هاشمی گلپایگانی با بیان اینکه میراث فرهنگی حتی یک شورای ترویج حجاب تشکیل نداده است گفت: ما در طرح جدید حجاب، جرم کشف حجاب را به تخلف تخفیف داده‌ایم اما کارآمد و اثرگذار است و قابلیت اجرا دارد.

حجاب

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدصالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، قوانین نامساعد را علت اصلی به سامان نرسیدن بحث عفاف و حجاب بعد از انقلاب برشمرد و افزود: در قانون برای یک بدحجاب جرم تعریف کردند؛ یعنی این شخص باید توسط پلیس دستگیر و برایش پرونده تشکیل شود و در نهایت محاکمه و مجازات شود ولی در حال حاضر عملاً این مسئله امکان تحقق ندارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهار کرد: طبق آمار مرکز پژوهش‌های مجلس، تعداد بدحجاب‌ها به بالای ۵۰ درصد رسیده است یعنی طبق قانون، تعریف فرد باحجاب و بی حجاب را بر اساس ملاک شرعی قرار داده اند. ملاک شرعی یعنی یک تار موی زن هم بیرون باشد مجرم است و باید دستگیر شود. خیلی‌ها در پوشش‌های محلی خود شاید لباسی دارند که با شاخص‌های حداکثری شرعی تناسب ندارد و حالا همه این افراد را هم باید مجرم بدانیم؟!

وی افزود: بعد از آسیب شناسی که درباره قانون انجام دادیم به این دو سوال رسیدیم که چرا باید جرم تعیین کنیم و چرا نگوییم تخلف؟ تخلف؛ یعنی برای مثال همانطور که طبق قانون راهنمایی و رانندگی اگر کسی چراغ قرمز را رد کرد برای آن طبق شاخص‌ها، جریمه تعیین می‌شود؛ اگر کسی کمربند عفاف و حجاب را نیز نبست بعد از یکبار و دو بار تذکر- این تذکر می‌تواند به شکل کار فرهنگی باشد - در صورت تکرار، جریمه و در نوبت‌های بعدی جرایم دو برابر و سه برابر شود. به ظاهر شاید ما جرم را به تخلف تقلیل داده ایم اما کارآمد و اثرگذار است و قابلیت اجرا دارد و شدنی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در این طرح، گشت ارشاد وقتی کشف حجابی در خیابان می بیند فقط افراد مخاطب آنها نیستند، عنوان کرد: گشت ارشاد در واقع به حمایت مردم برمی خیزد یعنی وقتی بی حجابی وارد مغازه‌ای شد و صاحب مغازه به وی تذکری نداد و خدماتی ارائه کرد پلاک آن مغازه جریمه می‌شود. اگر فردی که کشف حجاب کرده اصرار بر دریافت خدمات کرد گشت ارشاد به حمایت از صاحب مغازه، آن فرد را جریمه می‌کند.

وی افزود: در بحث مسئولان هم به همین شکل است، مدیر یک اداره، همان طور که موظف به چک کردن زمان ورود و خروج کارمندان است باید نسبت به حجاب و عفاف آنان نیز مسئولیت داشته باشد؛ مردم ما وقتی خانم بی حجاب یا بدحجابی را برای مثال در بانک که ویترین کشور نیز هست می‌بینند، نیازی نیست به آن خانم تذکری دهند باید به سراغ مدیر بانک بروند و اگر مدیر از آن فرد حمایت کرد، آن مدیر به دلیل تخلف اداری جریمه و از حقوقش کم می‌شود. همچنین بخشی از بودجه رفاهی آن مجموعه به بودجه آموزشی تبدیل می‌شود که دلیل بی حجابی پیدا شود.

هاشمی گلپایگانی گفت: در مسئولیت‌های رده بالاتر هم این موضوع مطرح است؛ ما با آقای رئیس جمهور هم این بحث را مطرح کردیم که آیا گشت ارشاد مسئولان فقط یک شعار انتخاباتی بود یا سازوکار عملیاتی هم برای آن چیده شده است؟ وزارت میراث فرهنگی و گردشگری که حتی یک شورای ساده برای تحقق فرایض الهی تشکیل نداده و در شبکه اجتماعی به ما اعلام می‌کند: باید از گذشته عبرت بگیریم! این وزارتخانه مورد سوال است و به آقای رئیس جمهور مطرح و از ایشان پیگیر خواهیم شد؛ برعکس، دانشگاه آزاد که مورد نقد ما هم بود خوشبختانه برای تشکیل شورا اعلام آمادگی کرده است.

وی با بیان اینکه ستاد از تمام ابزارهای قانونی و رسانه‌ای در جهت اینکه معروف فراموش شده اجرا و منکر اجرا شده دفع و رفع شود، استفاده می‌کند، گفت: بعضی از وزارتخانه‌ها و دولتی‌ها به دلیل اینکه خودشان دغدغه داشتند، خیلی همکاری کردند ولی برخی از جمله وزارت ورزش و جوانان همچنین وزارت گردشگری همکاری خوبی نداشتند.

هاشمی گلپایگانی گفت: خود آقای رئیس جمهور دل به این کار دارند ولی مشکل عمده دولتی‌ها مشغله زیاد است برای مثال اگر مسئولیت عفاف و حجاب را به وزیر کشور بدهند فرصت این کار را ندارد و امکان پذیر هم نیست؛ برای مثال مسئول رسیدگی به وضعیت سواحل کشور، وزارت کشور است ولی ما دائماً از طرف مردم گلایه داریم که چرا وضعیت سواحل به این صورت است؛ برنامه‌ای هم برای ساماندهی به وضعیت عفاف در سواحل چیده نشده است.

کد خبر 699000
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 131
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 571
  • غلام AU ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    بنده خدا مغازه دارها.خیلی بده به مشتری بگی وارد مغازه من نشو.فکر نمیکنم این طرح جالبی باشه.که از کاسب بخوای نون خودشو اجر کنه.و حتی شاید فحش و ناسزای مشتری رو هم به جون بخره.لطفا مردم رو در مقابل هم قرار ندید.
    • DE ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      98 8
      بله مردم در برابر مردم بد حجاب و خوش حجاب بعد از مستاجر و مالک
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      95 19
      وقتی جوان کم تجربه ای رو میگذارن که نه جبهه میدونه چیه و نه کار جهادی کرده در کارنامه‌اش و همش پشت میز بوده همین میشه!
    • خلیلی IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      کار سختی نیست... جلو در بنویسه از دادن خدمات به افراد بد حجاب معذوریم خیلی ها اینکار رو کردم و با مشکل هم مواجه نشدن...
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      ۲۱:۲۳ خلیلی جان باورت میشه مغازه سی دی فروشی که گاه فیلم های غیر مجاز هم داشت همین نوشته رو نصب کرده بود جلوی در مغازه برای ریا؟
    • mohamad IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      73 14
      خلیلی تو کلا تعطیلی الان مشکلات همه حل شده
    • ن IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      باور کنید رواج سگ بازی در این مملکت اسلامی کمتر از بی حجابی نیست، یزید ملعون سگ باز بود ، اگر سگ بازی رواج پیدا کنه دین و دنیا و همه ارزشها از بین خواهد رفت ، آن را دسته کم نگیرید، باور کنید دشمن از این سگ گردانیها خوشحال است
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      61 18
      ۲۳:۳۸ باور نمیکنم چون سطح علم شما سطحی هست!
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      5 10
      باید تولید و فروش مانتوهای جلو باز و لباس های بی حجاب جلوگیری و از راه دادن افراد بی حجاب در مغازه ها جلوگیری شود مثل سیگاری ها
    • حسین ریگی IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      5 0
      سواد نشانه فهم نیست ......فهم مدرک تحصیلی و اجتماعی هر شخص در جامعه مشخص میکنه ....ای کاش بعضی مسئولان یکم سواد اجتماعی یاد بگیرن
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    حلا همه چسبیدن به بدحجابی
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      پاسخ همیشگی امثال شماها:به جای بدحجابی برید سراغ دزدی به جای این برید سراغ اون این شعار همیشگی شماست:این به جای اون اون به جای این هر چیزی سرجای خودش
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      ایا فقط توجامعه مشکل حجابه وچندتا تارمو
    • ایرانی IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      7 3
      سگ هم یک حیوان خلقت خداوند است.مکر همین سگ همراه اصحاب کهف در غار نبود.مکر همین سگ نجات دهنده جان انسانهای گرفتار زیرآوار نیست. حالا اگر انسان نمیتواند از چیزی درست استفاده کند مشکل انسان است نه آن چیز
    • غلامحسین محمد نژاد IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      13 4
      خداییش این بازی های کشورهای اسلامی خوب معیاری می تونه باشه ؛ از حدود 2 میلیارد نفر جمعیت جهان از شیعه و سنی و... فقط ایران بود که لباس وزشکاران زن با بقیه فرق داشت ؛ می شه یکی بگه چرا ؟ مثلا عربستان که خاستگاه اسلام است فرق داره یا کشور برادر و دوست عراق نوع شیعه اش با ما فرق داره ؟ چرا ما که 5 درصد کل جهان اسلام هم نیستیم باید تصور کنیم هر چه ما می گیم درسته ؟ چرا ؟
  • سید حسین گوهریان IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    آقای هاشمی کجای ایران زندگی کردید و‌ میکنید ؟ این تفکر و راهکار ارایه شده از ناحیه شما وافی به مقصود نیست و به عبارتی محقق نمبگردد و‌نیاید از نظر دور داشت این نسلی که تن به حجاب نمیدهند نه در دامن غرب پرورش یافتند ‌ونه دامن کشورهای دیگر بلکه پدران و ‌مادران اینان همان نسل برخلسته از انفلاب بودند که حکومتی را ساقط و‌امروز ابن نسل را تحویل جامعه دادند
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    103 8
    مهاجرت بیشتر و بیشتر و بیشتر
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    187 9
    اگر شرط اعلمیت ماخوذ از فقه شیعی را در تمام سطوح مدیریتی پیاده می کردیم که شاید چیزی معادل شایسته سالاری و حتی برتر از ان هست (تعهد هم هست) . الان خیلی بهتر به نتایج مطلوب می رسیدیم. این مردم خسته از ازمون و خطاهای برخی از مدیران هستند که بدون تجربه میدانی، روی تصور و خیال و امید زود بازدهی ، عمل می کنند.
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    کسایی که کشف حجاب میکنن باید حد بهشون اجرا بشه
    • سعید AT ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      اصلا معنی حد می‌دونی یعنی چی؟ حدود الهی همون طور که از اسمش مشخصه توسط خداوند مشخص شده ،ومجازات شون هم مشخص شده،چیزی به اسم بی حجابی در حدود جایی نداره
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      زدن زن ضعیف کاری نداره اگر خیلیراست میگن برن دنبال دزدهای بیت المال
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      2 0
      درود بر شما باید با افراد بد حجاب برخورد قاطع شود.
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    اگر مسولین مشخص کنند که منظور از مردم کیست ممنون میشویم
  • سعید IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    86 11
    ماحجاب روازاعراب که اسلام از آنجا ظهور کرده جلوتر رفتیم ولی رفاه وسایل مردم رو از دستورات اسلام هستش اجرا نمیکنیم
  • حسینی IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    بجای جلوگیری از ورود مردم مظلوم مغازه های فروش البسه نامناسب و بدقواره را پلمپ کنند
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      79 5
      بعد چطور اقازاده ها مانتو ترک بیارن؟
    • 55555 IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      31 3
      دمت گرم. حرفت حقه
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    مردم ما وقتی خانم بی حجاب یا بدحجابی را برای مثال در بانک که ویترین کشور نیز هست می‌بینند، نیازی نیست به آن خانم تذکری دهند باید به سراغ مدیر بانک بروند و اگر مدیر از آن فرد حمایت کرد، آن مدیر به دلیل تخلف اداری جریمه و از حقوقش کم می‌شود. همچنین بخشی از بودجه رفاهی آن مجموعه به بودجه آموزشی تبدیل می‌شود که دلیل بی حجابی پیدا شود. دیگه خدا رحم کنه به مدیر بانک بدبخت پول کسری بیاره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 انقدر حواس پرتی برای مدیرانی که با مال مردم سر و کار دارن ایجاد نکنیم. خیلی کارشون حساسه . بارها کسر میارن چند نفر همکار تا دیر وقت کمک می کنند .
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      بیچاره بانکی ها. از فردا باشه که کسری بیارن. چون هی باید حواسشون به حجاب باشه.
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    بهتره ادم اصلا روزنامه نخونه تا اعصابش بابت برخی طرح های نا پخته بهم نریزه!
  • FR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    همه گیردادن به حجاب یکی نیست بگه یخچالت همش پرازخالیه ،یاچرا دخل وخرج نمی‌خونه
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    مغازه دار که قدرت ندارد.این روشهای غلط که صدها بار تکرار شده جواب نمی دهد،اگر اینقدر حساسیتی که برای تار مو دارید برای معیشت ورفاه مردم تلاش میکردید،خیلی از معضلات اجتماعی خودبخود حل میشد.
    • علی IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      6 26
      چه ربطی داشت به ۲۲ بهمن ؟؟؟؟‌!!!!
  • محمد IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    هزار دفعه تا حالا گفتیم شما قانون مبارزه با فساد رو بین دولتیها اجرا کنید مردم بلدند چطور دینشون رو حفظ کنند.بزرگترین ضربه رو به دین اونایی زدند که اختلاس کردند و الفرار.فقط سر و صدا سر حجابه هیچ خبری از مبارزه با فساد نیست.
    • مجید IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      7 2
      عزیزم آدرس غلط نده بی‌حجابی و بدحجابی تو قشر پولدار و مرفع بیشتره
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    ایشان فقط حقوق میگیره که جریمه مشخص کنه
  • مرتضی IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    مردم برای اجرای مسایل شرعی به مسولین نگاه می کنند مسولی که دخترش در کانادا و اروپا و امریکاست و از مردم چه انتظاری دارید؟!
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    اعمال سختگیری درباره حجاب در شرایطی که مردم گرانی ،تورم ، بی عدالتی و تبعیض را تجربه میکنند نتیجه عکس خواهد داد .
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    با اینگونه طرحهای غیر علمی و عملی کار را دشوارتر خواهید کرد.
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      2 31
      برای باحجاب هم همین مشکلات هست خوبه این مشکلات هست وگرنه چی داشتین بگین
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    جناب گلپایگانی لطفا تند نروید!!!
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    120 8
    حاشیه سازی می کنید.
  • بی نام IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    اگه به جای حجاب جلواختلاس بگیرن بهترهست یاچاره ای برای مشکل کم ابی وفقروفساد تومملکت بشه خیلی بهترهست
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    گشت ارشاد را برای اختلاسگران بگذارید آزار بی حجاب کمتر از اختلاس گر است
  • ناشناس IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    داریم چنین شتابان به کجا میریم !!!
    • بنده خدا IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      15 56
      بی حجاب به زندگی شخصی مردم ضربه میزنه و باعث بی بندو باری داخل جامعه میشه و آمار خیانت زیاد میشه و اختلاسگر از پول بیت المال دزدی میکنه و به اقتصاد ضربه میزنه این دو گناه بزرگی میکنن
    • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      4 5
      هر گناهی در جای خود مورد مذمت است جرم اختلاسگر بجای خود گناه بدحجاب هم بجای خود هیچیک قابل اغماض نیست
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    این همه گرسنه می ببینید گیر به حجاب دادید
  • حامد IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    بجای این امور ببینید ایراد کارتان کجاست
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    29 4
    دانشگاه آزاد که مورد نقد ما هم بود ! وای خدا چقدر آمرانه حرف می زنه. جناب آقا رئیسی باید از این افراد پرهیز کنن. اینها خیلی خودشون رو عیار بالا فرض می کنن و همه رو خاطی!
  • بهمن IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    55 6
    کم حجابی در کدام قانون جرم و یا تخلف انگاشته شده؟؟؟
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    این طور مردم راهم بایکدیگردرگیرمیکنید
  • فیروزآبادی IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    147 8
    بدحجابی قبول باشه ولی چرا به نماینده های مجلس کسی نمیگه نماینده محترم با گرانی مایحتاج مردم با گرانی اجاره خانه و پول پیش مبارزه و مخالفت کنن
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    77 6
    این مشکل رو مسئولین خودشون باید حل کنند.
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    39 76
    از اول مهر که مدارس و دانشگاه باز میشه باید به فکر حجاب دانشجوها و دانش آموزان باشند. من‌که شک‌دارم که همونم بتونند کنترل کنند
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      88 26
      ببخشید برای آبله میمون نظری ندارن؟ که مدارس باز میشه؟؟ داره با سرعت این بلا تو اروپا و امریکا گسترده میشه. اینجا هیچکی به فکر نیست!
  • عباس IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    90 7
    منظور از مردم ما چیه که مسولین بکار می برند آیا مردم و مردم اونها داریم ؟
  • محمد IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    109 7
    ستاد امر به معروف و نهی از منکر یه طرح هم بزاره برای مبارزه با مفسدین اقتصادی اونوقت ببینه مردم چطور دعاشون میکنند.ترویج حجاب و عفاف و مبارزه با ولنگباری خوبه ولی عامل این قضیه دزدیهای از بیت المال بود که با عاملینش خیلی مهربانانه برخورد شد و بهانه ای شد برای افرادی که همین کار رو دستاویز کردند و حتی به پیامبر و اهل بیت هم بی احترامی کردند.با دزدان بیت المال رفتارهای مهربانانه میشه فحشش رو باید جانبازها و نیروهای انقلابی بخورند وقتی هم مردم میگند امر به معروف و نهی از منکر مدیران باید انجام بشه ستاد سریعا به جاش طرح حجاب رو عملی میکنه و به خاطر این عدم تشخیص اولویت با انتقاد شدید مردم روبرو مبشه.
  • ناصر IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    137 9
    ملت از گرسنگی و بدبختی دارن له میشن
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    .حداقل صبر کنید در میان این همه تورم و گرانی وبیکاری مردم یک نفسی بکشند
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    102 6
    دریع از خدمات به شهروندان
  • بی نام IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    106 6
    چون بازار کساده مغازه دارها نشسته اند تا یه مشتری بیاد فرقی نداره چه لباسی پوشیده اقای گلپایگانی هر طرحی بریزید موفقیت در کار نیست شما بد حجابی رو در لباس میدانی یا در اعتقاد
  • ایثارگر IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    35 85
    شما فیلم وسریال بدحجابی را از صدا وسیما جمع کنید که اینها یک نوع تبلیغات وآموزش است برای جوانان.صدا وصیما همه بدیها را به مردوم آموزش میده.
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    110 9
    چرااز ایشان برای جلوگیری ازگران فروشی مغازه داران وکنترل قیمتهااستفاده نمیکنید؟
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      83 5
      ایشان مدیر پشت میز بوده. خاک نخورده .
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    23 1
    عاقبت این اقا هم مثل اقای دهباشی هست به حدی می رسه که امور رو بینظم می کنه که خود دولت محترم حکم شکایت براش صادر می کنه.
  • ناشناس IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    6 44
    سلام عرض ادب و...آخه چرا حرفش و میزنید خواهش میکنیم بهش عمل کنید بی حجابی ریشه کشور رو داره نابو میکنه لطفا اول از دانشگاه ها شروع کنید واقعا در دانشگاه ها خانم و آقا رو نمیشه ازهم تشخیص داد ...
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    8 32
    خیر الامور اوسطها! بپرهیزید از افتادن در پوستین مردم! تبلیغات حجاب رو جذاب کنید! فیلم در پناه تو یادتونه؟؟؟؟ 20 درصد دختران دانشجوی وقت رو چادری کرد که بسیاری دیگه تغییر هم نکردند!
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    23 1
    ولله مشکل جامعه اقتصادی طبق حدیث الفقریکاد علی الکفر فقر همسایه کفر است
  • . IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    27 4
    فرض کن با احتمال یک در میلیارد تونستی سر همه چادر کنی و کل مشکلات عفافی حل شد، اونوقت اون سازمان و دم دستگاه مربوط به عفاف اسلامی می خواد چکار کنه، فکرشو کردی همتون بیکار می شید؟!
  • محمد IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    عزیز جان برو مشکل آب کشور راحل کن مردم دبه دبه میگردن دنبال اب
  • FR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    خودتان میگید بدحجابا بالای 50 درصد شدند یعنی اکثریت من دیگه حرفی ندارم ....
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    113 8
    ایقدر وقت و انرژی صرف حجاب میکنید اگر صرف فساد اقتصادی میکردید آثارش بهتر از این بود
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    90 9
    این ملت شهیدداده وخون دل خورده وتحریم دیده را بزارین هرطور سرمیپوشونند بپوشونند اذیت نکنید دین گریزپرورش ندهید خواهشا.فقط اون لاک چری جونارو که معلوم نیست پولهای یامفت راچه جوری کسب کردن رابرسیدکه آشوبگران جامعه هستندوگرنه مردم عادی درگیرگره های زندگیشونندکاری به آشوب والتهب آفرینی درکشودندارندخدای نکرده فردای نیازدفاع ازکشورراهم اینابدوش میکشندماملت امام حسینیم شک نکن !
  • ـ. IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    24 35
    احسنت.
  • حمید IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    69 14
    درسته حجاب از احکام دین و زینت زن هست ولی بعضی مواقع دیگه خیلی سخت میگیرند مثلا از لباس های محلی نام برده چرا چون رنگ های شاد دارند وگرنه لباسهای محلی حتی از مانتو شلوار خیلی پوشیده تر هستند اگر حجاب اختیاری بشه نگاه کنید همه حجاب را رعایت می‌کنند
  • بی نام IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    واقعا این مردم ساده ایران چقدر صبر دارند
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    101 9
    الحمدالله همه مشکلات کشور از جمله دزدی ، رانت ، رشوه، اختلاس ، فقر و تورم و هزاران مشکل دیگه حل شد فقط همین حجاب مونده که اونم دارند حل میکنند
  • ت۱۷ IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    108 9
    همدان ۴ روزه آب نداره ما مردم همدان داریم از گل آب خوردن مصرف میکنیم ۱۸ ساله طرح آب رسانی به همدان رو پشت سر گذاشتین بجای این برنامه ها بیایین به آب همدان برسید
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    94 7
    این همه پیگیری رو اگه تو زمینه تولیدخودرو داشتین الان هم ردیف لامبورگینی بودیم
    • IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      1 0
      کاش یه گشت هم واسه جریمه خودرو سازها میزاشتن تا با جون مردم بازی نکن پول دوتا ماشین میگیرن یه اسباب بازی بهت تحویل میدن..😔
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    94 5
    خود رو شاهین به جای تیبا قیمت زدن 360 میلیون تومن!!! خدایا ! همین دو سال پیش میشد با سیصد چهارصد یه آپارتمان کوچک خرید. بعد نظری و طرحی برای مهار تورم دارید؟
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    52 7
    این طرح امر به معروف ،اول بستر فرهنگ سازی اجرا و اماده میشد بعد قانون سخت گیرانه پیاده میشد اما کسبه در رویاروی مشتری قرار بدهید کار جالبی نیست و عمل نا موفقی دارد ، بهترین راه فرهنگ ساری است
  • سارا IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    85 6
    فرمودید بد حجابی به بالای ۵۰ درصد رسیده، اختلاس و دزدی از بیت المال که به بالاتر از این رسیده رو هم آیا جریمه و اخطاری براش دارید؟؟
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    خیلی عالی میشه، هرچه سریعتر اجرا کنید به نظرم کسانی که میگن چرا فقط به بی حجابی گیر دادین، اگر شما ها بی حجاب نیستین چرا جبهه میگیرید بزارید اجرا بشه
  • ناشناس IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    67 28
    دولت اگه راست میگه بیادگرون فروشاروجمع کنه که مردموبدبخت کردن کمرمون شکست بااین گرونی ها مشکلات روول کردن چسپیدن به بدحجابا بریدسراغ سلبریتیا شاخای مجازی افتادین دنبال مردم بدبخت
  • ملیکا IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    این بدحجاب ها شدن بلای جون مردم...خوب قوانین کشور رو رعایت کن دیگه...اونوقت دم از قانون و اجرای قانون توی کشورهای دیگه میزنن بعضیا...خوب همین‌جا تو هم به قانون کشورت که حفظ حجابه احترام بزار
  • sohrabnajari1362 IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    به کارمندهای دولتی ام اخطار دهید
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 1
      برگردیم دهه شصت همه چی درست میشه
  • sohrabnajari1362 IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 19
    یا مغازه دارهای لوازم آریشی یا مانتو فروشی مشتری رو ول میکنند میچسبند به خانمی که انتیک میگردن. یه هشدار هم به مغازه دارها بدید
  • بنده خدا IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 32
    چطور میشه کسی که داخل ماشبن کشف حجاب کرده پلاک ماشینش را به نیروی انتظامی اطلاع داد ؟
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 20
    دیروز ی خبرتصویری درموردبانک مرکزی بود،توی تصویرهمه کارمندان زن بدحجاب بودن.اگرمااونجاکارداشتیم بمون میگفتن نیاین توحجابتون کامله؟
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    22 1
    اصلا این طرح ها قابل اجرا نیستند چون یکی از گروه هایی که بی حجاب و بی بند و بار وارد جامعه می شوند، آقا زادگان هستند که عمرا بتونید جلوی اونا رو بگیرید. اول باید اونا رو اصلاح کنید بعد به سراغ مردم برید
  • مریم مرادی IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    17 20
    اول جلو سلبریتای رو بگیرید که بد حجابی تبلیغ میکنن
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      2 2
      دمت گرم
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    13 37
    پوشش برای زن در دین اسلام تعریف شده زن مسلمان باید حجاب را رعایت کند
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      1 1
      برای مردان هم تعریف شده پس چرا کسی از بی حجابی اونا نمیگه؟؟؟
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    20 4
    انتخابات مجلس ۱۴۰۲ نزدیک است .
  • محمد SE ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    26 4
    اینقدر به فکر حجاب هستید یکم به فکر ازدواج جوانها هم باشید ما دهه ۶۰ تی ها به نقل خود مسئولین نسل سوخته پیر شدیم
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    11 23
    کسیکه مسلمانه ونماز میخونه واحکام اسلام رو میدونه چطور بی‌حجاب یا بدحجاب میشه چه نفعی داره براش به این شکل ظاهر بشه، آیا فکر میکنه بافرهنگ وباکلاسه؟؟؟؟؟؟ یا فکر میکنه همیشه تو این دنیا ماندگاره؟؟؟؟
  • اکبر شمس IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    24 2
    فقط اینو میدونم که با زور بدتر میشه
  • احمدی US ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    33 5
    ۳ماهه دیگه قطر جام جهانی میخواد برگزار کنه اونوقت شما راجع به چه چیزهایی بحث میکنید بیخود نیست وضع اقتصادمون اینه
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    30 4
    خداشفاتون،بده،،اینم،یک،کاسبیه،جدیدمردم،به،نان،شبشون،محتاج، شدن،عجب، لج،آدم،در،میاد،
  • حکمت بهمنی IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 2
    بیحجابی دربیجابی نمیمانداول چادر میره بعد روسری بعد مانتو بعد الی آخر اینا اکثریت ازچشم به هم چشمی شروع میشه تا آبروریزی
  • حکمت بهمنی IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 3
    بیحجابی هم مثل مواد مخدره مثل ایکه ازسیگار شروع میکند تا. یه روزمیرسه مواد مخدر خطرناک تا مرگ حالا شاید اونایی که اهل اینکارااند مرا مسخره کنند چون حالا به اونجا نرسیدند
  • شهاب IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 3
    این مسئولین تندرو مردم رو بیشتر در مورد حجاب حساس میکنن . بابا این حجاب رو ولش کنید به حال خودش ببینید چند وقته دیگه خود مردم در این مورد متعادل میشن.
  • هستی IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 2
    چرا تمام مسایل رو با هم قاطی میکنید ؟چون طرف پول نداره باید دزدی کنه ؟چون طرف اختلاس می‌کنه تو باید بدحجاب باشی ؟؟ هرچیزی جای خودش ... لطفا همه چیز رو به هم ربط ندید . حواستون باشه با بی حجابی بنیان خانواده ها داره از بین می‌ره و واقعا باید بهش رسیدگی بشه . برای مثال شما پشت چراغ قرمز هستی باید بایستی چون قانون کشور شما میگه باید پشت چراغ قرمز ایستاد حالا چون همه دزدی میکنن یا همه چی گرونه ول کن بابا من چرا پشت چراغ قرمز بایستم؟؟بنظرتون‌درسته؟شما باید تابع قوانین کشور باشی وحجاب جزو قوانین الهی است و چ چیزی بالاتر از دستور خدا ... امیدوارم موفق باشید آقای هاشمی
  • ناشناس IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 1
    توروخدابریدجلودزدی اختلاس رشوه بی عدالتی و.....بگیرید
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 3
    ما چند ساله ماشین نداریم خسته شدیم بس پیاده رفتیم بیرون تو این هوای گرم.یه طرحی بزارین تا ما بی وسیله ها زودتر ماشین دار بشیم و حجاب رو رعایت کنیم
  • DE ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 0
    دولت باید با گرانی مبارزه کنه جلوش رو بگیره مشکل مردم حجاب نیست مشکل گرونیه که روز به روز کارخونه دارای ایرانی جنس هاشون رو گرونتر میکنن مشکل مردم اینه
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 0
    چرا به بدحجابی سلبریتیا کاری ندارین
  • حسن قلی IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 3
    حجاب = عزت ملی رفاه ملی شهدا رفتند که مملکت در رفاه و امنیت باشد
  • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 2
    سلام کشور ما به خاطر حجاب وعفت زنان‌ این همه جوانان باغیرت رو دادن کسی جرات نکنه حجاب از سر زنان ودخترانشون بردا ره اون وقت مردم ما این همه از بیحجابی دفاع میکنن واقعا آفرین به اعتقادتون درسته گرانی به حدی رسیده که پدرا شرمنده بچه هاشون هستن همین چادری که زینت زنان کشورمون هست به حدی گران شده که حتی اونایی که ححاب داشتن گذاشتن کنار چون توان خرید روندارن ولی باید از این طرح ها حمایت کتیم تا این همه خانواده ها از هم نپاشن همین بی حجابی ها شرم رو از میان خانواده ها ورداشته دیگه خیلی ها تعهدی به حریم زندگی وخانواده ندارن میدونی چرا چون همان بی عفتی داره خیلی از خانواده ها رو از ریشه میکنه پس بهتر همه چی رو منطقی ببینیم گرانی و نبود عدالت واعترا ض مودبانه جای خود ،دفاع از خون شهیدا ودین واعتقادمون جای خود
    • حسین صالحی نژاد IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      2 2
      شهدا رفتن مردم در رفاه باشند ...
  • ناشناس IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 0
    وقتی سرپرست خانواده از برنامه‌های مبتذل در گوشی و از تلویزیون ماهواره استفاده میکند معلومه چه به حال روز حجاب میاد
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 3
    طرح خوبی کاش زودتر اجرا بشه
  • سحر IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 4
    مردم در مورد خیلی چیزا گله و شکایت دارن ،چرا به بقیه موارد که مهمتره توجه نمی شه ،ضمن اینکه اگر بدحجابی به بالای 50 درصد رسیده که یعنی مردم خودشون این پوشش را میخوان و گله ای ندارن.
  • امیر IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 1
    ای کاش اونقد که سفت و سخت پیگیر بدحجابی هستید به همون اندازه میگیر گرسنه ها هم بودید
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 1
    امام سجاد فرمودند گناهی در خلوت انجام شود فرد را آلوده و گناهی که در اجتماع انجام شود جامعه را فاسد می‌کند از طرف دیگر اجبار هم درست نیست و باید تبلیغ کرد امر به معروف و نهی از منکر و مشکل رو از ریشه حل کرد
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 0
    اگردولت میخواهدبی حجابی برخوردکندباید صداوسیما درست کندفیلم وبرنامه خوبی نشان بدهدتامردم ماهواره نگاه نکنند این برنامه های ماهواره هست تبلیع میشود بی حجابی درگیری درکشورمیشود زمانی که ماهواره نبود چرااین گونه بدحجابی کشورنبود
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 3
    بیایید از روش و بینش آن مرد بزرگ حاج قاسم یاد بگیرید که می گفت "آن دختر بد حجاب هم ناموس و دختر من است". ....
  • زهرا عباسی IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 1
    سلام علیکم در اثر افزایش بی حجابی در جامعه دیگر خانواده های مذهبی حتی جرات حضور در پارکها را ندارند از ترس اینکه مورد حمله و تعرض بی حجابها قرارگیرد
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 2
    لطفا کاری کنید که مردم خودشان بخواهند حجاب کنند
  • ناشناس IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 2
    به نظرم بهتره این جریمه ها و برخورد قاطع با مانتو فروشی ها و تولیدی ها و وارد کننده های پوشاک صورت بگیره !!! وقتی بازار مانتوهای آستین کوتاه و جلو باز و بدن نما و بدون دکمه و شلوارهای کوتاه و پاره نباشه مردم هم می رن به سراغ لباس هایی با پوشش مناسب
  • ناشناس IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    9 18
    چرا به بازیگران گیر نمیدین اونا این همه بدحجابی آوردن وتولید های لباس بعد يقه مردمو بچسبید
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 1
    گشت ارشاد برای مردها هم بذارید پس. حجاب که فقط برای خانم ها نیست. عدالت رو دیگه لااقل تو این موضوع باید پیاده کنید. اگر بخوام مثل شما بگم هرمردی که به خانم ها نگاه میکنه مجرمه. فروشنده نباید اصلا نگاه کنه به کسی که داره ازش خرید میکنه و خیلی چیز های دیگه. ...
  • نادر IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 1
    اجرای این طرح برای دولت بسیار سودآوره چون هیچ مغازه داری به مشتریش نمیگه بخاطر حجابت نیاداخل مغازه و اصلا اجرای این طرح بخاطر همین پرسود بودنشه برای دولت که درموارد دیگه هم میشه اجراش کرد...
  • محمد IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 2
    رواج سگ که خیلی بدتر شده ، هم مزاحم مردمه هم به مردم حمله می‌کنه
  • ناشناس IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 2
    هرچه مینویسم چاپ نمیکنید،جامعه رادین زده نکنید
  • سمیه IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    3 4
    بنظر من بجای جریمه و این برخوردا باید مردها رو ارشاد کرد چون بالاخره توی هر خانواده یک مرد هست و میتونن خانواده رو کنترل کنن شل شدن حجاب بانوان از کمکاری مردان خانواده اس ، کنترل کنن
    • نیما IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      2 3
      شما دیگه چه زنی هستی که میگی مردها باید با زور و تنش،خانم های خانواده رو مجبور به انجام کاری کنن، جدا از زن بودن واقعا چجور انسانی هستین