آیا انسان می‌تواند هوش فرزند خود را افزایش دهد یا هوش تنها در چهارچوب علم ژنتیک قرار گرفته است؟ قطعا این سؤالی است که هر پدر و مادری در ذهن خود می‌پروراند و کودک خود را با دیگران قیاس می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، امروزه در علم روانشناسی به کودکی باهوش یا تیزهوش گفته می‌شود که تمام توانایی‌ها و استعدادها را در خود به شکل متعادل رشد داده و بهترین شکل با شرایط متغیر محیط خود استعداد و توانایی خود را وقف می‌دهد.

روانشناسان در حال حاضر هوش‌های مختلفی را بین کودکان کشف کرده‌اند، این هوش‌ها شامل هوش دیداری یا فضایی، هوش کلامی و زبانی، هوش بدنی و جنبشی، هوش موسیقی، هوش طبیعت‌گرا و هوش هیجانی است.

مواد غذایی که باعث افزایش هوش می‌شود متعدد است. کودکانی که قبل از هفت‌سالگی در وعده صبحانه، تخم‌مرغ می‌خورند، IQ بالاتری دارند.

اسفناج را معمولاً به خاطر آهن آن می‌شناسند، ولی برگ‌های سبز اسفناج، علاوه‌ بر آهن، اسیدفولیک هم دارد که در بهبود عملکرد مغزی، نقش پررنگی دارد و از بروز اختلالات شناختی هم پیش‌گیری می‌کند.

دراین‌باره بخوانید؛ توصیه‌هایی برای افزایش هوش و تمرکز بچه‌ها پیش از سال جدید تحصیلی

شما می‌توانید توانایی کودکتان را برای تمرکز و توجه با بازی‌های تمرکزی که نیاز به تفکر، برنامه‌ریزی و استفاده از حافظه دارد، آموزش دهید و تقویت کنید. قدرت تمرکز کودکان را با انجام بازی‌های فکری بیشتر کنید.

به کودکتان یاد دهید تا با ترتیب گذاشتن اشیا، هوش خود را افزایش دهد. به‌عنوان‌مثال چیدن ماشین‌ها از کوچک به بزرگ، یا چیدن حروف الفبا باعث تقویت هوش کودک می‌شود.

استراحت و خواب قسمتی از زندگی هر انسان است که می‌تواند او را از دغدغه‌های روزمره رها کند. بیشتر کودکان بعد از یک خواب خوب شبانه راحت‌تر می‌توانند تمرکز کنند.

می‌توان کودک را برای کارهایی که درست انجام می‌دهد تشویق کرد و برای او جایزه‌ای در نظر گرفت. جایزه می‌تواند هر چیزی باشد به‌عنوان‌ مثال اگر کودک شما علاقه‌مند به نقاشی است به او اجازه دهید تا نقاشی بکشد.

کد خبر 705132
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha