یک پاکبان منطقه ۸ تهران که مشغول رفت و روب خیابان برود، بر اثر تصادف فوت شد.

پاکبان

به گزارش همشهری آنلاین،  حمزه حمدالهی کارگر خدمت شهری شهرداری منطقه ۸ با بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت متولد سال ۱۳۴۳ بود . او ساکن منطقه ۴ تهران در خیابان هنگام است و دارای دو فرزند دختر است.

او بامداد ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ هنگامی که مشغول رفت و روب خیابان رشید (ناحیه یک)  بود، بر اثر تصادف از دنیا رفت.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ در دیدار با خانواده این پاکبان ضمن بزرگداشت مقام تمامی افرادی که در حین خدمت جان خود را از دست می دهند، گفت: در روایتی از امام علی(ع) آمده است؛ کسی که در پی به دست آوردن روزی حلال باشد، مانند مجاهد در راه خدا است.

او افزود: هر چند در این روایات، به طور مستقیم از برابری اجر جویندگان روزی حلال با شهیدان سخن به میان نیامده، اما از تشبیه آنان به مجاهدان در راه خدا و حتی در برخی از روایات، برتر شمردن اجرشان از مجاهدان ، می‌توان نتیجه گرفت کسی که در پی به دست آوردن روزی حلال از خانه بیرون رود و مرگش فرا رسد، مانند مجاهدی است که برای کارزار به میدان جنگ رفته و به شهادت رسیده باشد.

به گفته او حمزه حمدالهی پاکبان مرحوم منطقه نیز یکی از بهترین نیروهای خدماتی در منطقه بود که در نزدیکی صبح و در حین ماموریت با لباس خدمت، به رحمت خدا رفتند.

پیش از این رسانه‌های مختلف بارها درباره خطرات کار پاکبانان در شب گزارش نوشته‌اند. موضوعی که در برخی از شهرها مانند مشهد با تغییر شیفت کاری پاکبانان حل شده است.

کد خبر 708589
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    2 0
    روحش شاد و اجرش با آقا امام زمان باد تسلیت به خانواده داغ دیده آخرین غمتان باشد ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤