سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۷ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

محمدرضا میرتاج‌الدینی*: در آستانه انتخابات، به‌دلیلی که تحزب هنوز در کشور نهادینه نشده است، شاهد ظهور و بروز تشکل‌ها، احزاب و گروه‌های جدید هستیم.

عموما این احزاب جریان جدیدی نیستند بلکه از دل جریانات عمده‌ سیاسی کشور بیرون آمده و طیفی از آن جریان کلی محسوب می‌شوند. عمر بعضی از جریان‌ها محدود به زمان انتخابات است و عمر برخی پس از آن نیز دوام دارد. اگر چه در انتخابات آتی این پیش‌بینی وجود دارد که رقابتی در داخل هر یک از دو جریان اصولگرا و دوم خرداد شاهد باشیم باید اذعان داشت که در انتخابات آینده عمده رقابت بین جریان اصلاحات و اصولگرا خواهد بود.  بر این اساس احتمال چندقطبی شدن فضای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری مردود نیست  چرا که راهبرد هر یک از دو جریان اصلی سیاسی کشور، رسیدن وحدت است و باید گفت احتمال رسیدن به وحدت در درون هر یک از جناح‌ها  وجود دارد.

هر یک از دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا در این باره راهکاری اندیشیده‌اند. اصولگرایان نیز درصدد تدوین و نهایی کردن شیوه‌ تکامل‌یافته‌ای از روش‌های پیشین متشکل از شیوه‌ 6 + 5، شورای معتمدین و... هستند و قهرا پس از اینکه روش نهایی و کامل شد و مورد تفاهم همه‌ اطراف جریان اصولگرا قرار گرفت، طبق آن عمل خواهند کرد. تلاش جناح‌ها برای حصول وحدت در آستانه انتخابات یک چیز را بیش از پیش روشن می‌کند و آن اینکه هر چه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم تکلیف دوقطبی یا چند قطبی بودن انتخابات مشخص می‌شود.فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با توجه به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری دهم،‌به طور قطع در جلساتی که برای بررسی انتخابات آتی تشکیل می‌دهد به موضوع وحدت اصولگرایان و نحوه دستیابی به این وحدت خواهد پرداخت.

* عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی

کد خبر 70904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز