اعضای خانواده ؛ گل و گیاه‌های خانه روز به روز تشنه و تشنه‌تر می‌شوند و کیست که حواسش به آنها باشد؟ بد نیست دستگاهی باشد که از تشنگی آنها خبر بدهد؟

اینجاست که ابزار (کیت)ی با مشخصه‌های زیر به کار می‌آید: کیت مورد نظر این امکان را می‌دهد که حس‌گرهایی را به‌کار بگیری تا با استفاده از ارتباط‌های داخلی از طریق سرویسی که برایش در نظر گرفته شده، به صاحب گل و گیاه خبر بدهد طفلکی‌ها تشنه و گرسنه‌اند. این دستگاه از نرم‌افزاری استفاده می‌کند که باعث می‌شود بفهمد گیاه چه قدر آب لازم دارد.

این، هم صندلی‌بازی است و هم صندلیِ بازی. طرفدارهای بازی ویدیویی اگر دلشان برای حرکت و فعالیت بدنی کم شده،روی این صندلی که بنشینند مشکل‌شان حل می‌شود. این صندلی با امکان حرکت کامل هنگام حرکت بدن شما در زمان کنترل بازی، واکنش‌هایتان را نمونه‌برداری می‌کند و دفعه بعد وقتی که می‌خواهی بپری بالا یا توی ترافیک باشی یا بیرون بیایی (مسابقه های ماشین سواری)، حس واقعی این حرکت‌ها را به تو می‌دهد. این صندلی بسته به نوع دستگاه بازی دو مدل دارد ؛یکی مناسب  «ایکس باکس 360» (360×ba×)، دیگری مناسب پلی‌استیشن3 (playstation 3).

فقط به خاطر دل آنهایی که از نرم‌افزارهای ضد ویروس‌ و جاسوس‌افزارها خسته شده‌اند، ساخته شده؛ فقط به خاطر تو.اگر از دست پیغام‌های هشدار دهنده این نرم‌افزارها و این که حواست به تغییر مدلشان باشد، کلافه‌ای، می‌توانی سراغ این دروازه‌بان بروی که مانندیک مینی‌کامپیوتر «یواس بی» (USB)  است و با وصل کردن آن به دستگاهت فعال می‌شود و از حضور بعضی پیغام‌ها و آگهی‌های آزاردهنده، نامناسب و... جلوگیری می‌کند.

کد خبر 71647

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز