همشهری آنلاین: رئیس جمهوری کوبا در آستانه سومین اجلاس کوبا – کاریکوم (جامعه آند)، اعلام کرد: آماده‌ایم نیم قرن دیگر در برابر تحریم های آمریکا مقاومت کنیم.

به نوشته ال موندو، رائول کاسترو با اشاره به سخنان خوسه مارتی قهرمان استقلال کوبا از استعمار اسپانیا بدین مضمون که دشمن ما را شکست ندادند بلکه ما خود اجازه دادیم ما را بر زمین زنند، گفت: از تمام این تجربیات درس فرا گرفتیم و به همین دلیل توانسته‌ایم نیم قرن در برابر فشارها دوام بیاوریم و آماده‌ایم نیم قرن دیگر نیز مقاومت کنیم.

کاسترو که در میدان انقلاب شهر سانتیاگو واقع در جنوب شرق کوبا سخن می‌گفت: افزود: بیش از 70 درصد از جمعیت کوبا در زمان فشارهای اقتصادی و سیاسی آمریکا بر کوبا زاده شده‌اند، از همین رو است که نه فشارهای ناشی از تحریم و نه طوفان‌ها و نه هیچکس دیگر در ما تفرقه ایجاد نخواهد کرد و موجبات شکست مان را فراهم نخواهد آورد.

رائول کاسترو در مراسم شامی که به افتخار حضور سران 14 کشور حاضر در اجلاس مشترک کوبا با کشور‌های کارائیب موسوم به کوبا- کاریکوم بر پاشده بود، گفت:36 سال پیش و زمانی که کوبا مجددا با برخی از کشور‌های حوزه دریای کارائیب ارتباط دیپلماتیک بر قرار کرد، تعداد زیادی از کشور‌های این حوزه همچنان تحت فشار‌های دیپلماتیک حاضر به بر قراری روابط با کوبا نبودند. اما امروز در روزگار متفاوتی زندگی می‌کنیم و کوبا با 30 کشور از 32 کشور امریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب روابط دیپلماتیک دارد. در نتیجه امروز منزوی کردن کوبا بسیار سخت تر شده است.

سران کشور های حوزه دریای کارائیب روز یکشنبه 7 دسامبر وارد شهر سانتیاگو دومین شهر بزرگ کوبا واقع در جنوب شرقی این کشورشدند تا در روز دوشنبه 8 دسامبر در سومین اجلاس کوبا- کاریکوم حضور یابند.

در این جلاس ادوین کارینگتون دبیرکل جامعه آند (کاریکوم)، فرناندو اندراده فایا دبیرکل انجمن کشورهای کارائیب و لن ایسمائل مدیر کل سازمان کشور‌های شرق حوزه کارائیب حضور دارند.

کد خبر 70329

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز