رئیس سازمان توسعه تجارت از ایجاد خط تولید مشترک خودرو ایران و ارمنستان با هدف صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا خبر داد و عنوان کرد: ارمنستان جزو کشورهای حوزه اوراسیا است و تعرفه تجاری به این کشورها پرداخت نمی‌کند از این‌رو امیدواریم که از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم.

ایران خودرو

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا پیمان پاک در خصوص اینکه چند دستگاه در مرحله نخست به این کشور صادر شد؟ گفت: سفارش گذاری ۲۰۰ دستگاه خودرو به ارمنستان انجام شده است و در مرحله نخست صادرات خودرو به‌صورت پایلوت و آزمایشی بوده و منتظر هستیم که نتایج آن دیده شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه خودروهای صادر شده به ارمنستان محصول " ایران خودرو" هستند، تصریح کرد: در روند صادرات آنچه اهمیت دارد شبکه خدمات پس از فروش و در دسترس بودن قطعات است از این‌رو با یک مجموعه خودرویی ارمنستان هماهنگی‌های اولیه انجام و مقرر شد بعد از ارسال تعداد مقرر شده در مرحله نخست، شاهد افزایشی شدن روند صادرات خودرو به این کشور باشیم.

وی از ایجاد خط تولید مشترک خودرو ایران و ارمنستان باهدف صادرات به کشورهای حوزه اوراسیا خبر داد و گفت: ارمنستان جزو کشورهای حوزه اوراسیا است و تعرفه تجاری به این کشورها پرداخت نمی‌کند از این‌رو امیدواریم که از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم.

پیمان پاک ادامه داد: وزارت راه ایران باور دارد که ارمنستان باید عوارض ورود کامیون‌های ایران به این کشور را کاهش بدهد و در مقابل آنها نیز خواستار تکرار همین روند در کشور ما هستند. ارمنی‌ها این طرح را به مجلس برده‌اند و منتظر این هستیم که در مجلس آنها این مسئله تصویب می‌شود یا خیر؟ و در سایر مسائل روابط تجاری ایران و ارمنستان امیدوار کننده است.

رئیس سازمان توسعه و تجارت در پاسخ به این پرسش که آیا امکان و زمینه‌های تهاتر کالا ایران به ارمنستان فراهم شده است؟ اذعان کرد: در حال حاضر گاز و برق تهاتر می‌شود و وزارت اقتصاد ارمنستان در حال فراهم کردن شرایطی است که در سایر کالاها بتوان فرآیند تهاتر را دنبال کرد و لیست کالاهای مورد نیاز دو کشور بررسی و نهایی شده است. همچنین شرکت‌ها و بسترهای مالی مشخص و معین شده و به‌زودی سفری به ارمنستان خواهیم داشت تا موافقنامه امضا و عملیات تهاتر با این کشور انجام شود.

کد خبر 712117
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha