سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۵
۰ نفر

برای گروهی از افراد جنبه تجاری داروها از اثر بخشی آنها بیشتر اهمیت دارد.

به گفته محققان شواهدی دال بر اینکه داروهای تجاری تجویز شده برای درمان قلب و عوارض قلبی – عروقی مؤثرتر از داروهای ژنریک ارزان قیمت هستند، وجود ندارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، آرون کسلهایم، سرپرست تیم تحقیق در مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد در باستن در گزارش تحقیق خود و همکارانش چنین تصریح می‌کند: یافته‌های ما این تصور عمومی را که داروهای گران تجاری به لحاظ درمانی مؤثرتر از داروهای ژنریک هستند، رد می‌کند.

در بررسی جدید، نتایج 30 تحقیق علمی که از سال 1984 به این سو درباره 9 زیر مجموعه داروهای قلبی و داروهای ژنریک آنها انجام شده است، مورد مقایسه و تحقیق قرار گرفت. دکتر کسلهایم در این باره می‌گوید: چنان چه برای بیماری داروی ژنریک مناسبی تجویز شود، وی می‌تواند با اطمینان خاطر از آن استفاده کند  و پزشکان نیز می‌توانند درصورت لزوم با اطمینان خاطر داروهای ژنریک را برای بیمار خود تجویز کنند.

تفاوت قیمت داروهای تجاری و ژنریک بسیار بالاست و به گفته محققان استفاده صرف از داروهای تجاری موجب تحمیل هزینه‌های سنگینی به بیمار و سازمان‌های عمومی و خصوصی بیمه می‌شود. در سال 2007 رقم کلی فروش دارو در آمریکا از مرز 5/286 میلیارد دلار گذشت.

کد خبر 70923

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز