وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه «ایران جایی نیست که کسی بتواند کودتا یا انقلاب رنگین کند»، خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: هیچ خبر مهمی در ایران نیست و تغییر رژیمی صورت نخواهد گرفت.

امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان در گفت وگو با رادیو سراسری آمریکا ( ان پی آر) در پاسخ به پرسشی درباره درگذشت دختر جوان ایرانی مهسا امینی، گفت: در مورد اتفاقی که برای خانم مهسا امینی افتاده است، همه ما متاسف هستیم.

امیرعبداللهیان یادآور شد: این اتفاق در همه جای دنیا رخ می‌دهد از جمله ده‌ها مورد در سال در آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها.

وزیر خارجه ایران گفت: از زمان وقوع این اتفاق رئیس جمهور کشورم موضوع را با دقت دنبال و با خانواده خانم امینی صحبت کردند. دستگاه قضایی نیز  با جدیت در حال پیگیری موضوع است.

وی تصریح کرد: به دلیل احساسات پاک مردم ایران در ساعات اولیه این حادثه، مردم اعتراضاتی را به شکل مسالمت آمیز ابراز کردند اما موضوع تمام شد و همه منتظر نظر دستگاه قضایی هستند.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: ولی برخی از خارج از کشور با سوء استفاده از احساسات پاک مردمی، از طریق ماهواره‌ها، فضای مجازی در حال تحریک مردم در داخل ایران هستند به نحوی که اعتراضات مسالمت آمیز را به خشونت تبدیل کرده‌اند.

وی گفت: البته ما تعجب می‌کنیم که چرا برخی مقام‌های آمریکا در این موضوع دخالت می‌کنند.

وزیر خارجه ایران در پاسخ به پرسشی درباره نحوه درگذشت مهسا امینی افزود: بر اساس تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است، اولا اسنادی وجود دارد که خانم امینی قبلا دچار مشکل مغزی بوده و عمل جراحی انجام داده، ثانیا شاهدان را که به دادگاه احضار کرده‌اند، شهادت داده‌اند که مورد ضرب و شتم از طرف پلیس قرار نگرفته است اما هنوز ما نمی‌توانیم قضاوت کنیم و باید منتظر تحقیقات نهایی دقیق و منتظر نظر دستگاه قضایی باشیم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: اما اکنون سوال من این است، اتفاقی افتاده است، چرا باید شبکه‌های ماهواره‌ای که از لندن اداره می‌شوند یا در داخل آمریکا برخی از مقام‌های آمریکا حرف‌های تحریک آمیز بزنند و مداخله کنند؟

وی گفت: بعضی از این شبکه‌ها که از لندن هدایت می‌شوند علنا مردم را به شورش، آتش زدن و کشتن ترغیب می‌کنند. بگذارید دستگاه قضایی نظرش را بدهد.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران افزود: معترضانی در ایران نسبت به این حادثه وجود دارند که مطالبه شان را به شکل مسالمت آمیز بیان می‌کنند اما اکنون شبکه‌های سازماندهی شده‌ای در حال کار در حوزه ایجاد ناامنی هستند و اخلال در نظم عمومی را دنبال می‌کنند.

وی اضافه کرد: گروهک تروریستی منافقین که ۱۷ هزار ایرانی را به شهادت رسانده، از آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در حال تحریک هستند و عواملشان را به داخل ایران می‌فرستند.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: ایران جایی نیست که کسی بتواند کودتا یا انقلاب رنگین کند. مردم ایران فهیم هستند. بین اعتراض، اخلال و آشوب تفاوت وجود دارد. ما در ایران به مطالبات مردم توجه می‌کنیم اما با کسانی که بخواهند آشوب کنند و تحت تاثیر خارج از کشور باشند، طبق قوانین مان عمل می‌کنیم.

ما از دموکراسی کامل برخورداریم

وی در پاسخ به پرسش دیگر این خبرنگار آمریکایی درباره برخی درخواست‌ها مبنی بر تغییر قوانین پوشش زنان گفت: کشورها چارچوب‌ها، قوانین، مقررات و ارزش‌هایی دارند. ما در کشورمان از دموکراسی کامل برخورداریم. همین وضعیتی که در ایران می‌بینید نشان دهنده وجود دموکراسی در ایران است. بگذارید منتظر نتیجه قوه قضاییه بمانیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره برخی ویدئوهای منتشر شده خشونت آمیز مبنی بر برخورد پلیس با معترضان افزود: هر جا که مطالبه و درخواست به شکل مسالمت آمیز مطرح شود، در چارچوب مقررات کشور آزادانه می‌توانند اقدام کنند. اما پلیس با کسی بخواهد آمبولانس آتش بزند و بانک سرقت کند، با قدرت برخورد می‌کند. در کشور شما وقتی مردم ریختند کنگره را اشغال کردند، چه کردید؟

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: حتی دستگاه امنیتی شما توییتر رئیس جمهور (دونالد ترامپ) را مسدود کرد. دموکراسی بود یا برای حفظ امنیت؟ تشخیص دادید برای حفظ امنیت، توییتر مقام اول مملکتتان را هم مسدود کنید چون نماد دموکراسی تان توسط مردم اشغال شده بود.

افراد در چارچوب آزادی بیان و تجمعات در ایران آزادند

امیرعبداللهیان در پاسخ به این پرسش خبرنگار رادیو سراسری آمریکا درباره علت محدودیت اینترنت در روزهای اخیر گفت: ما برای حفظ امنیت و آرامش عمومی مردم در سراسر کشور وظیفه داریم و هر آنچه که به امنیت کشور کمک کند در چارچوب قانون، پلیس باید انجام دهد. کسی که اخلال کند طبق مقررات با او برخورد می‌شود اما در چارچوب آزادی بیان و تجمعات، افراد در ایران آزادند. ببینید اتفاقی افتاده است، همین اتفاق برای یک فرد سیاهپوست بطور عمد و وحشتناک توسط پلیس آمریکا اتفاق افتاد.

وزیر خارجه ایران اضافه کرد: تحقیقات ما تاکنون نشان می‌دهد، اینجا عمدی در کار نبوده است. البته ما منتظر نتیجه تحقیقات بیشتر و دقیقتر می‌مانیم.

رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران پرسید: چرا باید بعضی از کشورهای خارجی از غرب اظهار نظرهایی را برای تغییر نظام در ایران بکنند؟ این موضوعات اصلا چه ارتباطی با هم دارد؟ یک شبکه ماهواره‌ای که بطور فارسی از لندن پخش می‌شود، مردم ایران را دعوت به سرنگونی نظام می‌کند. یکسری از سایت‌ها که از غرب هدایت می‌شوند، دارند مردم را تحریک می‌کنند که سلاح و مواد منفجره بصورت دستی بسازند.

امیرعبداللهیان درپاسخ به ادعای دیگر این خبرنگار آمریکایی گفت: کسانی که در کف خیابان حضور پیدا کردند، مردم در دسته جات بزرگ و چند میلیونی در سراسر ایران به خیابان‌ها آمدند. بیش از ۲۸ میلیون ایرانی - اجتماع بزرگ امت رسول اللّه (ص) - در اعتراض به آشوب و شورش به خیابان آمدند اما رسانه‌های غربی این ۲۸ میلیون را ندیدند. یک تصویر هم از آن منعکس نکردند اما یک جمع ده نفری، ۵۰ نفری یا ۱۰۰ نفره را در میدانی در حال آتش زدن بانک و سطل زباله بزرگنمایی کردند.

وزیر خارجه ایران یادآور شد: این داستان قبلا هم در کشور ما و سایر کشورها اتفاق افتاده و طرف‌های خارجی هم سعی کرده‌اند دخالت و سوء استفاده کنند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم منتظر باشید تا نتیجه تحقیقات روشن شود . همه چیز در ایران تحت کنترل است. آنقدر که شما به آن می پردازید و نگران هستید، نگرانی وجود ندارد.

آمریکا و غرب به جای نگرانی درباره اینترنت، نگران وضعیت بیماران ایرانی باشند

امیرعبداللهیان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با توجه اعلام وزارت خارجه آمریکا مبنی بر کمک به رفع محدودیت اینترنت در ایران، آیا جمهوری اسلامی ایران در آینده قادر به کنترل اینترنت خواهد بود؟ گفت: ما فضای مجازی را بطور آزاد در اختیار مردم قرار داده‌ایم و این فضا را حفظ می‌کنیم.

وزیر خارجه ایران افزود: ایالات متحده اگر نگران مردم ایران است، هزاران کودک ایرانی به خاطر تحریم دارو فوت کرده‌اند، آمریکا برای داروی کودکان پروانه‌ای در ایران حاضر نشد همکاری کند. آمریکا در زمان کرونا حاضر نشد یک واکسن به ایران ارسال کند. به جاهای دیگری که به ایران واکسن می‌دادند، فشار آورد که ایران تحریم است و واکسن ندهید.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: تا زمانی که دستگاه امنیتی ما تشخیص دهد به دلیل سوء استفاده بیگانگان، اینترنت باید کنترل شود، حتما این کار را انجام می‌دهیم.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر آمریکا و غرب نگران وضعیت اینترنت در ایران هستند، نگران تحریم و وضعیت بیماران ایران باشند که آمریکا دارو را تحریم کرده و اجازه نمی‌دهد به دست آنها برسد.

وزیر خارجه ایران گفت: توصیه‌ام به مقام‌های آمریکایی این است ما در حال مذاکره و تبادل پیام برای بازگشت به برجام هستیم، هیچ خبر مهمی در ایران نیست. تغییر رژیمی در ایران صورت نخواهد گرفت. با احساسات مردم ایران هم در این طراز نمی‌توانند بازی کنند.

وی یادآور شد: زمانی اوباما هم دچار این اشتباه شد، نامه نوشت و صحبت از حل مشکلات کرد، چندی بعد که تحولاتی سیاسی – اجتماعی در ایران رخ داد و البته گسترده تر از وضعیت فعلی، بلافاصله از کسانی که کف خیابان‌ها بودند ، اعلام حمایت کرد و شبکه‌های ماهواره‌ای هم ترغیب کردند که مردم کف خیابان‌ها بریزند و بانک‌ها را آتش بزنند و همه چیز را تغییر دهند.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: مقام‌های آمریکا باید صبر کنند و شتابزده عمل نکنند به ویژه اینکه ما در حال مذاکره و تبادل پیام درباره برجام هستیم. این رفتارها اعتماد ما را نسبت به آمریکایی‌ها کمتر می‌کند. ما همین گونه اعتمادی به آنها نداریم چه رسد به اینگونه رفتارها و موضعگیری‌ها.

درباره تضمین به درک مشترک نزدیک شده‌ایم

وزیر امور خارجه درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز گفت: در مجموع گفت وگوهای مثبت و رو به جلویی را در وین پشت سر گذاشتیم. تاکنون پیام‌های زیادی را با طرف آمریکایی تبادل کرده‌ایم. مسیری طولانی را پشت سر گذاشته‌ایم و اکنون در گام‌هایی قرار داریم که موضوعاتی اندک ولی مهم روی میز قرار دارد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما دیپلماسی را راه حل می‌دانیم و برای رسیدن به توافق قوی و پایدار جدی هستیم. آمریکایی‌ها در موضوعات باقی‌مانده متنی را دادند که ابهام زیادی در آن وجود دارد. به هماهنگ کننده اتحادیه اروپا گفتیم این متن باید شفاف، روشن و قوی شود.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پیشنهادهایمان را به طرف مقابل از جمله آمریکا ارائه کردیم و متن را شفاف تر بیان کردم که خیلی قابل تفسیر نباشد. ما برای توافق جدی هستیم اما نمی‌دانیم آیا طرف آمریکایی واقع بینی و شجاعت لازم را برای اتخاذ تصمیم دارد؟ البته آنها گاهی اوقات از مشکلاتشان در درون آمریکا و کنگره می‌گویند. اینها مشکلات طرف آمریکایی است.

وزیر خارجه ایران گفت: من هم هر هفته به مجلس می‌روم و به مخالفان برجام پاسخ می‌دهم لذا در مورد برجام اگر طرف آمریکایی مشکل داخلی دارد، ما هم مشکل داخلی داریم ولی ما شجاعانه پای میز مذاکره آمده‌ایم و مذاکره می‌کنیم.

رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران درباره تضمین‌ها از سوی آمریکا نیز افزود: موضوع تضمین برای ما خیلی مهم است. اهمیتش اول از همه این است که آمریکای ترامپ این وضعیت را ایجاد کرد . دلیل دوم این است آقای بایدن مخالف فشارهای حداکثری و رفتار ترامپ بود ولی مثل او، در این مدت ضمن مذاکره بطور متوسط هر ماه یک یا دو تحریم علیه ایران اعمال کرد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: فکر می‌کنم درباره تضمین به درک  مشترک نزدیک شده‌ایم. طرف آمریکایی در موضوع تضمین گام‌هایی را برداشته که اگر آن گام‌ها کاملتر شود، می‌توانیم به نقطه توافق برسیم.

وزیر امور خارجه درباره زندانیان دوتابعیتی همچون باقر نمازی که خبرنگار ان پی آر از او پرسید، گفت: این موضوع را از برجام جدا می‌دانیم. پرونده کاملا انسانی است و آمادگی داریم هر زمان طرف آمریکایی آمادگی داشته باشد، برای تبادل اقدام کنیم.

وی افزود: در این مورد پیام‌هایی در گذشته بین ما تبادل شده است و درصورت وجود اراده در طرف آمریکایی ما بدون ارتباط به برجام نسبت به این تبادل اقدام خواهیم کرد.

کد خبر 708698
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 223
  • علی IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    سلام آقای عبداللهیان، ممنون
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      همه مردم موافق قطع اینترنت هستند و آنرا عامل اغتشاشات و انحراف خانواده می‌دانند لذا اصل آزادی عمل حاکمیت به خواست امت انقلابی است
    • NL ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      اگه میشه خودرو و هواپیما و قطار را حذف کرد و برای حمل و نقل به چارپایان برگشت، میشه از اینترنت و عصر ارتباطات جهانی هم به مدل های قدیمی برگشت. قطع اینترنت قابل قبول نیست و خلاف عقل و حکمرانی صحیح است حالا خود دانید
    • Milad IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      ماهم کشورمون رو خیلی دوست داریم. ماخم مسلمونیم اتفاقا شیعه هم هستیم ما هم اغتشاشات رو غلط میدونیم ما هم اگر نیازی به بسیج مردمی باشه حضور داریم و همینطور حرف شما رو هم غلط میدونیم آقای تندرویی ک میگی مردم موافق قطع ابنترنت هستن. ما موافق قطع اینترنت نیستیم درآمد ما شغلی که خودمون با هزینه ی خودمون بدون ایجاد هیچ هزینه ای برای دولت ایجاد کردیم و الان به خاطری عده ای نادان و امثال شما ملیون ها تومان ضرر کردیم. شما آدم منفعت طلب و شخصی نگری هستی که چون رزق خودت از راه اینترنت نیست یکجانبه جای همه ی مردم ایران نظر میدی... وضعیت امروز کشور حاصل آدم هایی امثال تو که اگر پاش هم بیفته خودشون رو از دفعا دین و وطن کنار میکشن.
    • Bs IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      من موافق ملی شدن اینترنت به شرط وجود زیرساخت های کافی هستم.کسب و کار میلیون ها نفر با اینترنت عجین شده.باید زیرساخت های لازمو فراهم کرد بعد اینترنت رو ملی کرد.هر کشوری حق داره حاکمیت سایبری داشته باشه ولی نیاز به زیرساخت داره
    • عبدالله IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      11 92
      Milad@ غصه مخور جانا! عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. با این توفیق اجباری مشتریها هم از پیامرسان ایرانی استفاده میکنند. پیامرسان ایرانی کم نیست ماشاءالله؛ شما هم صاحب مشاغل نامشروع نیستی ان‌شاءالله. و السلام
    • بی طرف IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
      2 0
      دادش گلم میشه بفرمایید دقیقا چه خبری برای شما تو ایران مهمه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    عالی بود
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      شما بیجا میکنی به نیابت ازهمه مردم صحبت میکنی
    • کامیکازه IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      واقعا هیچی شفافیت نمیشه، مرسی که انقدر شفافی، مرسی که هستی!!!
    • Bs IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      87 14
      ۱۱:۱۵ بنده خدا به نیابت از خودش صحبت کرد
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    86 15
    تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    آفرین
  • ناشناس IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    خب چرا واتس اپ فیلتر کردید؟ درضمن بعد از ظهر هرروز قطعی داریم شما ها که خاطرتان جمع هست
    • عبدالله IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      9 143
      ان شاء الله برای همیشه بساط پیامرسان خارجی برچیده شود تا ملّت شریف ایران از این کانون‌های فساد و تباهی برهند. و السلام
  • داود IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    خدایا خودت کمک کن .تاکی شعار
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    عبداللهیان از کدام ایران حرف میزنه
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      9 148
      از ایران مقتدر
  • رضا IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    آقای امیرعبدالهیان شما در مصاحبه گفتید اعتراض وانتقاد در ایران آزاد است واقعا که راست گفتی ۰
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    178 5
    اما ما خدا پرست و ادعا داریم مولای ما امیرالمومنین. هست ما نباید جهان. را مثال بزنیم یک مورد هم نباید مثل مهسا امینی اتفاق بیفتد .این مهمه. .باید تجدید نظر شود راجب کشت ارشاد جوان های الان ما این سبک دوست ندارند و آینده سازان مملکت هم همین جوان ها هستند باید به همه سلیقه ها احترام گذاشت
    • Milad IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      ایران ؟؟؟؟؟ آزادی بیان !
    • عبدالله IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      2 79
      Milad@ کسی که اراذل و اوباش نباشد اگر هم اعتراضی دارد در فضای مجازی میکند. شورش، خرابکاری و جنایت، کار دشمن ملّت و میهن است. و السلام
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    بهترین حکومت حکومت فعلی است اگر در کنا رش بیکاری تورم نباشد فقط
    • خانم والده IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      77 10
      احسنت...اما بیکاری و تورم و قدرت خریدپایین و بیمه هایی که فقط دریافتی دارند و خدمات قطره ای ارائه میدن واختلاس و تقلب وپارتی بازی برخی افراد خدانشناس و پاسخگو نبودن بعضی از مسولان وکمفروشی واحتکار رو فاکتور بگیریم من نوعی بااصل حکومت چه مشکلی میتونم داشته باشم؟
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    165 7
    آقای عبداللهیان بمون همون ایرانی که داری درباره ش حرف میزنی و برنگرد
  • ناشناس IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    108 6
    طوری رفتار نکنید که مملکت به اینترنت احتیاج ندارد بخش قابل توجهی از امور مملکت با اینترنت درگیر است وانمود نکنید که موافقان به اینترنت احتیاج ندارند آنوقت جامعه و تنش ها به سمتی میرود که مجبور میشوید مدام اینترنت را قطع کنید مثل اونهایی که گفتند هر که نمیتونه بمونه جمع کنه بره اول باهاش همراهی کردید الان میگین هر که دیگران رو تشویق به مهاجرت کنه کافره
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    احسنت فضولی بیگانگان ممنوع ، واما این ملتی که در استفاده از تکنولوژی همیشه اول جنبه زشتذو بد آنرا استفاده می کنن لازم است هر وقت نحوه صحیح استفاده از اینترنت رو یاد گرفتن بعد وصل بشه ، بعضی ها ظرفیت احترام و آزادی رو ندارن
    • محمدی US ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      3 97
      احسنت بر شماکه اصل حقیقت را عنوان کردبد
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    174 7
    اگه همه چی خوبه یه رفراندوم بذارید ببینیم
    • مهرداد IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      9 117
      وقتی همه راضی هستند برای چی رفراندم بذاریم مگه دیوانه هستیم
    • ممد IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      4 74
      کدوم کشور تو 50 سال دو تا رفراندوم برگزار کرد که ما دومیش باشیم ؟
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    7 115
    واتساپ واینستاگرام زندگی های مردم رانابودکرده هرچی جرم جنایت خیانت اتفاق میفته از این هاست لطف کنید ابدی قطع کنید
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    21 34
    دموکراسی کامل رو خوب اومدی.
    • س IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      49 4
      ایا بازی کلش اف کلنز هم زندگی رو نابود میکنه ؟ واقعا موندم این یکی رو چه جوری باور کنم 8 سال زحمت کشییدم تو بازی الان یه دفه زدید فیلترش کردید من موندم یه بازی چقدر میخاد به امنیت ایرذان ضربع بزنه ؟ اخه بازی؟
    • خودم IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      35 1
      خوشم اومد خیلی عقل کل هستی. راستی با این همه دانش کجا تحصیل کردی؟
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    5 58
    درود بیکران
  • محمد IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    53 2
    وصل اینترنت یکی از خواسته های مردم هست ک شما احترام م می گذارید
  • شهلا آزادی US ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    56 6
    مردمی که در خیابانند اکثرا عصباني از رفتار ګشت ارشاد و قانون حجاب اجباری هستند. اینها نه دشمن نظامند نه خواهان فروپاشی نظام. ولی اصلاحاتي در قوانین و برخوردها بایستی ایجاد شود.
  • AU ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    47 2
    در ایران به مطالبات مردم توجه می‌کنید اما اهمیت نمیدهید
  • یعقوب IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    3 47
    یعنی خدایی از روزی که واتساپ واینستا قطع شده خانمها یه غذای درستی به مردها میدن فقط سرشون تو گوشی بود
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    48 2
    یعنی اینترنت ترسناکتر ازاختلاص ودزدی مسئولانه؟
  • آشنا IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    2 2
    اعتراضات که دیگه تمام شد اینترنت را وصل کنید مردم به کسب و کارشان برسند همه که حقوق بگیر نیستند .
  • US ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    9 0
    حق با ایشان است در کشور ما هیچ خبری نیست جز دزدی های کلان و ورشکستگی کارخانجات
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    9 0
    خبری نیست پس اینترنت رو وصل کنید
  • علی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    8 0
    متاسفانه ضعف سیستم هست که از اهرم ها در جهت منفی استفاده میکند اگر اعتماد بنفسی هست از چه میترسید اینترنت سر جایش باشد