همشهری آنلاین: یک بمب‌گذار انتحاری در برابر مقر‌ اطلاعاتی دولت افغانستان در استان خوست واقع در حنوب شرقی این کشور خود را منفجر کرد.

به گزارش الجزیره، 8 مرد که لباس سربازان را به تن کرده بودند، پس از آن که بمب‌گذار انتحاری خود را در برابر مقر اطلاعاتی استان خوست افغانستان منفجر کرد به این مقر حمله کردند.

در پی این حمله نیرو‌های آمریکایی به سرعت محل را محاصره کردند و هلی کوپتر‌های نظامی این کشور بر فراز منطقه وقوع حادثه به پرواز درآمدند.

طاهر خان صبارای معاون فرماندار خوست در مصاحبه الجزیره گفت: تعدادی از مردم کشته شده‌اند، اما گفت که از جزئیات این حادثه اطلاعی در دست ندارد.

سخنگوی طالبان طی یک تماس تلفنی با الجزیره مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

این سخنگو ادعا کرد که طالبان مقر‌های اطلاعاتی وامنیتی را به دلیل آنکه افراد در آن‌ها مانند برده برای دولت دست نشانده  افغانستان کار می‌کنند مورد حمله قرار داده است.

بنا بر گزارش خبرنگار الجزیره در افغانستان این دومین دفتر اطلاعاتی است که طی هفته‌های اخیر مورد حمله قرار می‌گیرد.

اولین حمله سه هفته پیش در شهر قندهار واقع در جنوب افغانستان رخ د اد. گفته می‌شود هدف اصلی در این حمله برادر حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان بوده است.

برادر رئیس جمهور در یکی از ساختمان‌های نزدیک به محل وقوع حادثه بوده است. اما بنابر گزارش‌ها وی بدون آن که آسیبی ببیند از منطقه گریخته است.

کد خبر 70033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز