یک مرد مسلح که نشان صلیب شکسته روی تی‌شرتش داشت، با تیراندازی در یک مدرسه روسیه ۱۵ نفر از جمله ۱۱ کودک را کشت و ۲۴ نفر را زخمی کرد.

mass shooting

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این مهاجم که حدود ۳۰ سال داشت و مقامات نام او را آرتم کازانتسف اعلام کرده‌اند، دو نگهبان امنیتی را کشتن و بعد به روی دانش‌آموزان و آموزگاران در مدرسه شماره ۸۸ در شهر ایژوسک که خودش زمانی شاگردش بود، آتش گشود. او بعد خودش را هم کشت.

کمیته تحقیق فدرال روسیه که جنایات عمده در این کشور را تعقیب می‌کند، اعلام کرد در حال بررسی پیوندهای با دیدگاها نئوفاشیستی و ایدئولوژی نازی است.

بازرسان ویدئویی را منتشر کردند که جسد مهاجم را روی کف خون‌آلود کلاس درسی با میزهای واژگون شده و ورق‌های کاغذ پراکنده نشان می‌دهد. این مرد لباس‌های سیاه به تن داشت و یک نشان صلیب شکسته قرمز با دایره‌ای در اطرافش روی تی‌شرتش به چشم می‌خورد.

کمیته تحقیق اعلام کرد که از ۲۴ نفر زخمی‌شده نیز به جز دو نفر همگی کودک هستند. آلکساندر برچالوف، فرماندار منطقه گفت جراحان چندین عمل جراحی روی مجروحان انجام داده‌اند. او گفت نام مهاجم در یک مرکز درمانی «روانی- عصبی» ثبت‌ شده است. به گفته ماموران تحقیق، این مرد دو هفت‌تیر و مقدار زیادی مهمات به همراه داشت.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از این مرگ‌ها «به شدت سوگوار است.» او این حادثه را «یک عمل تروریستی بوسیله شخص که ظاهرا به یک گروه یا سازمان نئوفاشیستی متعلق است»، توصیف کرد.

او گفت به دستور پوتین پزشکان، روانشناسان و جراحان مغز و اعصاب به محل تیراندازی در ایژوسک در ۱۰۰۰ کیلومتری شرق مسکو فرستاده شده‌اند.

روسیه در سال‌های خیر شاهد چندین مورد تیراندازی در مدارس بوده است.

یک نوجوان مسلح در ماه مه ۲۰۲۱ هفت کودک و دو بزرگسال را در شهر غازان کشت. یک دانش‌آموز مسلح به تفنگ شکاری نیز در سپتامبر سال پیش دست کم شش نفر را در دانشگاهی در شهر پرم در منطقه اورال به قتل رساند. یک مرد مسلح در آوریل ۲۰۲۲ دو کودک و یک آموزگار را در مهد کودکی در منطقه مرکزی اولیانوفسک کشت و بعد خودکشی کرد. یک دانشجوی ۱۸ ساله در تیراندازی جمعی در یک کالج در منطقه کریمه ۲۰ نفر، عمدتا همکلاسی‌هایش را کشت.

کد خبر 708517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha