همشهری‌آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز یکشنبه 17 آذر در دیدار آقای رافائل کره آ رئیس جمهور اکوادور و هیأت همراه، ایستادگی کشورها بر حقوق و منافع ملت خود را تنها راه پیشرفت دانستند و تأکید کردند: این ایستادگی نیازمند رهبران شجاعی است که در منطقه امریکای لاتین چنین رهبرانی حضور دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان با اشاره به خشم و نفرت ملتهای منطقه امریکای لاتین و همچنین بسیاری از ملتهای دیگر از امریکا افزودند: ملتها از فشار و سلطه استعمار و استکبار خسته شده‌اند و رهایی از این سلطه نیازمند رهبران شجاع است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه قدرتهای مسلط دنیا سیری ناپذیر هستند و خواسته‌های آنها هیچ حدی ندارد، خاطرنشان کردند: ایستادگی در مقابل قدرتها تنها راه دفاع از منافع خود است اما برخی رهبران دنیا بجای ایستادگی بر سر منافع ملت خود، دائماً در حال عقب نشینی در مقابل قدرتهای زورگو هستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با یادآوری ایستادگی ملت ایران در طول 30 سال گذشته به ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس افزودند: امام خمینی (ره) به ما ایستادگی را آموخت و ملت ایران از این ایستادگی منافع زیادی به دست آورده است.

ایشان خاطر نشان کردند: پیشرفتهای امروز جمهوری اسلامی ایران در بخشهای مختلف به هیچ وجه با قبل از انقلاب اسلامی و اوائل انقلاب قابل مقایسه نیست.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: البته ایستادگی در مقابل قدرتها، هزینه هایی دارد اما منافع حاصل از این ایستادگی و پرداخت هزینه‌های آن بسیار بیشتر از هزینه‌ها است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: جمهوری اسلامی ایران مطلقاً معتقد به درگیری و نزاع نیست اما از حقوق خود نیز کوتاه نخواهد آمد.

ایشان با اشاره به مذاکرات خوب رؤسای جمهور ایران و اکوادور و آغاز رسمی روابط دو کشور خاطرنشان کردند: مهمتر از روابط رسمی دیپلماتیک، روابط قلبی و فکری است که این روابط از یکی بودن هدفها ناشی می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به جوان بودن رئیس جمهور اکوادور تأکید کردند: رئیس جمهور ایران نیز، جوان، سرشار از انرژی، و شب و روز مشغول فعالیت خستگی ناپذیر است و این روحیه و توان زمینه خوبی برای پیشرفت دو کشور است.

در این دیدار که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت آقای رافائل کره آ رئیس جمهور اکوادور ضمن ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، ملت ایران را ملتی قهرمان و مقاوم خواند و گفت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در سی سال گذشته با وجود تحریم‌ها و تحمیل یک جنگ هشت ساله، شگرف و عظیم است.

وی با تجلیل از امام خمینی (ره) و ایستادگی ایشان در مقابل قدرتها افزود: ملت و دولت اکوادور نیز راه ایستادگی را انتخاب کرده است.

رئیس جمهور اکوادور همچنین با اشاره به مذاکرات خود با رئیس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بنای ما تعمیق و گسترش روابط در همه زمینه‌ها و استفاده از تجارب و دستاوردهای ایران است.

کد خبر 70288

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز