همشهری آنلاین: بعضی از شرکت‌های خودروسازی آمریکا با شکست طرح نجات مالی صنعت خودروسازی در این کشور در معرض ورشکستگی قرار گرفته‌اند

به گزارش بی بی سی، مذاکرات مجلس سنای آمریکا برای جلب موافقت نمایندگان جمهوریخواه با کمک ۱۴ میلیارد دلاری به صنعت خودروسازی این کشور، شکست خورده است.

هری رید، رئیس اکثریت دموکرات مجلس سنای آمریکا پس از جلسه طولانی این مجلس، در دقایق پایانی پنجشنبه شب، از شکست این طرح خبر داد.

به گفته او عدم موافقت اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا با خواسته جمهوری خواهان سنا برای کاهش دستمزد کارگران علت شکست این طرح بوده است.

این طرح پی توافق دموکرات‌های کنگره با کاخ سفید و با هدف نجات صنعت خودروسازی آمریکا از ورشکستگی روانه مجلس نمایندگان و سنا شده بود.

مجلس نمایندگان آمریکا طرح کمک به صنعت خودروسازی را روز چهارشنبه تصویب کرده بود.

سه شرکت خودروسازی اصلی آمریکا خواستار دریافت ۳۴ میلیارد دلار از دولت آمریکا هستند.

صدها هزارتن از کارکنان این شرکت‌ها به خاطر کاهش درآمد آنها و احتمال ورشکستگی بعضی از این شرکت در آستانه از دست دادن مشاغل خود هستند.

مقام‌های کاخ سفید پس از ساعت ها مذاکره با دموکرات‌ها کنگره برای ارائه وامی ۱۴ میلیارد دلاری به شرکت های فورد، کرایسلر و جنرال موتورز موافقت کردند.

کارشناسان مبلغ این کمک را تنها برای سرپا نگه داشتن این شرکت‌ها تا ماه مارس کافی می‌دانند.

اما این امیدواری وجود داشت که در صورت تصویب این طرح، این شرمت خودروسازی تا ماه مارس دوام خواهند آورد تا دولت باراک اوباما منابع مالی بیشتری را در اختیار آنها بگذارد.

جنرال موتورز و کرایسلر می‌گویند در صورت دریافت نکردن کمک فوری، تا پایان سال جاری میلادی ورشکست خواهند شد.

پیش‌بینی می‌شود کاخ سفید، به رغم مخالفت اولیه با اختصاص منابع طرح ۷۰۰ میلیارد دلاری نجات بازارهای مالی، برای جلوگیری از تبعات گسترده ورشکستگی شرکت‌های خودروسازی، بخشی از این مبلغ را برای کمک به این صنعت اختصاص دهد.

کد خبر 70565

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز