رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره گفت که گرفتن تصمیم نهایی برای رسیدن به توافق هسته‌ای به عهده آمریکا است.

رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره گفت که گرفتن تصمیم نهایی برای رسیدن به توافق هسته‌ای به عهده آمریکا است.

رئیسی درباره روابط ایران و عربستان سعودی با اشاره به اینکه تهران هنوز اختلافاتی با ریاض دارد گفت که تا کنون پنج دور گفت‌وگو میان دو طرف برگزار شده و مذاکرات ادامه خواهند داشت. او گفت ایران معتقد است چنانچه طرف‌های خارجی دخالت نکنند، مسائل منطقه‌ای قابل حل هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدار مستقیم با آمریکا گفت: «مذاکرات هسته‌ای مستقیم با آمریکا نفعی ندارد. ما معتقدیم که منافع ملت ایران روی مذاکره مستقیم با آمریکا استوار نیست.»

رئیس‌جمهور ایران علاوه بر این متذکر شده که پیشبرد مذاکرات هسته‌ای در وین مستلزم حل و فصل مسائل پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

وی درباره تحولات عراق هم گفت: «ما از دیدن دولتی قوی در عراق خوشحال خواهیم شد و عراقی‌ها نباید اجازه حضور آمریکایی‌ها را بدهند.»

آیت‌الله رئیسی همچنین درباره تحریم‌های جدیدی که آمریکا علیه ایران اعمال کرده نیز اظهارنظر کرد  گفت: «اگر واشنگتن خواستار توافق است چرا در حین مذاکرات هسته‌ای تحریم‌های جدید اعمال می‌کند؟»

کد خبر 706192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    15 34
    آمریکا قابل اعتماد نیست مذاکره فایده ای ندارد
    • ت IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      0 0
      درود بر روح پرفتوح امام خمینی که فرمودند آمریکا باید از بین برود به امید نابودی آمریکای شیطان و آزادی ملتها
  • جواد IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    28 7
    مذاکره و توافق بشود یا نشود برای مردم فرقی نمی کند تا زمانی که رانت و شفاف سازی و آزادی کامل خبر نگاری وجود نداشته باشد.
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    9 36
    رئیس جمهور وِلائی و مقتدر جایگاه ایران را در مناسبات جهانی ارتقاء داده است. روزگاری عضویت در شانگهای آرزوی آمریکا بود که با درخواستش مخالفت شد! اکنون ایران اسلامی عضو موُثر شانگهای میباشد! بریکس هم نیازمند حضور ایران است! تعریف آینده روابط بین الملل بدون حضور ایران برای همه گان هزینه زا میباشد. ایران مسیر امن و کم هزینه برای ترانزیت کالا و انرژی میباشد. با علم و آگاهی کامل به داتشتن توانائی لازم در دولتمردان جناب رئیسی حمایت همه جانبه میکنیم.
    • Ali IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      8 2
      دوست عزیز؛ یه ذره بیشتر تحقیق کنی جای دوری نمیره!! سازمان شانگهای برای مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا تاسیس شده.اونوقت آمریکا توش درخواست عضویت داده؟!!
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    10 1
    ما معتقدیم که منافع ملت ایران روی مذاکره مستقیم با آمریکا استوار نیست.»..پس لطفا توضیح دهید در مذاکره دنبال چه چیزی هستید چون حرف اول و آخر را چه بخواهیم چه نخواهیم آمریکا میزند.خصوصا که فردی را برای توافق انتخاب کردید که با برجام مخالف بود .
  • حبیب IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    2 16
    هدف امریکا و همپیمانان آنها کمک به ایران نیست آنها درصدد هستند که فرصتی پیدا کنند که ایران را بزمین بزنند و سپس تجزیه کنند باید هشیار باشیم و از اوامر ولایت محترم فقیه اطاعت محض کنیم
  • امریکا یعنی حقه و دغل اگر در مقابلش محکم بایسی عقب IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    2 14
    امریکا یعنی فریب زور نیرنگ فقط باید در مقابش محکم بایستی.وگرنه کلاه سرت رفته نه با حقوق دیگران ارزشی قایل است نه به چیژی پایبند است .دیگر غربیها هم چنیند منتها زورشان اندازه اون نیست.شعارهایی که می دهند فقط برا منافع خودشان است.
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 1
    وقت کشی نکنن هردوطرف رومیگم....بلاتکلیفی بدترازهمه چیزه!😕