چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری گفت: اگر بین ملتی عشق و برادری وجود داشته و دل‌ها سرشار از عشق و محبت و دست‌ها به هم گره خورده باشد، هیچ قدرتی نمی‌تواند این ملت را بشکند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر روز چهارشنبه 13 آذر در جمع مردم تبریز در ورزشگاه تختی با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات مردم آذربایجان و تبریز و ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم این استان با خواندن قطعه شعری از شهریار در ارتباط با آذربایجان و تبریز گفت: سلام خدا بر آذربایجان و تبریز؛ سلام خدا بر عارفان و فقهای این دیار.

وی در ادامه به زبان ترکی از جمعیت پرسید: چند ساعت است که این‌جا ایستاده‌اید؟

مردم پاسخ دادند: مدت طولانی است که اینجا ایستاده‌ایم.

رئیس‌جمهور پرسید: خسته هستید؟

مردم پاسخ دادند: نه

احمدی‌نژاد پرسید: کی خسته‌ است؟

مردم پاسخ دادند: دشمن.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به این‌که در سفرهای قبلی در ارتباط با ویژگی‌های دولت اسلامی صحبت‌هایی کرده و برخی از ویژگی‌های دولت اسلامی را برشمرده است، خاطرنشان کرد: در این جا می‌خواهم در ارتباط با مسوولیت دولت اسلامی در ارتباط با محورورزی، برادری و ترویج محبت بین مردم با شما صحبت کنم؛ محبت سایه‌ استقرار یک جامعه است و لطف، عشق و برادری مقدمه و مقوم عدالت است.

عشق و برادری بین افراد یک ملت پایه عزت و استقلال یک ملت است. بدون عشق و محبت و برادری نمی‌توان وحدت را در جامعه ایجاد کرد.

وی با بیان این‌که از مسوولیت‌های دولت اسلامی ترویج برادری، محبت و عشق بین آحاد ملت است گفت: در یک ملتی که عشق و برادری وجود داشته و دل‌ها سرشار از عشق و محبت و دست‌ها به هم گره خورده باشد، هیچ قدرتی نمی‌تواند به این ملت چیزی را تحمیل کند و در واقع هیچ قدرتی نمی‌تواند این ملت را بشکند.

وی با بیان این‌که  امروز همه باید در جهت وحدت، برادری و ترویج محبت و عشق حرکت کنیم گفت: اگر مردم یکدیگر را دوست داشته باشند و به یکدیگر عشق بورزند، اجحاف و برخی از زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها از جامعه برداشته می‌شود و فضای عمومی جامعه سرشار از برادری، عشق و محبت خواهد شد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ما امروز خدا را شاکریم که ملت عزیز ایران در سایه ولایت و ایمان به خدا و حاکمیت انقلاب همه با هم یکدل،‌ متحد و عاشق هستند و دل‌ها سرشار از محبت است. امروز ملت ایران پرچم‌دار محبت و برادری است.

وی با بیان این‌که  امروز مشکلات بشر از ناحیه کسانی است که در دل‌های آن‌ها عشق به انسان‌ها وجود ندارد و دل‌ آن‌ها پر از کینه و نفرت و از محبت خالی است ‌گفت: آن‌ها به ظاهر انسان هستند ولی هیچ نشانه‌ای از انسایت در دل‌شان وجود ندارد.

آن‌ها به دنبال ایجاد تفرقه، کینه و دشمنی بین ملت‌ها هستند تا زمینه را برای تسلط و چپاول آماده کنند.

کسانی هستند که به دیگران زورگویی می‌کنند و مانع از این می‌شوند که ملت‌ها به حقوق‌شان دسترسی پید‌اکنند و در واقع جلوی دستیابی ملت‌ها به حقوق‌شان را می‌گیرند. آن‌ها جنگ راه می‌اندازند، تهدید و تحریم می‌کنند.

وی از زبان مردم تبریز به زورگویان ‌گفت: دوران زورگویی و خودخواهی به پایان رسیده است، دوران لشکرکشی به پایان رسیده است.

به شما نصحیت می‌کنم که برگردید و در کنار ملت‌ها قرار بگیرد. در مسیر عدالت و دوستی با انسان‌ها حرکت کنید که این به نفع شماست.

از سرنوشت گذشتگان خود عبرت بگیرید و ببینید که آن‌ها به چه وضعی دچار شده‌اند. آقای بوش که باد در گلو می‌انداخت و با غرور و قلدری با ملت‌ها صحبت می‌کرد، امروز سرنوشت او به کجا رسیده است؟ از سرنوشت او عبرت بگیرید.

رئیس جمهور خطاب به زورگویان ادامه داد: من به شما نصحیت می‌کنم که به دنبال شیطنت و خودخواهی نباشید، ملت ایران ایستاده است و هرکسی در جهان، هرگروه یا جناح و یا دسته‌ای به ظاهر قدرتمندانه بخواهد کوچک‌ترین تعرضی به ملت ایران بکند، جواب اقدام آن‌ها فریاد مردم آذربایجان است؛ آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی.

در حالی‌که مردم این جمله را تکرار می‌کردند وی با بیان این‌که اگر زورگویان به دنبال این هستند که راه گذشتگان‌شان را ادامه دهند در اشتباه محض هستند.

خطاب به دشمنان گفت: ملت ایران شما را به خدمتگزاری به ملت‌ها و صلح و دوستی دعوت می‌کند.

اما بدانید که اگر راه دیگری در پیش بگیرید امروز برخلاف 28 سال که ملت ایران در مظلومیت بود و برای دفاع از خاک خود جوانان از همه نقاط بسیج شدند و در صحنه حضور پیدا کردند، امروز فقط همین جوانان تبریزی کافی هستند. به شما نصحیت می‌کنیم که از فلسطین، عراق و افغانستان بیرون بروید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که  استان آذربایجان شرقی مرکز فرهنگی، کشاورزی، گردشگری و سیاست این کشور است خاطرنشان کرد: در دور اول سفرهای استانی دو هزار و 510 پروژه تصویب کردیم که طبق گزارشات ارایه شده، دو هزار و 37 پروژه به مرحله نهایی رسیده و 473 پروژه در مسیر اجرا و مقدمات اجرا قرار گرفته است.

وی همچنین با بیان این‌که  در این استان در ارتباط با بنگاه‌های زودبازده، دانشگاه‌ها، بهداشت و درمان، حمل و نقل و صنعت کارهای خوبی انجام شده و یا در حال انجام است گفت: سدهای خداآفرین، قلعه‌چای و سد شهید مدنی افتتاح و آبگیری می‌شوند.

احمدی‌نژاد همچنین با بیان این‌که  در دور دوم سفر هیات دولت به استان آذربایجان شرقی تصمیمات خوبی برای این استان اتخاذ خواهد شد گفت: با توجه به زمینه‌های ارزشمند صنعتی استان، دولت تصویب خواهد کرد که 18 واحد بزرگ تولیدی و صنعتی مجددا در این استان احداث شود و ان‌شاءالله نیروگاه هزار مگاواتی و شش شهرک و منطقه جدید صنعتی در این استان احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: برای قطار شهری شهر تبریز نیز ان‌شاءالله در جلسه هیات دولت رقم خوبی در نظر گرفته خواهد شد، تا این قطار شهری هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد. برای روستاها و کشاورزی نیز تصمیمات خوبی داریم.

وی همچنین اظهار کرد: ان‌شاءالله یک مجمومه کامل ورزشگاهی با ده‌ها سالن ورزشی در این شهر احداث خواهد شد که البته در این راستا باید به ورزش باستانی استان نیز توجه ویژه‌ای شود. نیمی از این سالن‌های ورزشی نیز باید مختص زنان باشد.

رئیس‌جمهور در ابتدای صحبت‌های خود با زبان ترکی در ارتباط با امام زمان(ع) صحبت‌هایی را کرد و گفت: او مرهم همه دردهاست.

وی همچنین گفت: سلام بر آذربایجان سرافراز، قلب تپنده ایران اسلامی و سلام بر تبریز قلب تپنده آذربایجان.

پیش از صحبت‌های رییس‌جمهور نماینده ولی فقیه در این استان و استاندار این استان سخنرانی کردند و همچنین گروه سرودی به ارائه برنامه پرداخت.

در تابلوی بزرگی در ورزشگاه نوشته شده بود آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی به معنی این‌که آذربایجان بیدار است و پشتوانه انقلاب است. جمعیت زیادی در ورزشگاه شهید تختی تبریز حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا، استقبال مردم تبریز از دکتر محمود احمدی‌نژاد و هیات دولت به حدی بود که ماشین حامل رئیس‌جمهور فاصله‌ نیم ساعته‌ از فرودگاه تا ورزشگاه تختی را در زمانی بیش از دو ساعت و نیم طی کرد.

بیشتر استقبال‌کنندگان از رییس‌جمهور جوانان بودند.

در نقاط مختلف شهر مردم جلوی ماشین‌ رئیس‌جمهور گوسفند و گاو قربانی ‌کردند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در هنگام ورود به ورزشگاه تختی به مقام شامخ شهدای تبریز ادای احترام کرد. 

کد خبر 70030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز