گروه ورزشی: رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: «در هیات رئیسه قوانین سخت و محکمی را برای حضور تیم‌ها در لیگ‌برتر مصوب خواهیم کرد.»

عزیزمحمدی با اشاره به مشکلات مالی بیشتر تیم‌های لیگی گفت: «این مسئله به هیچ وجه زیبنده فوتبال ایران نیست. در آیین‌نامه لیگ حداقل‌هایی از جمله خصوصی‌بودن باشگاه‌ها، درآمد، ودیعه مالی و ... در نظر گرفته شده اما به اعتقاد ما این مبالغ ودیعه کم است و باید در هیات رئیسه سازمان لیگ مبالغ بیشتری را مصوب کنیم.»

وی افزود: «کارشناسانی از جمله ذوالفقارنسب برنامه‌ریزی رقابت‌های لیگ در مسابقات امسال را خوب ارزیابی کرده‌اند اما، چیزی که همه به آن اذعان دارند مشکلات اقتصادی باشگاه‌هاست و این برای لیگ فوتبال ایران به هیچ وجه خوب نیست.»

محمدی با بیان اینکه تمامی باشگاه‌های لیگ برتر باید تا آ‌خر امسال خصوصی شوند، گفت: «ما چاره‌ای نداریم. AFC خصوصی‌شدن باشگاه‌ها را از ما خواسته و تمام باشگاه‌های لیگ‌برتری ما تا آ‌خر امسال باید خصوصی شوند. اگر هر باشگاهی نتوانست خصوصی شود مجبور خواهیم بود که آن باشگاه را از لیگ‌برتر کنار بگذاریم. کنفدراسیون فوتبال آسیا خیلی سفت و سخت روی این مسئله ایستاده و ما در جلسه‌ای که سه‌شنبه آینده با حضور مدیران باشگاه‌ها خواهیم داشت این مسئله را به آنها به صورت رسمی اعلام می‌کنیم.»

وی افزود: «در ابتدای هر فصل نمایندگان مجلس، مسئولان سیاسی و استانداری‌های شهرهای مختلف پیگیر گرفتن امتیاز یک تیم لیگ‌برتری هستند اما به محض اینکه امتیاز را گرفتند آن باشگاه را رها می‌کنند. این شیوه اشتباه است و فوتبال ما از آن ضربه می‌خورد.»
محمدی در پاسخ به این سئوال که آیا با این وضع مطمئن هستید که پرسپولیس و استقلال هم خصوصی می‌شوند، گفت: «چاره‌ای به غیر از این نداریم و خود علی‌آبادی هم روی این مسئله تاکید دارد. باید با سنجیدن تمامی جوانب شرایط برای خصوصی شدن این دو باشگاه فراهم شود.»

وی درباره مشکلات ورزشگاه‌های صبا و سپاهان گفت: «ما مشکلاتی که این دو ورزشگاه دارند را به مسئولان دو باشگاه اعلام کردیم ‌آنها هم قول داده‌اند که این مشکلات برطرف خواهد شد. با این حال اگر دو ورزشگاه آماده نشوند، ورزشگاه‌های تختی و دستگردی را به AFC معرفی می‌کنیم.»

کد خبر 70892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز