جمعه ۲۲ آذر ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ستاره‌های مشهور سینما با اعلام نامزدهای جوایز کره طلایی که ماه آینده اعلام می‌شود، در کانون توجه قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه فهرستی از بهترین‌های سینمای آمریکا در میان نامزدهایی هستند که در مراسمی در صبح  پنجشنبه ۱۱ دسامبر (۲۱ آذر) در بورلی هیلز در کالیفرنیا اعلام شدند: از تام کروز، لئوناردو دی‌کاپریو گرفته تا مریل استریپ، وآنجلینا جولی.

این نامزدی صحنه را برای مراسم فرش قرمز پر سر و صدایی در ۱۱ ژانویه (۲۲ دی) فراهم می‌کند، که در تضاد کامل با مراسم سال قبل است که به علت اعتصاب نویسندگان هالیوود به یک کنفرانس خبری بدون حضور چهره‌های مشهور سینمایی بدل شد.

جوایز کره طلایی به عنوان مقدمه‌چینی مهمی پیش از اهدای جوایز آکادمی سینمایی آمریکا یا اسکار محسوب می‌‌شود، و شواهدی به دست می‌د‌هد که کدام فیلم‌ها در مراسم اسکار که تقریبا شش هفته بعد در ۲۲ فوریه (۴ اسفند) برگزار می‌شود، برنده می‌شوند.

در اعلام نامزدها  جوایز کره طلایی امسال یک فیلم واحد را نمی‌توان برنده تمام‌عیار به حساب آورد، داستان "مورد عجیب بنجامین باتن"، تریلر سیاسی "فراست/نیکسون" و فیلم "تردید" در نامزدی در پنج رده شریک هستند.

هر دو فیلم "بنجامین باتن" و ""فراست / نیکسون" با نامزدی در رده‌های بهترین درام، بهترین درام، بهترین کارگردان و بهترین فیلم جایگاه خود را به عنوان مدعیان اسکار تثبیت کرده‌اند.

در فیلم "بنجامین باتن" که اقتباسی از داستان کوتاهی از اسکات فیتزجرالد است، براد پیت نقش مردی را بازی می‌کند، که در سن پیری، دوباره شروع به جوان‌تر شدن می‌کند. این فیلم در بخش بهترین فیلم، با فیلم‌های "میلیونر زاغه‌نشین"، "فراست/نیکسون"، "کتاب‌خوان" و "جاده انقلابی" رقابت دارد.

رقبای براد پیت در بخش بهترین بازیگر مرد درام، شامل دی‌کاپریو، که در فیلم "جاده انقلابی" نقش یک حومه‌نشین ناامید در دهه ۱۹۵۰ را بازی می‌کند، شون پن برای بازی در نقش یک سیاستمدار غیرمعمول در فیلم "شیر"، فرانگ لانگلا در نقش رئیس جمهور آبروباخته آمریکا، ریچارد نیکسون، در فیلم "فراست / نیکسون" و میکی رورک در فیلم "کشتی‌گیر" هستند.

در بخش بهترین بازیگر زن درام، آنجلینا جولی برای بازی در نقش مادری که به دنبال پسرش است در فیلم کلینت ایستوود با نام "پردردسر"، مریل استریپ برای بازی در نقش یک راهبه در فیلم "تردید"، کریستین اسکات تامس برای بازی در فیلم "یو سو لونگ دوستت دارم" و هنرپیشه انگلیسی برای بازی در نقش مقابل دی‌کاپریو در فیلم "جاده انقلابی" رقابت می‌کنند.

وینسلت که علیرغم پنج باز نامزدی تا به حال برنده کره طلایی نشده است، در رده بهترین بازیگر زن نقش دوم هم برای بازی در نقش یک نگهبان سابق اردوگاه‌های مرگ در فیلم "کتابخوان" نامزد شده است.

در رده بهترین بازیگر نقش دوم مرد، هیث‌ لجر مرحوم به خاطر بازی فوق‌العاده‌اش در فیلم پرفروش بتمن "شوالیه سیاه" نامزد شده است، که در رقابت شدیدی با تام کروز، رالف فینس، فیلیپ سیمور- هافمن و رابرت دونی جونیور قرار می‌گیرد.

 جوایز کره طلایی که برندگان آن بوسیله ۸۸ عضو انجمن روزنامه‌نگاران خارجی هالیوود تعیین می‌شوند، دارای جوایز جداگانه‌ای برای فیلم‌های درام و موزیکال است.

کد خبر 70605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز