سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

گروه سیاسی: حسن کاظمی قمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفت‌وگو با همشهری خبر داد جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق چهارشنبه هفته آینده (17 آبان‌ماه) به ایران سفر می‌کند.

در همین راستا قرار است محمود احمدی‌نژاد نیز سفری به عراق داشته باشد و انجام آن در سال شمسی جاری قطعی است اما زمان آن بستگی با شرایط عراق دارد که در موقع مقتضی اعلام می‌شود.

سفیر ایران در عراق تصریح کرد گسترش مناسبات دوطرفه میان جمهوری اسلامی و عراق مورد تأکید است و در جریان این سفر بر اجرایی کردن تفاهمنامه‌های همکاری تأکید خواهد شد.

حسن کاظمی قمی در پاسخ به پرسشی درباره دیدار اخیر نوری المالکی نخست‌وزیر عراق و جرج‌بوش رئیس جمهوری آمریکا و تأثیرات این دیدار بر روابط جمهوری اسلامی و عراق گفت: روابط دوجانبه ایران و عراق باتوجه به منافع دو کشور تنظیم شده و این‌که دیگران چه نگاهی به ایران دارند بر روابط دوجانبه و گسترش روابط تأثیری ندارد.

سفیر ایران افزود: جمهوری اسلامی روابط خود با عراق را تثبیت کرده و به‌طور طبیعی در شرایط امروزی و با توجه به دولت مردمی عراق، همکاری‌های دوطرفه بیشتر خواهد بود.

کاظمی قمی گفت: توافقنامه‌های خوب و زیادی بین دو کشور به امضا رسیده و ایران در بخش‌های مختلف صنعتی چون نفت، برق و حمل و نقل آماده مشارکت و بازسازی است و گسترش این روابط در راستای بهبود روابط دو کشور است.

کد خبر 7007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز