همشهری آنلاین: وزیر بهداشت اعلام کرد که دستگاه‌‏های آلوده کننده هوا به قوه قضاییه معرفی خواهند شد و وزارت بهداشت به عنوان ضابط قوه قضاییه به آنان هشدار می‌دهد.

به گزارش ایلنا، کامران باقری لنکرانی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور در دانشگاه تهران افزود: وزارت بهداشت بر اساس قانون موظف است موضوع آلودگی هوا را به طور مرتب پیگیری کند.

وی آلودگی هوا را در مرگ و میر بیماران قلبی و تنفسی موثر دانست و ادامه داد: با این وجود نمی‌‏توان به طور مثال تعیین کرد که افزایش گاز دی اکسید کربن منجر به مرگ چه تعداد از افراد شده است چراکه مرگ یک بیمار به عوامل مختلفی بستگی دارد، البته آلودگی هوا یکی از مخاطرات جدی سلامت به خصوص برای بیماران قلبی و تنفسی است اما با این وجود چون بیماری قلبی و تنفسی معمولا"چند عاملی است، نمی‌توان صرفاً آن را به آلودگی هوا مرتبط کرد.

وزیر بهداشت از پیشرفت آلودگی هوا طی روزهای آینده خبر داد و گفت: وضعیت آلودگی هوا در هفته گذشته نگران کننده بود، البته بعد از بارندگی اخیر وضع هوا بهتر شده اما مجدداً با قطع بارندگی برخی شاخص‌های هوا تغییراتی پیدا کرده و در جهت هشدارحرکت می‌کند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت در زمینه کاهش عوارض ناشی از هوا به طور فعال عمل می کند، گفت: این وزارتخانه به دنبال مقصر نیست و معضلات ناشی از آلودگی هوا را به گردن کسی نمی‌اندازد اما به هنگام احساس خطر به دلیل وظایفی که برایش تعریف شده است هشدارهای لازم را اعلام می‌کند.

کد خبر 71540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز