محمد جواد پاینده: بازگشت فرهاد کاظمی، مربی اسبق باشگاه سپاهان به اصفهان می‌تواند مهمترین اتفاق تعطیلات نیم‌فصل رقابت‌های لیگ باشد.

کاظمی درخشان‌ترین روزهای مربیگری خودش را در اصفهان سپری کرد و با قهرمانی در دومین دوره لیگ حرفه‌ای برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران یک تیم شهرستانی را به این افتخار رساند. او از جایگاه موجه و مناسبی در جمع هواداران سپاهان برخوردار است و اگر قرار بر انتخاب سرمربی جدید برای این تیم باشد او شانس اول به شمار می‌رود.

سپاهان در هفته نوزدهم مسابقات لیگ برتر مقابل پیام بحران‌زده متوقف شد. این نتیجه پس از ناکامی‌های اخیر زردپوشان در رقابت‌های لیگ لزوم ایجاد تغییرات در کادر فنی را ثابت کرد و مسئولان باشگاه پس از این اتفاق باز هم پرونده مربیان خارجی و داخلی موجود را مورد بازبینی قرار دادند.

 پاسخ منفی برانکو

 ساکت که پیش از این با انتخاب استانکو، ‌تاوارس،بوناچیچ، ویرا و فیرات علاقه خودش به مربیان خارجی را ثابت کرده باز هم به انتخاب یک گزینه مناسب خارجی بی‌میل نیست و در همین راستا گفته می‌شود مذاکراتی با برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی ایران صورت گرفته است. این خبر از سوی منابع نزدیک به باشگاه سپاهان تایید شد اما مسئولان رسمی باشگاه همچنان بر حمایت از مربیان فعلی تاکید دارند.

برانکو روز دوشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با همشهری خبر مذاکره با یک باشگاه ایرانی را تایید کرد اما اشاره‌ای به نام سپاهان نداشت. ایوانکوویچ گفت: «من در حال حاضر با هیچ تیمی قرارداد ندارم. چند روز پیش از سوی یک باشگاه شناخته شده ایرانی صحبت‌هایی صورت گرفت و پیشنهاد مناسبی دریافت کردم اما فعلا نمی‌توانم از کرواسی خارج شوم چون کارهای ناتمامی دارم و نمی‌توانم به فعالیت حرفه‌ای در کشور دیگری فکر کنم. اگر در زمان دیگری این پیشنهاد مطرح می‌شد شاید می‌پذیرفتم. ترجیح می‌دهم به نام آن تیم اشاره نکنم چون به این پیشنهاد پاسخ منفی داده‌ام و حرفه‌ای نیست که در مورد چنین مسئله‌ای به صورت دقیق صحبت کنم.»

 کاظمی، گزینه اول

 با عبور از نام برانکو گزینه خارجی دیگری در دسترس نبود و مسئولان باشگاه سپاهان باز هم به بررسی شرایط مربیان داخلی موجود پرداختند. ذوالفقارنسب، استیلی، کربکندی و فرهاد کاظمی مربیانی هستند که فعلا در دسترس قرار دارند.

در این بین کاظمی شرایط و جایگاه بهتری دارد. او که  همراه سپاهان در رقابت‌های لیگ و جام حذفی به قهرمانی رسید رابطه خوبی با بازیکنان این تیم دارد و با شرایط فعالیت در اصفهان آشنا است.

کاظمی در هیات‌مدیره باشگاه سپاهان موافقان و مخالفانی دارد اما با توجه
به نفوذ بیشتر موافقانش، شانس نخست مربیگری سپاهان در بین گزینه‌های داخلی به شمار می‌رود.

ساکت با انتخاب کاظمی مخالفت نکرده هرچند پیش از این گفته می‌شد که بین او و سرمربی اسبق سپاهان اختلافاتی وجود داشت اما مدیرعامل باشگاه، این اختلافات را تایید نکرد و در شرایط موجود به حضور مجدد کاظمی در اصفهان بی‌میل نیست. پورسینا، رئیس هیات‌مدیره باشگاه هم نظر مثبتی روی انتخاب کاظمی دارد.

با این وجود مذاکرات رسمی هنوز آغاز نشده و همه چیز در نشست آتی هیات مدیره روشن خواهد شد. اعضای هیات مدیره در این نشست پیرامون آغاز مذاکرات رسمی تصمیم‌گیری خواهند کرد هرچند با توجه به توافق موجود بین اعضا،‌ به نظر می‌رسد حضور کاظمی در سپاهان چندان دور از ذهن نیست.

سپاهان و کاظمی سال‌های خوبی را در کنار هم سپری کردند.  امروز اما هر دو از روزهای اوج دور به نظر می‌رسند و شاید پایان این جدایی آغازی بر موفقیت‌های دوباره این دو در کنار هم باشد.

کاظمی همچنان نسبت به این تیم احساس تعلق می‌کند و سپاهان پس از ناکامی‌های مداوم مربیان خارجی به سرمربی سال‌های نه چندان دور امید دارد. بازگشت فرهاد می‌تواند مهم‌ترین و جذاب‌ترین اتفاق نیم‌فصل لیگ باشد.

 نوستالژی تقابل کاظمی و استقلال

 سرنوشت فرهاد کاظمی به بازی‌های سپاهان و استقلال گره خورده. او که 4 فصل پیش در اصفهان پس از توقف مقابل استقلال استعفای خودش را به هیات‌مدیره اعلام کرده بود پیش از بازی با استقلال در اصفهان باز هم به سپاهان نزدیک شده و در آستانه توافق با این باشگاه قرار دارد.

مهارت کاظمی در شکست استقلال از عوامل اصلی پیشرفت این مربی به شمار می‌رود. او همراه سپاهان 8 بار مقابل استقلال قرار گرفت و در این بازی‌ها به 6 پیروزی، ‌یک تساوی و تنها یک شکست دست یافت.

اگر مذاکرات به نتیجه برسد فرهاد کاظمی نهم دی‌ماه در هفته بیستم رقابت‌های لیگ باز هم مقابل استقلال و امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیمش می‌نشیند. این جذاب‌ترین چالش ممکن برای بازگشت کاظمی به شمار می‌رود و او را به پذیرفتن پیشنهاد باشگاه سپاهان ترغیب می‌کند.

کاظمی روز گذشته  در مقابل شایعه موضوع مذاکره با مسئولان باشگاه سپاهان  سکوت کرد هرچند به نظر نمی‌رسد تا امروز مذاکره رسمی در این خصوص صورت گرفته باشد. او در این مورد گفت: «من از این موضوع بی‌خبرم و در واقع هیچ مقام مسئولی از باشگاه سپاهان به صورت رسمی در رابطه با مربیگری با من صحبتی نکرده است.»

وی در ادامه افزود: «در چند روز اخیر خبرنگاران دائما از من در رابطه با پاس همدان و سپاهان می‌پرسند اما چون صحبت رسمی در رابطه با مربیگری در این تیم‌ها با من انجام نشده، من دوست ندارم بیشتر در این مورد صحبت کنم. در حقیقت پیش از آنکه مسئله به شکل رسمی مطرح شود نمی‌توانم چیزی بگویم.»

چرخابی:  مشکلی نیست کاظمی را بیاورند

شایعه برکناری حسین چرخابی از همان روزهایی که او هدایت سپاهان را برعهده گرفت آغاز شد و حالا از فرهاد کاظمی به عنوان سرمربی جدید سپاهان نام برده می‌شود.
چرخابی طبیعتا به راحتی این موضوع را نمی‌پذیرد و انتظار دارد همچنان از سوی مسئولان باشگاه مورد حمایت باشد. سرمربی فعلی باشگاه سپاهان با اشاره به این موضوع می‌گوید: «مطالب روزنامه‌ها را اصلا قبول ندارم چون آنها چیزی جز دروغ نوشتن بلد نیستند و می‌خواهند حاشیه درست کنند. اگر می‌خواهند کاظمی را بیاورند هیچ مشکلی نیست و من به تصمیم مسئولان سپاهان احترام می‌گذارم.»

وی ادامه می‌دهد: «روز یکشنبه با هیات‌مدیره سپاهان جلسه داشتم و برنامه‌هایم را ارائه دادم و حتی برگزاری اردوی امارات با نظر من بود، حالا نمی‌دانم این شایعات از کجا سرچشمه می‌گیرد. البته من مشکلی ندارم و از همان روز اول با این مسائل کنار آمده‌ام.»

کد خبر 70891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز