سه‌شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

تعدادی از گیاهان خانگی که نگهداری آن‌ها در سراسر جهان رایج است، سبب ایجاد مسمومیت و حتی مرگ کودکان و حیوانات خانگی می‌شوند.

گل و گیاه - گیاه آپارتمانی - Houseplants

به گزارش همشهری آنلاین، نگهداری گیاه مناسب در خانه می‌تواند کمک زیادی برای سبک زندگی سالم باشد و علاوه بر تلطیف هوای اتاق در ایجاد احساس آرامش و نشاط در فضای خانه مناسب باشد اما باید مراقب باشیم که چه گیاهی را در خانه نگاه می‌داریم. 

به گفته پل آلدر؛ متخصص باغبانی، چندین گیاه خانگی معمول مانند نرگس، آلوئه‌ورا یا پیچک انگلیسی(پاپیتال) حاوی مواد شیمیایی سمی هستند که می‌توانند باعث سنگ کلیه، تورم گلو و استفراغ در بزرگسالان شوند و اگر توسط کودکان یا حیوانات خانگی مصرف شوند، برای کودکان یا حیوانات خانگی نیز منجر به آسیب‌های جبران‌ناپذیر می‌شود.

هشدار؛ گیاهان خانگی سمی را بشناسید
پیچک انگلیسی (پاپیتال)

یکی دیگر از خطرناک‌ترین گیاهان آپارتمانی، گل زنبق ظریف است که شکوفه‌ای منحنی دارد و در رنگ‌های مختلف یافت می‌شود، این گیاه حاوی کریستال‌های اگزالات کلسیم است که توسط بدن انسان قابل تجزیه نیست و می‌تواند منجر به نارسایی کلیوی یا کبدی، به ویژه در کودکان و حیوانات خانگی شود.

هشدار؛ گیاهان خانگی سمی را بشناسید
گل زنبق

از دیگر گیاهان سمی برای حیوانات خانگی پرنده بهشتی (استرلیتزیا) است، گیاهی زیبا با گل‌های رنگارنگ شبیه سر پرنده پردار که حاوی هیدروژن سیانید (ماده‌ای بسیار خطرناک برای حیوانات خانگی که باعث استفراغ، خواب آلودگی و حتی مرگ می‌شود)، است.

هشدار؛ گیاهان خانگی سمی را بشناسید
پرنده بهشتی (استرلیتزیا)

همچنین نخل ساگو (یک گیاه نیمه گرمسیری با رشد آهسته بومی ژاپن و جنوب چین) حاوی سمی به نام سیکاسین است که اگر توسط حیوانات خانگی مصرف شود باعث آسیب کبدی و مرگ می‌شود.

هشدار؛ گیاهان خانگی سمی را بشناسید
نخل ساگو

به نقل از earth، والدین باید مراقب دور نگه داشتن فرزندان خود از گیاه فیلودندرون که در حال حاضر نگهداری آن در باغ‌های سرپوشیده بسیار رایج است، باشند. اگرچه این گیاه کشنده نیست اما خوردن برگ‌های آن می‌تواند باعث تهوع، سوزش پوست، تورم گلو، استفراغ و اسهال به خصوص در کودکان خردسال شود.

هشدار؛ گیاهان خانگی سمی را بشناسید
یکی از انواع فیلودندرون

همچنین گل نرگس به عنوان یک گل محبوب بهاری، حاوی سمومی مانند لیکورین است، ماده‌ای شیمیایی که در صورت مصرف زیاد می‌تواند کشنده باشد.

هشدار؛ گیاهان خانگی سمی را بشناسید
گل نرگس

آلوئه‌ورا نیز می‌تواند برای گربه‌ها و سایر حیوانات کوچک بسیار سمی باشد و در صورت لمس یا بلعیدن به آن‌ها آسیب برساند و باعث استفراغ و اسهال شدید شود.

هشدار؛ گیاهان خانگی سمی را بشناسید
آلوئه‌ورا
کد خبر 708497
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha