سرتیپ پاسدار محمد مارانی در آیین وداع با پیکر مطهر سردار شهید سیدحمیدرضا هاشمی معاون اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: شهیدان برای عزت اسلام و ایجاد امنیت و آسایش برای مردم جان خود را از تقدیم کردند.

سردار هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین، سرتیپ پاسدار محمد مارانی شب گذشته در آیین وداع با پیکر مطهر سردار شهید سیدحمیدرضا هاشمی معاون اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان که در مسجد قائم(عج) کرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهیدان برای عزت اسلام و ایجاد امنیت و آسایش برای مردم جان خود را از تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه در منطقه جنوب شرق کشور بچه‌های رزمنده استان کرمان به صورت ناشناخته برای تامین امنیت کشور فداکاری‌های زیادی کردند و شهید سیدحمید هاشمی از جمله این شهیدان است، گفت: شهید هاشمی ویژگی‌های زیادی داشت و این شهید بزرگوار برای شهادت لحظه شماری می‌کرد.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره (منطقه جنوب) نیروی زمینی سپاه، با اشاره به اینکه سردار شهید هاشمی شجاعت بسیار خوب و ایمان قوی داشت، خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس یک برهه خاص در تاریخ ایران بود به طوری که معنویت در جبهه‌ها می‌جوشید و همه اهل معرفت بودند.

وی با بیان اینکه شهیدان امروز در اوج مظلومیت به خیل شهیدان می‌پیوندند، ادامه داد: شهید هاشمی راه شهدای دفاع مقدس را رفت و ایمان و اخلاص در او موج می‌زد؛ این شهید بزرگوار مانوس با قرآن بوده و در گفتار و کلامش این مانوس بودن مشهود بود.

مارانی با اشاره به اینکه حدود دوازده سال با این شهید بزرگوار همراه هستم، گفت: شهید هاشمی بسیار فهیم بود، توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمن را به خوبی می‌شناخت و آنها را خنثی می‌کرد و فعالیت‌های گروهک‌های تکفیری و تروریستی را در منطقه به خوبی رصد می‌کرد و پاسخ به موقع می‌داد.

وی با بیان اینکه شهید هاشمی داغ مادر را دیده بود و احترام بسیار زیادی برای مادر قائل بود و به من گفت کمرم خم شد، افزود: این شهید بزرگوار در شهادت شهیدان حسنی و طباطبایی بسیار ناراحت بود و هر روز آرزوی شهادت داشت.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره (منطقه جنوب) نیروی زمینی سپاه، با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس رسم بود قبل از هر عملیات حاج قاسم بچه‌ها را جمع می‌کرد و ضمن اینکه یک گزارشی می‌گرفت مراسم وداع هم انجام می‌شد، افزود: رزمندگان همدیگر را بغل می‌کردند، با هم خداحافظی داشتند و از هم حلالیت می‌طلبیدند.

وی با بیان اینکه در آن مراسم رزمندگان به هم می‌گفتند هر که شهید شد دیگران را شفاعت کند، گفت: در عملیات کربلای پنج بعد از مراسم و خواندن روضه امام حسین (ع) یکی از شهدا گفت باید بجنگیم تا راه کربلای امام حسین (ع) باز شود؛ او به دیگر هم‌رزمان گفت اگر من خسته شدم من را با تیر بزنید.

مارانی با اشاره به اینکه این رزمنده فردای آن شب در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید، ادامه داد: امشب هم در این مراسم وداع با پیکر مطهر شهید هاشمی همدیگر را دعا کنیم و از او بخواهیم ما را شفاعت کند.

وی با بیان اینکه یک ساعت قبل شهادت با شهید هاشمی تماس گرفتم و از او اوضاع را سوال کردم، گفت: این شهید بزرگوار گفت همه جا بهم ریخته است و من خودم دارم می‌روم از نزدیک وضعیت را ببینم و از آنجا با شما تماس می‌گیرم.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره (منطقه جنوب) نیروی زمینی سپاه، با بیان اینکه حدود ۵۰ دقیقه بعد یکی از دوستان تماس گرفت و گفت برای سید حمید دعا کنید؛ دو تا تیر خورده و حالش خوب نیست، افزود: از خداوند می‌خواهیم آخر و عاقبت ما را ختم به شهادت کند.

کد خبر 709770
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha