شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

دبیر کمیته ایدز سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت کنونی بهزیستی در راستای پیشگیری از ایدز در ‏2بخش اعتیاد تزریقی و افراد در معرض آسیب و آسیب دیده‌ای همچون زنان، کودکان خیابانی، دختران ‏فراری و برخی از مراجعان به اورژانس اجتماعی گفت:

 براساس مصوبه موجود، مقرر شده است، گروه‌های ‏هدف سازمان بهزیستی یعنی معلولان، بیماران روانی مزمن و شیرخواران ‏HIV‏ مثبت، تحت پوشش‌های ‏حمایتی ایدز بهزیستی قرار گیرند. ‏

دکتر رضازاده، در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه بسته خدمات حمایتی بهزیستی شامل چه مواردی ‏می‌شود؟ با خودداری از اعلام جزئیات این بسته تنها به این نکته بسنده کرد: «به‌طور کلی می‌گوییم خدمات ‏حمایتی و جزئیات را تا زمانی که قطعی نشود، اعلام نمی‌کنیم، چرا که نمی‌خواهیم توقعاتی ایجاد کنیم که ‏نتوانیم پاسخگوی آنها باشیم».

آمار رسمی نداریم ‏

وی در باره تعداد ‏HIV‏‌های مثبت تحت پوشش بهزیستی گفت: « آماری ‏نداریم و آمار موجود در مورد تعداد شیرخوارهای ‏HIV‏ مثبت تحت پوشش است، بنابراین آمار رسمی از ‏تعداد این افراد نداریم.» ‏

رضازاده در پاسخ اینکه تمامی جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی شناخته شده و دارای پرونده‌ هستند، پس ‏چگونه آماری از کسانی که قرار است از آنها حمایت شود، در دست ندارید، عنوان کرد: «اینها شناور هستند.

‏از طرف دیگر معتادان خاص بهزیستی نیستند و مشخصات معتادان تزریقی که به بهزیستی مراجعه می‌کنند، ‏جایی ثبت نمی‌شود تا خدمات ویژه‌ای به آنها ارائه شود.»

کد خبر 70681

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز