مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

دومین جشنواره انتخاب برترین‌های پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری روز یکشنبه 17 آذر با حضور محمدباقر قالیباف و مهدی چمران در بوستان گفت‌وگو افتتاح می‌شود.

سید محمد هادی ایازی، مشاور عالی شهردار تهران گفت: براساس سند چشم‌انداز 20ساله کشور، که ایران را در سال 1404 از لحاظ علمی به قدرت برتر منطقه تبدیل خواهد ساخت، لازم است اقدامات مختلف اجرایی، علمی و پژوهشی صورت بگیرد.

وی با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سندهای مهم چشم‌انداز 20ساله نظام افزود: شهرداری تهران با اختصاص 3 درصد از بودجه خود به بحث پژوهش، گام‌های مهمی در این زمینه برداشته است.

ایازی با توجه به بند اول سند چشم‌انداز شهرداری تهران در ارتباط با اهمیت پژوهش محوری تصریح کرد: تدوین منشور علمی شهرداری با توجه به اسناد بالا دستی انجام  و به بخش‌های ذی ربط ابلاغ شده است.

سخنگوی شهرداری تهران از بسیج تمامی حوزه‌های مختلف و ایجاد بسترهای مناسب جهت هماهنگی و سازماندهی تمامی فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های مختلف شهرداری به‌عنوان گام‌های بعدی در راستای تحقق سند چشم‌انداز شهرداری تهران نام برد.

به گفته ایازی، انجام پژوهش‌های مختلف در حوزه مدیریت شهری نیازمند جذب نیروهای نخبه و دارای توان علمی و پژوهشی بالا در این زمینه است که ایجاد مرکز مطالعات شهر تهران در همین راستا صورت گرفته است.

در حاشیه این جشنواره که از 17 تا 22 آذرماه جاری برگزار می‌شود نمایشگاهی از مطالعات، تحقیقات و پژوهش‌های ارائه شده در حوزه مدیریت شهری نیز برپا می‌شود.

مشاور رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در حوزه مدیریت تکنولوژی، شکل‌گیری خلاقیت و نوآوری را در فضای شهر تهران باعث توسعه و موفقیت پایتخت دانست. 

محسن نصر، در تعریف شهر خلاق که در دومین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری به‌عنوان یک مفهوم اساسی ارائه شده است، گفت: طبق معیار سازمان جهانی یونسکو شهری خلاق است که از نوآوری‌ها و توانمندی‌های شهروندان در توسعه پایدار شهری استفاده کند و تفکر خلاق ساکنان، همگام و هماهنگ با مدیریت شهری حرکت کند.

به گفته نصر برگزاری دومین جشنواره انتخاب برترین‌های پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری از برنامه‌های هدفمند شهرداری در راستای تلاش تهران برای رسیدن به الگوی شهر خلاق است.

کد خبر 70208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز